jo, mitt kort ligger ungefär 100år framåt. problemet är att min sagem inte fattar att det är år 2103, utan tror det är 2003. Är inte säker men jag tror att det är det som är felt.Citat:
Ursprungligen postat av tergo
Utskriftsvy
jo, mitt kort ligger ungefär 100år framåt. problemet är att min sagem inte fattar att det är år 2103, utan tror det är 2003. Är inte säker men jag tror att det är det som är felt.Citat:
Att ni bara orkar!!!
Varför inte, friska krafter här. Go kalle go
Snälla, minst 4 av dessa 6 sidor består av onödiga komentarer. Kolla på frågorna i stället!
Nu har jag följt detta tråden ett tag jag har en fråga till Kalle 190 , vad är det som är så hemligt att du inte kan tala om vad du håller på med ??
EDIT mina ögon börjar svika mig :oops: läste 2 inlägg upp o fick svar.
STÄNG TRÅDEN innan den spårar ut!!!
Varför det?
Snälla, skriv vidare på detta och de 2 frågorna längre upp!
Din sagem bryr sig inte om datumet på ditt kort, mottagaren har ingen aning alls om vad kortet sysslar med i det fallet!
ok, så det spelar ingen roll? datumet på kortet? i så fall kan man sätta i ett gammalt boxer kort eller (tror inte det)?
Två frågor (onödigt att skapa nya trådar):
1. Finns det något program för att kontrollera nycklar (boxer, 08)?
2. Finns det något program för att skapa hex-filer med hjälp av nycklar(boxer)?
Hej kalle190!
bifogar en gammal sida
http://www.swesat.host.sk/
där finns det mesta för dig tror jag
har även en fråga till dig på övrigt?
NEJ, för mottagaren spelar datumet ingen roll!!! För kortet spelar det givetvis väldigt stor roll (om det är original iaf).Citat:
Ursprungligen postat av kalle190
ok, tack. Bara två frågor kvar. läs uppe!
1. stoppa kortet i boxen så ser du om nyckeln funkar eller ej
2. morphex
Finns det ingen mod som tycker att 7 sidor trams räcker?
Lås tråden innan det blir ännu mer pinsamt...
håller med , kalle190 är full av skit bara....
Att ni orkar hålla på med boxer skaffa dreambox istället, köp ett abb och dela det på 20pers (med ett org. kort!!!) 350kr delat på 20 personer = 7kr månaden för CD. Koppla upp ert abb (org.kort) mot spiderservrar och få tillgång till hela europa!!
Det finns mods och det finns wannabees, sålänge det inte är nått som bryter mot regler eller helt har spårat ur så finns det ingen anledning att låsa någonting.
Gillar man inte innehållet så är det enkelt att låta bli att läsa och framförallt att låta bli att skriva i den.
Även om jag personligen har en åsikt så har den lika stort existstenberättigande som andra mer eller mindre meningslösa inlägg
Väl talat T-bird
/sweeper
Grabben håller på och försöker kopiera ett Guldkort så varför vara så negativ?Citat:
håller med , kalle190 är full av skit bara....
Kom med konstruktiva inlägg ist för å bara kasta skit på nån som vill ha hjälp.
Inte för att det här inlägget var så vidare konstruktivt men ändå :smile:
/Håkan
förök få det att kopieras sedan , kan vi dra slutsatser , tycker jag !
Jo, det är klart!Citat:
Ursprungligen postat av trollhattan
Men i morphex så måste man ha providerfiles från tex VIAFM för att göra hex-filer. I providerfilen så finns det mer information än bara koderna. Någon som har en ide om hur jag ska lösa detta?
snälla, undvik onödiga inlägg!
Trams eller inte 8388 visningar talar väl sitt tydliga språk.
Det är nästan att man skulle klistra tråden istället som en FAQ om Guldkort även om slutet kanske blir en besvikelse.
Personligen tror jag Kalle190 har någon koppling till Prieuré de Sion :D
Hemliga sällskapet Prieuré de Sion ? Vad har det med Kalle190 att göra.
snälla, håll er till ämnet!
det finns tomma prividers.txt man kan ladda hem och själv skriva in nycklar i.Citat:
Ursprungligen postat av kalle190
men jag undrar om morphex klarar av att göra hexfiler till boxer
den nye nycklen till boxer är troligen dubbelt så lång som den gamle nycklen,jag vet inte om morphex är konstruerad för det
mvh
t
ok, tack. Ingen som vet något program som klarar det (via 2)?
Som ni ser så hänger det en röd lapp bredvid kalles namn, eftersom jag tror att det finns dom som följt tråden och sitter där ute och hållit tummarna och sagt "hoppas hoppas", så kan det förtjäna en kommentar.
Han kontaktade mig igår och bad om hjälp, för att jag överhuvudtaget skulle orka med hans svammel så villa jag bara ha svar på en fråga "har du verkliget sett ett guldkort sitta i boxen och samtidigt ha bild på TVn"?
Tror ni jag fick svar? Nej bara svammel om hemligt hemligt, kopiera hit o dit, vilka prog ska jag använda
Tillslut så får jag fram att han öppnat det avlästa eprommet med p-nisses editor och där minsann kunnat se 08 nyckeln.
Frågar då om han kan se några providers.
Får till svar: Jajjamensan, 00C800 osv...
Jag skicker då över 08 för 00C800 = 77 42 .............. och berättar att han är lurad uppåt väggarna eftersom det är en gammal boxerfil och inget att hålla på med.
Detta är nått en väl dresserad chimpans kunnat ta reda på själv, men vad händer?
Jag blir då beskylld för att hackat hans PC (hur kunde jag annars känna till den?), då är liksom gränsen passerad av vad jag tar emot
Case closed