Kolla under filer på huvudsidan sidan!
http://www.pepzi.net/~comhit/guide/comhit.html
Utskriftsvy
Kolla under filer på huvudsidan sidan!
http://www.pepzi.net/~comhit/guide/comhit.html
kan jag bränna alla typer av funcards med MP3.5 och multiprog 090?
Det tror jag men använd den nyaste versionen av MP. Den är bättre men krångligare. Det tycker jag i alla fall.
Tänkte bara nämna att mitt AU-guldkort funkar fint och har så gjort hela tiden... Kör morphex-genererad geo34...
FunCard Ver 3.0 (AT90S8515A + 24c64)
Kan jag bränna sådana kort med mp 3.5? Jag har läst nånstans att den bara klarar 24c16.
Mitt au gk verkar funka fint nu också! hadde stora prob. förut! :D :D :shock:
Jag har bränt upp till 24c1024 med min mp3.5 och det funkar fint. du ska inte tro allt du läser. :roll:Citat:
Ursprungligen postat av zappman
Ok tack för det beskedet. :DCitat:
Ursprungligen postat av JohanF
Då till nästa fråga: räcker det med ett 64 kort till att lösa det ev. problem som dom flesta med GK har haft/har( just in case) så att man vet inför framtiden.
ja det ska det göra.
ComHem hade stora problem under torsdagen och fredagen.
Inte bara med tv, utan också med internet cable.
En arbets kollega ringde till ComHem, då varken tv (org kort) eller Internet cable fungerade för honom.
De sade att de hade strul med en server, som de hoppades skulle fungera under fredag kvällen.
Nu verkar allt fungera som vanligt, så de verkar ha löst problemet.
Det underliga i det hela är att vissa orginal kort har fungerat, andra inte.
Samt att även vissa guldkort baserade på geo34 har fungerat.
En annan arbets kollega hade inte strul med varken org kort eller sitt AU.
Skumt är det iaf, och vi får hoppas att det inte var något med sk "fake keys", utan att det var något server problem. Och att vi slipper detta iframtiden.
Det funkade med Gold Galaxy för mig helt utan problem.
Jag testatde att bränna kortet med ett annat SA än mitt oginalkort.
Har inte hunnit testa mitt orginalkort än, men jag antar att det kan ha att göra med att vissa orginalkort slutat fungera. Undra varför bara.
Hur som helst så verkar det inte ha med minne att göra, för jag kör ett Gold Galaxy som ett AU kort och jag får in PPV fil, alla kanler.
:twisted:
Avänd Geo34 med PPUA + Serial med morphex om ni kör med Guldkort så får ni inga promlem !!!!! :D :D :D
MVH MAcke
Ngn mer än jag som har problem idag kortet fungerade fin igår men idag så vill mitt Au guld inte fungera.??
Har testat lite att editera med picbined med ethedral men jag vet inte riktigt hur man ska göra korten med ethedral hjälp mig plz.
Har ett guldkort med AU som funkat bra tills alla andra fick problem var 5 minut. :twisted: Och min fråga är om problemet verkligen är löst om man byter till ett funcard alt. greencard med mer minneskapacitet?
Om så är fallet, kan jag bränna ner samma filer som jag skapat till mitt guldkort till funcardet/greencardet utan att göra någon förändring med lyckat resultat? :?:
Funcard har löst problemet för många... men du kan inte lägga in samma filer som guldkortet på det.
Använd MorpHex och gör nya filer med slipstream (3 filer blir det), sen bränna med MP 0.90 så gjorde jag... funkar perfekt. (Löser även 24h problemet).
// Zetagi
Instämmer med Zetagi. Funcard med slipstream löser problemet. Du kan också använda MP 8.0 för att bränna kortet. Här är en länk till progget: http://www.adteknik.se/software/mp.zip
Bazooka 8)
Nu gäller det bara att sat.nu får fram mitt funcard snabbt som blixten... c-c
Dom brukar vara snabba... ofta dagen efter....
Jag beställde från keycard.dk senast, och dom kom oxå dagen efter.
// Zetagi
Jag har en liten filosofi..eftersom jag hade samma problem på mitt guld kort så ändrade jag och tog en provider från ett nyare kort och brände ner...nu funkar kortet utmerkt...kan det vara så att den röda rutan bara kommer upp på lite äldre sa och ppua? säg till om jag är ute och cycklar :D :?:
Det händer att dom stänger gamla serier ja ....
// Zetagi
Nu kanske jag är fullständigt ute och cyklar men man använder ju sina egna nycklar från sitt eget orgininalkort (oftast i alla fall), och då kan ju inte den teorin stämma, eller?
eller hur :lol:
alltså .. är det nån som har så att ljudet är lite konstigt nuförtiden ? ... jag har bara ljud på ena kanalen .. ibland så hoppar den andra igång ... men det är väldigt sällan .... eller är det kanske min XSAT box som håller på att lägga av ? ....
Sååå jäkla mysko alltså
Jag har gjort några AU GK-kort till vänner från deras egna Com**kort.
Och jag har gjort exakt lika på alla.
Även mitt eget..
Men nu har mitt kort slutat funka på AU, vännernas kort funkar :cry:
Jag har brännt om om om om igen jag har testat vännernas provider,
men mitt (2 st) kort vill inte.
Bara om jag gör remote-kort.
1. tyvärr så kör jag min MP3.5 på 9V batteri (nytt) kan det påverka?
2. Ska eller kan man raddera GK innan ny bränning?
3. Kan morphex påverka nåt. jag uppgraderade till V3.42 ?
4. Jag har beställt Funcard :smile:
jag har provat med silvercard men jag för inte igång det är det någon som vet om silvercard fungerar till comhem
annars e det bara att kryptera hexen så går det som vanligt.... :lol:
Vad menas med kryptera hexen ?Citat:
Ursprungligen postat av kalinka
Jag ser att folk klagar på problem med au korten...jag hade samma problem för några veckor sedan då alla drabbades men nu så fungerar det ju igen med samma kort är det bara tillfälligt då eller är det bara gött? :D
Tackar återigen för alla tips, vad gäller lösningen på AU Guldkort!
Har nu köpt ett 1Mb Funcard, petat i slipstream, och nu funkar det helt kanon!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Det kan bero på att de skickar bara ut fake koder till vissa serier.
Mvh Hoqqe
Citat:
Ursprungligen postat av crille-
Hallå pojkar!
Exact vilka varianter av funcard fungerar att lägga in slipstream filer på?
Det är ju en ganska stor prisskillnad emellan dem. Fungerar det även med det billigaste funcardet?
Det funkar på alla funcard.
Mvh Hoqqe
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen_Blomma
Fungerar alldeles utmärkt med det billigaste. det har ca 10 ggr så mer minneskapacitet än guldkortet. :wink: :lol: :shock:
Låter väldigt bra...
Tack ska ni ha!
hm hm.. Det är så att MITT AU kort inte funkar :-(
Nu har jag rotat runt bland filerna.
När jag läser av mitt org. kort med ViaFMBeta.
så får jag detta:
Ok när jag läser av kompisens org.kort står det så här:Citat:
Provider Name : TELIA
Ident : 00 88 00
PPUA : ** ** ** **
Geocode : ** ** ** **
rights absents
Keys available : här står det massa olika nycklar
OBS franska på denna
Och kompisens kort funkar alltså, men inte mitt, ändå så är det gjort på exakt samma sätt. men med olika versioner av ViaFM och MorpHex.Citat:
Nom du provider : TELIA
Ident : 00 88 00
PPUA : ** ** ** **
Géocode : ** ** ** **
Droits du : Här står det datum, det gör det inte på mitt kort
Classes :
Massor av samma bokstav
Clefs presentes : Nycklar
Har det med det som Hoqqe säger
HjälpCitat:
Det kan bero på att de skickar bara ut fake koder till vissa serier
Ehhh... 8kbit/2kbit = 4.Citat:
Fungerar alldeles utmärkt med det billigaste. det har ca 10 ggr så mer minneskapacitet än guldkortet.
@Tjocken,
Är ditt abb. fortfarande aktivt?
/Spock
NJa Combort har glömt mej.Citat:
@Tjocken,
Är ditt abb. forfarande aktivt?
Jag fick inte ens kvittens på kundnummer av dom,
men jag har ett tydligen för det står så på reklamen från dom.
Jag har bara betalt kortavgift 1 gång på 1 ½ år :-)
inget annat he he. Har autogiro men dom drar inget ??
Jag får reklam ibland, ibland comhem tidningen.
Jag vet inte om det är aktivt helt enkelt.
Om det nu inte är aktivt ska man väl
markera SA+00, Random serial,
men vilken IDENT vet jag inte
@Tjocken,
1) Kör med Slipstream, den låter sig inte luras av CH's fakeuppdateringar om den är rätt konfigurerad.
2) Du skall inte välja SA+00! Custwp=00 kan vara den address som får den felaktiga uppdateringen. Använd hela PPUA't 4 bytes.
3) Välj inte random serial då kan du aldrig få en UA uppdatering som CH på senare tid testat en del med och sannolik kommer att switcha till tids nog.
Om just ditt PPUA ändå inte får en uppdatering tex pga att du är eliminerad från databasen måste du testa dig fram med att ändra custwp i PPUAt, men ändra bara custwp't inte de första tre byten!!! Jag skulle gissa att det inte kommer ta dig så värst lång tid att hitta en PPUA som får uppdateringar. Är du eliminerad kan du dock aldrig få det att fungera med UA uppdateringar med just dina mkeys. (ett senare problem dock)
/Spock
PS. PPUA = SA + CustWp tex: 12 34 56 78 (78 är CustWp)
Måste vi överge vårt älskade guldkort verkligen?
:-( Är det några som har haft problem denna vecka med att det inte fungerar som det ska?
Är det något arbete som görs denna vecka eller??? :-(