undrar om enigma 2 funkar till kabel tv eller om det bara är satellit än så länge
Utskriftsvy
undrar om enigma 2 funkar till kabel tv eller om det bara är satellit än så länge
Enbart FTA satellit än så länge. (FTA: Free To Air). Inga krypterade kanaler kan tas emot då kortläsare och CI inte stöds ännu.
ok tackar för det snabba svaret då får man vänta längre då
Ny FW för AZENIGMA ute.
Har inte lyckats hitta någon information om kortläsare/CI stöds, men någon av er andrar kanske lyckas hitta någon information på deras omgjorda hemsida.
Jag fick skapa en ny inloggning då sidan inte ville kännas vid den gamla... Troligen har de kastat ut oss som inte har bidragit med annat än klagomål och påpekanden om saker vi vill ha gjorda... ;-) (Fortfarande enbart DVB-S, alltså inget för DVB-C och T ännu)
Nopp, hittar ingen info ang kortläsaren heller.. :(
Undra vad detta kan vara för kul --> "We want to announce that soon RTi Neutrino HD Project will be available on our svn.
Also, we will release first release of Neutrino HD for AzBox HD Devices. "
Neutrino HD is complete sw, and will be packed as Image, previously used on Dbox2 devices, and now in HD edition on Coolstream HD1 and Neo. Also working on AzBox HD Devices. Benefits of Neutrino HD is that it is completly written in C language, and it use light OSD structures, so running way faster than E2.
Om du förstod vad det betyder Loony, får du gärna berätta det för mig.
Provade att installera rc2 men lyckas inte få upp någon bild. Boxen har giltigt kort och jag ser att detta fungerar men ingen bild. Menyer fungerar som de ska...
Någon som provat och råkat ut för samma?
Hej!
Kortet spelar ingen roll då varken kortläsaren eller CI inte stöds ännu. De som kortdelar kan få bild och ljud.
Har du lyckats göra en kanalsökning? I så fall, prova någon av de okrypterade kanalerna. På Thor, exempelvis "poker channel" på f.k.a. SIRIUS någon av de baltiska/ryska kanalerna eller någon av de religiösa som verkar finnas överallt.
Alltså kortet sitter i min dreambox..som är placerad i mitt eget hushåll :)
Allting fungerar utom att jag inte får fram någon bild på vilken kanal jag än ställer mig på. Körde RC1 innan och där fungerade det. Bytte till denna nu då det verkade som textningen skulle fungera.
Stod en del på forumet om folk som tyckte att den här utgåvan fungerade sämre. Kan vara det. De flesta av oss väntar på att FW skall börja fungera med kort.
Nu funkar det! Ändrade i mg_cfg, Boxtype till # 06 dreambox/mips.
Då hoppade bilden igång.
Fungerar textningen också nu?
RC3 ute... De gnuttar på riktigt duktigt de som håller på och utvecklar. Som tidigare: Enbart satellit, enbart FTA (om inte CS används)
For ULTRA AND PREMIUM+ Users, please wait we are UPLOADING FIXED patch.bin !!!
Fixen är uppe.
hur får man igång textningen?
RTi core RC4
on 29 Jan : 02:26 Posted by RTi Category: Misc Comments: 0
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/e107_...es/welcome.pngRTi core RC4
Change Log :
- New Kernel from 26.01.2011 ( Linux AZBox 2.6.22.19-19-the_ripper #216 PREEMPT Wed Jan 26 19:22:07 CET 2011 mips GNU/Linux )
- New Drivers
- Added support for .TS file Playback ( Now You are able to play recorded material directly from AzBox )
- Added support for Timeshift
- Several fixes on .py files for better stability
In progress : We will move soon to the new structure / skeleton, and we will introduce support for DVB-T, DVB-C and second DVB-S2 tuner ( just for Premium+ model ). Result of this changes will be better stability and functionality of Enigma 2 in AzBox HD Receivers.
Please make as much as possible tests, and report them on our forum :
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum/index.php
Blir nog en låååång väntan på kortläsare och CI...
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/e107_...lite/email.png
Då har man installerat nyaste versionen RC4.
Lite problem som uppstått.
1. Har installerat mgcamd_1.35a manuellt via telnet och kört install (ipk)när jag bootar om azboxen så måste jag telneta till boxen igen och starta mgcamd. Hittar den inte i camd manager finns det någon lösning för det så man kan hitta den i camd managern.
2. Har också laddat in 2sub manuellt men får ingen textning på digital, den finns med i plugins mappen. Jag antar att det är den som ska användas eftersom det är en enigma2 image
3.Tycker att HD kanalerna hackar.
Tips mottages!
Har nu fått det att fungera.
Laddade hem CVS_EMU.ZIP från.
http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=189772
och följde guiden.
Sen laddade jag hem och installerade enigma2-plugin-softcam-mgcamd-config.ipk från
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=687 och editerade inställningar i /usr/keys.
Klart och betart!! :o
Kvar att fixa undertexter!
Löst!
Tryck check på fjärren sen text och välj 199.
Ja!!
HD kanalerna fungerade bra med den gamla imagen innan jag blåste den.
Vet inte om det har med signalstyrkan att göra??
Det har blåst en del under tiden jag har meckat så tallriken kanske har rört sig lite.
Upptäckte att det inte finns någon texttv i denna image:(
Jag är svårt beroende av sidan 377.:p
Vad har du för signalstyrka på HD kanalerna?Citat:
Jag testade helt kort idag.
SVT HD - OK
TV4 HD - Osync i ljudet
BBC HD - OK
För information:
RTi core RC6 Enigma 2
RTi core RC6 Enigma 2 Image :
Based on completly new Drivers and new Kernel.
This Enigma 2 Image is for DOM Install !!!
USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device ( Download AzUP 2.1 here )
What is new :
- All drivers are rewriten and placed in Kernel space !!!
- Completly new kernel ( from 2.6.22-19 upgraded to 2.6.29 )
- New DVB-S2 Tuner driver for Elite - Premium - Premium+ and Ultra
- DVB-T and DVB-C for all models comming very soon.
- Twin tuner support for Premium+ comming very soon.
- Completly new Gstreamer build by sattomy ( Support for seeking added and Improved stability and playback )
- New and enhanced Videomode ( A/V Settings ) by telesat ( Added settings for DTS and AC3 )
- Deinterlace ( 1, 2, 3 - 1 and 2 give so far best result on our tests )
- Digital Audio settings ( Inside of A/V Settings )
- MediaCenter Plugin by sattomy
- Fixed problem for HD channels on 23.5 , 13 E, 0.8 and 30 w
- Improved Video quality
- Better STC compensation ( Switching to / from AC3 or DTS fixed )
Small Info :
- Now You are also able to play WMA files , only thing what You have to do is to rename WMA extension to WAV , as Enigma 2 doesnt recognise WMA extension ( However, we will patch soon Enigma 2 to be able to recognise .wma extension ).
Still You can expect some bugs which will be improved after implementation of DVB-T, DVB-C, ISDB-T and Twin Tuner support ( Premium+ )
We would like to ask all of You to make Feedback as much as possible http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum...ilies/wink.png
Download :
RTi core RC6 Enigma 2
Post Your feedback here :
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum...=3124#post3124
RTi core RC7 Enigma 2
**** THIS VERSION IS JUST FOR ELITE & PREMIUM & ULTRA****
RC7 core Enigma 2 Image
What is new :
- New Kernel and Drivers
- Support for DVB-T and DVB-C Tuners
- Faster zapping time
- New fixes for Media Center Plugin ( Especially on Audio part )
- Improved stability
- New Bootlogo
- Extras is accessible by Blue button
**** THIS VERSION IS JUST FOR ELITE & PREMIUM & ULTRA****
.:: PREMIUM+ TWIN Support is COMMING in next few day's ::.
Download :
http://www.multiupload.com/3J35H68FO4
Discussion thread :
Please make tests and post Your reply in Discussion thread ( link is below )
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum...=3484#post3484
Tackar, jag har installerat det, men märker ingen skillnad? Hur vet jag att allt har gått som det ska? Jag behöver lite hjälp med AzBoxen, finns det någon möjlighet att chatta med dig så man kan få den hjälp? Skulle vara sjukt tacksam om jag fick den hjälpen. Har haft Azbox i 2 år men har inte kunnat använda den för att den inte fungerat som den ska eller att jag inte vet hur man ska göra så att den ska fungera som den ska.. Skulle vara sjuuukt tacksam!
Jag är i en jävla looooop av booting !!! WTF! Nådde ingen framgång av att försöka installera RC7 så jag skulle testa att göra "fabriksåterställning" på den versionen jag har (RTi_Core_1.1.1.RC1), och nu bootar den om hela tiden!!! Jag får meddelandet "We are really sorry. Your dreambox encountered a software problem " med grön bakgrund och då laddar den och så får jag det igen... Vad ska jag göra??? Ska det va ett sådant helvete att ha en azbox? Plzzzzzzzzzzz help meeeeeeeeee
Tror att du måste gå tillbaka till AZBOXs egen FW för att fxa problemet.
Har du ladddat ner en AZBOX fw, döpt om den tlll patch.bin och fört över den på en minnespinne?
Återställningsproceduren är skriven på knagglig engelska och första gången man gör det känns det inte helt säkert....
Är det denna du menar?
How to install Official FW on USB:
Put USB Stick (min 512MB) in AZBox and PowerOn
Extract archive : 'FW4USB'
start AZUp v.2.0
enter correct IP adress of AZBox
Press : 'Install Official FW - GO !'
Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive
Wait for finishing
After reboot - Enjoy :)
De har gjort om proceduren sedan de första ENIGMA2 -varianterna. Jag kommer att vänta tills kortläsaren/CI-modulen stöds, men det är för att jag inte orkat lära mig något om kortdelning så jag har inte provat de senaste varianterna.
Nåväl; uppenbarligen skall du spara ned installations filen på din dator och sedan extrahera filen. Du tar sedan fram ett tomt USB-minne på minst 512 MB. Du kopierar över fien du extraherade på datorn. (filen: patchE2).
Stäng av AZBOXen. (Helt alltså; användströmbrytaren på baksidan)
Sätt in USB-minnet i mottagaren.
Sätt på strömmen
Här är inte insrukionen helt klar, men jag antar att det på mottagaren dyker upp möjligheten att extrahera FW4USB.
På din dator som är ansluten till samma nätverk som AZBOXen startar du AZUp v.2.0 (finns i katalogen du extraherade tidigare). I det programmet skall du ange AZBOXens IP-adress. Hoppas att du har kvar lappen sedan du gjorde din installation; har vi tur kan den vara angiven på AZBOXens skärm.
På dator: Tryck på alternatiet 'Install Official FW - GO
Nu blir det återigen lite mysko: Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive. Jag hoppas att de dyker upp som alternativ under installationsprocessen.
När mottagaren startar om efter installationen är det dags att ta ut minnespinnen.
Salvo errore et omissionen (Med förbehåll för fel eller uteslutningar.
Tack för hjälpen.. Det enda sättet jag kan komma ur loopen är att koppla in en usb med den senaste Orginal fw patchen.. När jag gör det så kommer jag till "Rescue mode?" men jag får aldrig upp något IP... Vad är problemet? Hur kan jag få det att köras? Vilken AZup ska jag använd amig utav då jag fått ipet?
Skulle vara väldigt tacksam för hjälp
Du skall använd samma filer som du använde när du installerade ENHIGMA2. IP-adressen är 192.168.0.???. Frågetecknen motsvarar ett tresiffrigt nummer. Jag tror att det är ett löpnummer för varje mojt du har ansluten till nätverket; kolla IP-numren på de andra sakerna du har så kan du troligen få fram AZ-boxens IP-nummer.
RTi core RC8 Enigma 2
RC8 - version ok for all models
USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device
- EXPERIMENTAL - TWIN SUPPORT - ofcourse only on P+
- Ultra model now work fine
- STC Prebuffering - only for test , added in A/V Settings
- Scart/RCA - Composite out fixed
- Aspect Ratio and Scalling added in A/V Settings
MultiMedia imrove and fixs :
- fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
- been playing 1080p dts through mediacenter from nfs
NOTE : STC Prebuffering is only for test, pls play with this and report on forum what is your experiances , and what is best combination and compromise between fast zap and stable zap
>> RTi core RC8 Enigma 2 <<
@ALL
Please note that:
MultiMedia imrove and fixs :
- fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
- been playing 1080p dts through mediacenter from nfs
Have not yet been implemented in RC8. These fixes will be released shortly.
Regards,
Sattommy
Dom jobbar på bra!
RTi core RC9 image Enigma 2 is Public :
RC9 - version ok for all models
USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device
- Fixed recording
- Added TS playback
- Added timeshift
- Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)
Kortläsare/CI igång?
Har ännu inte hunnit testa någon utav Enigmas RC realeser, men blir mer och mer sugen, men funderar på hur den funkar, kan man kolla på TV via MGCAMD/CSP och funkar det att streama MKV/AVI/ISO/IMG från en annan dator?
Mgcamd funkar mot newcs då borde det nog fungera mot csp. se tidigare på denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...azboxen/page10
Det fungerar att streama också från extern hårddisk och att spela in mot en mountad HD, vet ej vilka format den stödjer att spela upp. Det som jag har upptäckt med denna image är att det hackar lite på HD kanalerna. Vet ej om nyare releaser är bättre jag har RC4 installerad. Tycker att mediaspelaren är sämre på denna image men det har tydligen kommit en ny på den senare imagen. Ljudet försvinner också ibland när man byter kanaler lite irriterande. Enda lösningen jag hittat är att boota om den. Kanske löst nu?Citat:
Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)