för ca en månad sen så skippade dom EAS nyckel, du måste regga kort för att få abbo. info uppdaterat i kortet.
Får de hur länge det fungerar!
/C
Utskriftsvy
för ca en månad sen så skippade dom EAS nyckel, du måste regga kort för att få abbo. info uppdaterat i kortet.
Får de hur länge det fungerar!
/C
Hur registrerar jag kortet för mpeg4?
Snackade precis med tröttaste snubben på boxers kundservice. Han hade ingen aning, hans kollegor tipsa om att göra ny kanalsökning och massa annat blajj blajj. Enligt dem ska kortet vara redo för mpeg4. Vet ju själv att de hade registreringen online förut?
Jag har kanalerna och kör newcs + acamd men mpeg4 kanalerna funkar ej.
Ser ut som dom tagit bort länken.
Men enligt Boxers sida ska man kontakta Kundtjänst för att registrera kortet.
http://www.boxer.se/kundservice/utbu...ivera-kanaler/
http://www.boxer.se/kundservice/test...r-boxerkunder/
testade med en orginalbox nu
mpeg-4 kanalerna går och jag har inte registrerat kortet
Reggade kort för Mpeg4 - vissa av kanalerna Axess, 7 och TLC funkar medan andra inte, ex BBC World.
Kör med newcs 1.67, eyetvcamd och EyeTV och får med denna setup bild men inget ljud.
Test med inspelning av Axess med MyTheatre + acamd ger dock inspelning som funkar bra, inkl ljud, med ex VLC på Mac...
Man får tänka på att alla kanaler inte sänder dygnet runt. BBC World sänder 14:00 - 02:00. Så att man inte får för sig att vissa kanaler inte funkar. Kanske är så att de inte sänder tiden man testar. Det står för varje kanal på boxers hemsida.
...jepp, det gäller att ha lite tålamod verkar det som, nu en bra stund efter att de andra kanalerna funkade så kickade även
BBC igång. fast hur kul det nu är utan ljud? ;)
Hmm.. tror ni att de kör med nyckeln för HDTV-kanalerna via DVB-T2? Har nämligen ett kort på ingång.
Jag har ju en MPEG4-modul som jag köpte när mpeg4-lanserades.
Nu verkar det som att man behöver en ny modul för DVB-T2 och den måste stödja ci+
Det låter inte som att HDTV-kanalerna kommer att fungera med OSCAM som det ser ut idag?
Du behöver en audio-decoder som klarar HE-AAC, vilket är vad MPEG-4 kanalerna i sverige sänder. SVT HD-kanalerna sänder även parallellt AC3.
Så det har inte med dekrypteringen att göra om man inte får ljud. Har man bild så har man också hela dataströmmen dekrypterad. Sen måste man ha rätt dekoders för de format som används.
ja nu har Boxer ändrat nått
för nu funkar även gamla viaccess moduler med mpeg-4 kanalerna
Jo, något strul är det med dekrypteringen. Förmodligen är det eyetvcamd som spökar. Som jag skriver tidigare i denna tråd har jag ljud på mpeg4-kanalerna i Mediaportal med acamd, men inget ljud i EyeTV som får sina nycklar från samma server och samma kort. Däremot fungerar mpeg4-kanalerna klanderfritt även i EyeTV om jag stoppar kortet i en cam och stoppar camen direkt i min EyeTV 410. Men då blir jag så klart utan betalkanaler i MediaPortal
Jag kör OSCam, Tvheadend och XBMC. Har bild men inget ljud. Misstänker att det är XBMC som inte fixar ljudet. Skall undersöka närmare...
Hmm, nått skumt är det, hade i förrgår ljud då jag spelade in Axess mha MyTheatre och kollade inspelningen med VLC.
Gjorde nu en ny kanalsökning i MyTheatre för att fräscha upp kanallistan - efter detta slutade ljudet att funka för densamma kanal.
Nått verkar skilja sig i egenskaperna för den gamla och nya 'versionen' av dessa kanaler?
Nu har mpeg4-kanalerna slutat funka för mig :(
Har Boxer slagit på AES-nyckeln igen?
Mina mpeg4 funkar.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Mina med :)
Har också problem med ljudet. Kör OSCam + ACamd + DVBviewer. SVT1 & 2 HD fungerar ljudet i AAC, men ingen av mpeg4 kanalerna (eller andra kodade HD kanaler). Tittar jag i "DVBviewer" -> "DVB Source Properties" står det "No data /Connected"
Kör jag med WinTV-CI läsaren (utan OSCam/ACamd) fungerar också ljudet...
Fick precis igång ljudet på Axess igen och kollar på det med EyeTV + eyetvcamd + NewCS 1.67 !!
Hittade en gammal version av com.elgato.eyetv.world.plist på en annan burk som är skapad vid en kanalsökning
för ett bra tag sedan, men som tur är var Axess med redan då på samma frekvens som nu...
EyeTV rapporterar ljud som AAC, 48kHz, 96kb/s på kanalen.
Skall försöka finna om det finns några properties som skiljer sig åt mellan den gamla och nya...fast det
verkar vara lika lätt som det där med nålen och höstacken....
Jag får fan inte igång mpeg4-kanalerna på min setup.
Alla andra fungerar perfekt, även FTA på mpeg4.
Behöver jag ha några speciella inställningar för Acamd?
Mediaportal säger att den inte hittar någon bild/ljud data..
Å fan. Det är ju så mystiskt alltihopa. Eyetv har ju uppenbarligen de codecs som krävs. Det som skiljer sig åt mellan MP och EyeTV är (vad tv-tittande anbelangar, det skiljer sig ju så klart massor) är eyetvcamd vs. acamd. De får sina nycklar från samma server och från samma kort. Det är så konstigt alltihop. Du skulle inte kunna tänka dig att skicka din com.elgato.eyetv.world.plist till mig?
Kom ihåg att att tillåta rätt service id på mpeg4-kanalerna, det ställde till det för mig! så här ser mina ut och jag har fått de flesta att fungera
Citat:
[boxer]
caid = 0500
provid = FFF510,020500,020510,020520,020530,020540,023200,0 23210,023220,1F1F1F,023240,040D00
srvid = 0230,0244,0262,02E4,02F8,02EE,030C,0320,0348,035C, 0384,038E,03A2,03AC,03B6,03CA,041A,042E,0438,0442, 0456,046A,0474,047E,0488,04A6,04C4,1586,14BE,14C8, 168A,17DE,0C9E,0C80,0DA2
Har tankat upp den gamla resp senaste com.elgato.eyetv.world.plist filen.
tänk på att ha en plist editor för att kunna läsa o editer dessa, ex 'PlistEdit Pro'
Någon som kör mp + acamd som kan ge några tips på inställningar?
Som sagt, alla mpeg2-kanaler funkar ju fint..
Fick igång ljudet med ProgDVB + ACamd och codec "libfaad Wrapper". Men med DVBviewer fungerar det inte... Codec'en hittade jag på DVBviewer forum. Någon som har någon ide om hur jag får igång DVBviewer. Kan ju i värsta fall köra ProgDVB, men den verkar inte vara lika bra som DVBviewer... Tacksam för tips
Uppgraderade till nya ACamd 0.6.2.0
Kom tydligen i slutet av 2010:
http://teknikhemmet.se/blog.php/2011...2-0/#more-3270
Nu äntligen fungerar ljudet även i DVBviewer
YckeBycke kör inte MP, vad jag kan utläsa.
Verkar som att Acamd gör det som den ska.
Förmodligen något problem med codecs i MP, eller i MP självt..
Någon som kör MP med fungerande mpeg4-kanaler via Acamd?
Upptäckte att mitt problem med mpeg4-kanalerna beror på att EMM uppdateringar inte fungerar. Om jag uppdaterar kortet genom att sätta det i ca-modulen i tv:n en stund funkar även mpeg4-kanalerna för mig när jag flyttar tillbaka det.
Vilka codecs kör du med?
Windows-version?
MP-version?
Windows 7 Enterprise 64bit
MediaPortal 1.1.1
Acamd 0.6.2.0
MDAPI från Acamd
OSCAM build 4268 under Ubuntu 10.04
Codec-konfiguration för TV (från Mediaportal.xml):
audiocodec: MPC - MPA Decoder Filter
videocodec: MPC - MPEG-2 Video Decoder (Gabest)
h264videocodec: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
audiorenderer: Default DirectSound Device
aacaudiocodec: MONOGRAM AAC Decoder
/Fredrik
Hmm, det finns en liten trevlig codec pack som kallas SAF5 på MP's sidor. Installera den och du kan använda PDVD10 codecs som för mig funkar ännu lite bättre än Gabest och M$ DTV-DVD. Skicka ett PM till Hoborg i MP's forum så får du instruktioner till hur man 'låser upp' SAF och får tillgång till PDVD10 codecs bla.
/Jonas...
Jag bytte till Acamd 0.6.2.0 idag och MPEG-4 kanalerna hoppade igång, jag har lika som 'rolrn' i övrigt och kör NewCS via CSP.
Lite då och då ballar det ur här men jag tror det beror på en taskig antenn som skall bytas så snart det är säkert att gå på taket igen.
/Jonas...
Åhh, så det är Acamd 0.6.2.0 som är lösningen.
Måste testa detta i kväll.
Acamd.ini
ACAmd_PMT.txtKod:[ACamd]
TrayIcon=1
MonLog=1
MultiECM=0
DisplayFilterActions=1
(allt annat bortkommenterat)Kod:P:0500:00023208:caid
cardclient.conf
(allt annat bortkommenterat)Kod:newcamd2:172.17.0.1:15050:1/0500/ffff:user:password:0102030405060708091011121314
Det funkar även med newcamd istället för newcamd2
Inga konstigheter i inställningarna som du ser.
Varför har du ens något i Acamd_PMT.txt?
Tror att det behov försvann för några versioner sedan.
Jag får väl prova att peta in dom igen då..
Tack för informationen.
Jo, jag kör med newcamd2. Upplever att det är snabbare och stabilare.