Som på de flesta andra kundtjänster, men de ska väl vara kunniga i ämnet trots det? :|
Utskriftsvy
Ja det här är inte annat än en j-a röra. Ringde för några veckor sedan o frågade om detta men nu är det helt annat som gäller.
Jag har Canal+ Total idag för 489:- + Hockey säsongskortet för ca 239 vilket jag kommer att få betala fram till Februari och därefter kommer det att göras om.
Tycker att det än mer otroligt att du fortfarande inte fattat att vi har helt olika utbud?
Kolla igenom de kanaler jag har med canal plus familjepaketet mot ditt utbud så lär du se en markant skillnad...
Klart som fan att det nya priset på canal MAX som inte än är känt för oss parabolkunder är relevant för att kunna veta om vi som parabolkunder tjänar eller inte på det nya upplägget?
Du kan ju för fan inte jämföra parabol med kabel, hur de placerar kostnaderna mellan olika programpaket spelar ju ingen roll. Det är totalkostnaden för mig som är relevant och där har du ju inga uppgifter alls utan spekulerar bara....
Huruvida ni kabelkunder betalar 428 eller 451 kr skiter jag i, vad jag är intresserad av är ju om det nya canal MAX paketet för parabol (som troligen blir mkt mer omfattande än vad kabelvarianten är) kommer att bli billigare än mitt canalplus familjepaket TOTAL och säsongskortet.
Före vi vet hur mycket CD kommer att ta för Canl+ MAX så kan du ju inte säga om vi parabolkunder förlorar eller tjänar på att det nya paketet inte införs förrän nästa år, fattar du vad jag menar nu?
Men hallå jag pratar om Canal+/Säsongskortet och inte nå jävla Familjepaket.
Canal+ Total + Säsongskortet Combi = 299 + 169 = 468:-
Canak+ Max (exakt samma kanaler och utbud som du har) = 449:-
ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FATTA?????
Vafan börjar du prata om Familjepaketet för som inte har nåt med det här att göra????
Jag har aldrig pratat om Familjepaketet utan enbart Canal+/Säsongskortet.
Ni betalar 169:-/mån enligt Canal Digitals hemsida för Säsongskortet Combi och det är 19:- mer för samma kanaler och utbud som alla vi andra har för 150:-.
Hur många sidor till ska krävas innan du fattar?
Ja och det paketet kostar 169:- fortfarande som jag sagt massor av gånger nu.
http://www.canaldigital.se/Utbud/Til...Sasongskortet/
Är det så svårt att läsa vad som står där? Och vi skulle ju utgå ifrån att den infon stämmer.
Det är 19:- mer för exakt samma kanaler och utbud som vi har för 150:-/mån.
Du måste ju ha fel i huvudet om du påstår att det canal+ MAX du har är samma utbud som jag kommer att få...
Visst kommer sportkanalerna att var desamma (de som ingår i säsongskortet) men i överigt så är det inte ens i närheten.
Återigen, DU VET INTE VAD PRISET BLIR FÖR CANAL+ MAX PÅ CANAL DIGITAL!!
Du kan ju för fan inte jämföra parabol med kabel och påstå att jag tjänar eller förlorar på något abb som du inte vet priset på :whistle:
Ja det är exakt samma utbud för jag pratar fortfarande om Canal+/Säsongskortet och INGET ANNAT.
Och ja Canal+ Max kommer kosta lika mycket hos Canal Digital också.
Men tillsammans med Familjepaketet så kommer det kosta mindre som det alltid har gjort men jag har aldrig pratat om vad det kommer att kosta med familjepaketet utan jag pratar om vad det kostar just nu och enbart Canal+/Säsongskortet och fortfarande INGET ANNAT.
Nu kostar Säsongskortet Combi 169:-/mån och det är 19:- mer än oss.
Står klart och tydligt på Canal Digitals sida.
Säsongskortet
Med Canal+ Säsongskortet från Canal Digital kan du njuta fullt ut av de främsta sportsliga uppgörelserna i Elitserien i ishockey och Allsvenskan i fotboll.
Beställ direkt på vår webbplats eller genom att ringa 0770-33 22 11. Är du redan kund kan du utöka ditt befintliga abonnemang via Min sida. Canal+ Säsongskortet
Se allt av det bästa. Med Säsongskortet får du tillgång till alla direktsända matcher från Allsvenskan i fotboll och Elitserien i ishockey för endast 169 kr/mån.
Pris 169 kr/mån
Bindningstid: 12 månader
För att köpa något av Säsongskortet krävs minst 12 månaders abonnemang på Canal+ Total.
En nyhet i höst är att Canal+ lanserar de nya kanalerna Canal+ Fotboll, Canal+ Hockey och Canal+ Extra 1-4 som ingår i Canal+ Säsongskort. Här kan du se alla matcher från Elitserien och Allsvenskan samt träningsmatcher, förturneringar, magasinsprogram, sammandrag och klubb-TV. På Canal+ Fotboll och Canal+ Extra-kanaler sänds även matcher från La Liga. Med andra ord är de nya kanalerna ett måste för dig som lever och andas sport!
CANAL+ Fotboll
Kanalen som är dedikerad till fotboll sänder året runt med huvudfokus på svensk toppfotboll. På Canal+ Fotboll sänds 100 allsvenska matcher och 120 La Liga-matcher per säsong utöver dem som sänds på Canal+ Sport 1. Du ser även träningsmatcher, för-turneringar, sammandrag och magasinsprogram som Barca-TV, Real Madrid-TV och Milan-TV.
CANAL+ Hockey
Den renodlade hockeykanalen Canal+ Hockey är ett måste för att följa svensk topphockey. Här direktsänds 120 elitseriematcher per säsong utöver dem som sänds på Canal+ Sport 1. Dessutom visas träningsmatcher, förturneringar, magasinsprogram, sammandrag och klubb-TV.
CANAL+ Extra 1, 2, 3 och 4
På Canal+ fyra extrakanaler ser du ännu fler direktsända matcher från Allsvenskan och Elitserien. På Canal+ Extra-kanalerna sänds även en del La Liga- och Serie A-matcher.
Men nu var ju frågan om VI tjänar på det nya paketet eller inte, och nu har du presenterat en summa pengar för detta och då är givetvis min fråga:
Vart är källan för att det pris du anger kommer att vara det som CD kommer att debitera parabolkunderna?
Det är ju det relevanta för att veta huruvida jag kommer att tjäna på det nya paketet eller inte, man kan väl anta att Canal MAX kommer att inkludera samtliga kanaler som CD har till sitt förfogande inkl "säsongskortet" och i såna fall förlorar jag drygt 260:- per månad på att inte få byta.
Men som sagt, vad kommer Canal MAX att innehålla? Det borde du ju veta genom att du är så söker på prisbilden...
Jag gav dig ju gett dig källan 1000 ggr och dessutom postat det här.
Canal+ Max = Canal+ Total + Säsongskortet Combi.
Säsongskortet Combi kostar 169:- enligt Canal Digitals sida som jag länkat till massor av gånger.
För oss kostar det 150:- och i min matematik så betalar ni 19:- mer iaf.
Och jag pratar om NU och och enbart Canal+/Säsongskortet och INGET ANNAT.
Leatherface kan du skicka länken till den informationen. Enligt kundtjänst skall jag betala lika mycket som förra året vilket va runt 230kr/mån.
Här är den och får bli sista gången nu.
http://www.canaldigital.se/Utbud/Til...Sasongskortet/
Men det du tänker på är Säsongskortet Elitserien och det kostar 229:-/mån i 6 mån så för oss innebär Canal+ Max en höjning.
Säsongskortet Elitserien = 229 * 6 = 1374:-
Canal+ Max = 150 * 12 = 1800:-
Alltså en höjning på 426:-/år för oss.
Att ni får det billigare har jag ALDRIG ifrågasatt, det var huruvuda det kommer att bli billigare för oss som du hittils inte lyckats påvisa.
Du påstod tidigare att vi förlorar på att inte kunna teckna nya Canal+ MAX, men jag fattar inte hur du kan påstå det om du inte vet prisbilden?
Du vet inte vad Canal+ MAX kommer att kosta och du vet inte exakt hur utbudet kommer att se ut på det paketet för oss parabolanvändare heller.
(mer än säsongskortskanalerna du länkat till).
Jag pratar fortfarande om vad ni betalar nu och det är 169:-/Mån.
Vi betalar 150:- för exakt samma sak och det är fortfarande 19:- mindre än er.
Sen kan jag ju självklart inte säga vad du kommer betala tillsammans med Familjepaketet men det har jag aldrig pratat om heller.
Men Canal+ Max ensamt utan andra kanaler kommer kosta 449:-/mån även på CD.
Vad det kommer kosta tillsammans med Familjepaketet kan jag inte svara på.
Men det hör inte heller hit för jag pratar om vad som gäller IMORGON 27 Augusti 2010 för fortfarande enbart om Canal+/Säsongskortet.
Det är samma pris överallt med undantag för Boxer som bara har ett urval av utbudet.
Men fortfarande så hör det inte hit för det ändrar inte att ni betalar 19:- mer än oss eftersom 169-150=19.
Det stämmer iofs det CD säger att det inte blir nån prishöjning men dom nämner inte att Combi varianten (Som omdöps till Max) blivit 19:- billigare.
Jag hoppas ju verkligen inte att dom med Säsongskortet Elitserien behöver betala 229:-/mån för då kommer dom betala 79:-/mån mer för samma utbud än oss fram till 31 Jan 2011 (Eller vilket datum det nu var som gällde då det verkar vara lite olika svar där).
En annan förändring är att man inte kan ha bara Sportkanalerna med nya paketen utan det är Canal+ Max med alla kanalerna som gäller om man ska kunna se alla matcherna.
Man kommer inte kunna välja bort filmkanalerna som man kunnat göra.
Canal+ Sport, Canal+ Film och Canal+ Total paketen kommer finnas kvar med samma priser som idag.
Iaf det gäller under förutsättning att inte Canal+ får för sig att stuva om eller prishöja ännu en gång.
Ännu en av Läderfejans "JAG VET BÄST!!" trådar... *suck* :(
10 sidor, man tar sig för pannan... :eek:
Inte mitt fel att vissa här inte fattar.
Däremot hade jag fel om att det stod fel på Canal Digitals sida då det stod Säsongskortet Combi där men i övrigt stämmer det jag säger.
Och datumen jag nämnt är ju det folk fått som svar här så det är kundtjänstens info.
Har tagit fram fakta men du fortsätter ändå och börjar blanda in saker som Familjepaketet t.ex som inte har med saken att göra.
Fakta är att ni betalar 169:-/mån för nåt som ska kosta 150:-/mån.
Det är inte Canal Digital som sätter dom priserna utan det är Canal+ som gör det.
Nu har vi ju fått förklarat att dom använder namnet Säsongskortet pga avtal fram till de datumen som nämnts och då får vi lita på det.
Men det ändrar inte paketets kanaler eller innehåll för det utan det gäller bara namnet och att dom kör med gamla priset.
När det slutar gälla kommer Canal+ vanliga priser att gälla och det är 449:- i nuläget iaf som gäller oavsett operatör (Med undantag för Boxer).
Kan väl tillägga att dom som idag bara har Canal+ Sport med Säsongskortet Combi faktiskt tjänar 21:-/mån fram till det nya börjar gälla.
Och då måste dom ha allt inkl. filmkanalerna om dom vill se alla matcher.
Men jag kan ju inte 100% säkert säga att Canal+ inte får för sig att ändra paket och priser igen.
Och vad Familjepaketet med Canal+ Max kommer kosta är inget jag heller kan säga utan jag pratar enbart om Canal+ och inget annat.
Tja det enda jag inte kan säga säkert är att inte Canal+ ändrar paket och priser.
Jag kan inte säga helt säkert att det där gäller ens Tele2 den 31 Jan 2011.
Tänk vad din kunskaper förändrats då man läser hela tråden ;)
Ja och jag erkände ju att jag hade fel om namnet men paketet är fortfarande samma som det alla andra har.
Och vi fick ju det förklarat om varför namnet fortfarande används.
Ingen kan ju säga säkert vad som gäller då inte ens Canal+ själva kan säga det idag.
Kanske kommer ny finanskris, rättigheter går upp ännu mera i pris osv. så mycket kan hända.
Men utgår man från vilka priser som gäller idag så är det 449:- som gäller från det datumet.
Vad det kostar med Familjepaketet kommer jag inte uttala mig om för det vet jag som sagt inte.
Ja eftersom dom använder namnet Säsongskortet men det är samma paket som Canal+ Max så det saknar betydelse.
Har fortfarande rätt då nuvarande Säsongskortet läggs ner och ersätta med Canal+ Hockey, Canal+ Fotboll och Canal+ Extra 1-4 som du kan läsa på sidan också. Du menade att det inte gällde CD utan nuvarande Säsongskortet skulle vara kvar.
Ja självklart finns det filmkanaler där
Canal+ Max = Canal+ Total + Säsongskortet Combi
Canal+ Max:
Canal+ First
Canal+ Hits
Canal+ Drama
Canal+ Series
Canal+ Action
Canal+ Film HD
Canal+ Sport 1
Canal+ Sport 2
Canal+ Sport Extra
Canal+ Sport HD
Canal+ Hockey
Canal+ Fotboll
Canal+ Extra 1-4
Canal+ Total + Säsongskortet Combi:
Canal+ First
Canal+ Hits
Canal+ Drama
Canal+ Series
Canal+ Action
Canal+ Film HD
Canal+ Sport 1
Canal+ Sport 2
Canal+ Sport Extra
Canal+ Sport HD
Canal+ Hockey
Canal+ Fotboll
Canal+ Extra 1-4
Några andra alternativ kommer inte finnas utan du dom som idag har Canal+ Sport + Säsongskortet kommer få betala för filmerna med då det nya börjar gälla.
Däremot kommer nuvarande paket finnas kvar fortfarande.
Men självklart så vet ju ingen ifall dom stuvar om igen som sagt.
Dom kanske blir nerringda och mailbombade av arga Canal+ Sport kunder pga förändringarna som får dom och ändra sig.
Har aldrig sagt att jag aldrig har fel eller är felfri och som sagt jag erkände ju att jag hade fel då det gällde namnet.
Hade ju inte varit helt otroligt om det stått fel eller kundtjänst haft fel och för dålig information osv för det har hänt förr och då pekar jag inte ut nån speciell och inte enbart TV heller för den delen.
Men blir ju less att det ska behöva bli 12 sidor för att förklara hur det ligger till.
OMFG!!!! 10 sidor?
Tja oftast gör jag det också men kunde ju aldrig ana att Canal Digital skulle kalla det nåt annat än alla andra och Canal+ själva gör. Men som sagt man kan ha fel ibland precis som alla andra.
Och om jag gissar eller liknande så skriver jag att jag gör just det.
Men det gäller ju även dig också för du sa också saker utan och veta som var fel.
Bara om namnet Säsongskortet men i övrigt hade du fel trodde du hade förstått nu.
Nä nu ids jag inte hålla på gorma med dig mer.