Hur ställer man cccam.cfg om man skall vara kopplad mot två portar. Jag får den bara att funka med en.
Utskriftsvy
Hur ställer man cccam.cfg om man skall vara kopplad mot två portar. Jag får den bara att funka med en.
Du får göra två rader med olika portar
Den verkar bara avkoda den första raden, den andra bryr den sig inte om.
Jag gick tillbaka till en äldre Image och då funkade den med två rader.
Men, nu har jag problem med det ena kortet. Jag får jag frysningar hela tiden, några sekunder åt gången och med korrekt bild ungefär lika länge i nästa sekvens. Det andra kortet funkar utan problem. På dreambox labbade man med andra Images och MgCamd-versioner. Vad gör jag på Openbox?
Vart hittar man senaste programvaran till denna openbox?
Hur editerar man smidigt kanallistorna?
Vi har just fått hem en Openbox S9. Då man går in i menyn och skall välja osd-språk så finns inte
Svenska att välja. Och inga andra nordiska språk. Vad gör man?
Hmmm.
Väljer något annat språk, kinesiska, engelska .... Eller skriver en egen menu-loader.
Storfräsarn, var är du?
Bra och enkel box! Bra support från http://www.hgdvb.com/ också, Nästan bättre än crown-sat :) (snabba svar, engagemang även i småkunder)
Boxen finns också hos www.internetshopping.se till bra pris! Orginal kort funkar helt okey har testat CanalDigital samt Viasat inga problem skaffa Conax modul och du kan ha i bägge korten samtidigt, negativt ja det skall i så fall vara lite bökigt att redigera kanaler via fjärren , men det finns ett editor program som jag har men har inte testat det ännu görs via serieporten, kan åter koma när jag testat det kör just nu med image från jan 2011 SEE YA M8:s
Ett problem andra har ute i världen med denna box är att den på vissa kanaler hänger sig och startar om. Så långt har jag inte hittat någon lösning på detta. För mig är det Canal+ Extra 4 som spökar, samt någon annan kanal på samma frekvens som jag inte vill ha.
Har någon annan här med openbox s9 fått Canal+ Extra 4 att fungera? Kanske det har med switchen att göra?
Har nu testat senaste imagen som skulle bota sky kanal felet med den bootar fortfarande om på de svenska kanaler som den gjorde förrut.
köpte min på dhgate gav 122,08 dollar verkar helt okej iaf i 3timmar nu står det endast on i displayen före det stod det copy startade om boxen och nu som sagt on.. f...n vad man blir besviken på sej själv när man köper china cloner. Fast dom andra jag har dm500 dm518 dm7000s funkar kanon glömde har även en cuberevo 200s HD
samt en ferguson 8800 HD.
Hmmmm.
Jepp ingen clon utan Kinautvecklad. Därav priset / funktionen.
@jarra1
Du får väl försöka och flasha den över RS232.
Mvh Kalle
Klarar denna box Streaming från PC ?
Fick syn på att ignotech.se fått in Openbox S10, någon som hört talas om eller testat?
Edit: Såg dock nu att dom var slut i lager.
Jag tänkte beställa. Enda skillnaden ska vara storleken. Den ska vara mer som en dm500 typ.
De stämmer, köpte en på ignotech och den har samma storlek som en 500 typ. Klockrent om man jämför med S9 som var stor som ett hus. ;)
Jag har fått hem min nu, första intrycket var som vanligt (med min tur) inte imponerande. Jag kommer ihåg från min s9 att säljaren instruerade mig att byta image innan första start till en dom mejlade mig. Någon sådan fick jag inte med nu. Vid första uppstart fungerade inte fjärren alls. Med hjälp av boxknapparna ställde jag in satelliterna och började söka men fick "failed" på alla frekvenser.
Det mesta löste sig med en nyare image från en av alla openbox sidor.
Vet du vilken firmware du har i den? Jag har FK7000_1.08B9_17.05.2011 i min och har en del strul med att den fastnar på kanaler som inte är avkodade så jag får ändra kanal på boxen, Fjärren slutar att fungera. Ibland slutar fjärren även att fungera utan uppenbar anledning men kommer igång igen om man ändrar på boxens knappar.
Jag upplever att bilden är bättre på min 42" lcd med s10 än med s9an annars verkar det vara samma allt.
Hej!
Har nyligen inhandlat en openbox s9, tänkte höra om någon känner till om och hur man får in svt, tv4, tv6 osv. Har läst något om scam till dreambox?
Tack på förhand!
@MrMartin
Det får du med ett kort från Viasat eller CanalDigital. ;)
Eller Cardsharing från ditt nätverk. :)
Mvh Kalle
Okej!
Trodde det gick att lösa på annat sätt, men tack ändå..
scam till Dreambox gör att man får tillgång till ett antal nordiska kanaler på Sirius utan kort.
De danska och norska får man inte tillgång till med kort.
Det andra sättet är just natverket :) Du kan installera programmet vPlug-server på din PC och sedan kan du köra igång CCcam clienten på din box. Det ger dej dom önskade nordiska kanalerna.
Med CCcamclienten kan du även få Travelchannel / Privat Gold / Privat Blue på Sirius.:cool:
Den burken är inte så dumt ändå.:)
Mvh Kalle
Okej, tackar!
Är inte riktigt med på det tekniska, kräver det att jag har pc:n igång när jag ska kolla på de nordiska kanalerna och var hittar jag inställningar osv?
Jag tänkte egentligen bara på man skulle kunna få igång typ svt kanalerna och tv4 på openboxen.
Det är bara en nödlösning, PC måste vara igång hela tiden. Svt = ja ;TV4 = nej
Är verkligen interesserad hör av dej så kan jag ladda upp programmet.
Mvh Kalle
Kan du ladda upp programet och beskrivningar hur man instalerar det, Mvh Braco
Hej braco70
Jag hade tänkt och skicka dej ett meddelande men klarade inte att skicka med en fil, så du har den här istället.
Mvh Kalle
undrar om filen kom med ?
Ta den här istället.
https://rapidshare.com/files/2912965...r_v1.0.0.7.rar
Ligger en ny firmware uppe på www.ignotech.se dock ej prövat.
Kan inte någon vara jättesnäll och skriva ihop en guide för nybörjare om sådant här? Och då ange om det även skulle kunna fungera på andra fabrikat som AZBOX med flera?
Är bra på att sätta upp och ställa in paraboler, men lyckas aldrig med att få igång min DB eller att kortdela mellan min dator och AZBOX.
Tack på förhand!
/I
Ännu en firmware ute på ignotech. För både S9/S10.
2011-06-11
Ännu en ny firmware till Openbox S9/10 ute. Detta är en test firmware från fabrik som ännu inte är släppt. Vill du prova så är det bara att ladda ner. Fungerar till både S9/S10. Maila gärna angående buggar.
* Tillagd mediaspelare VCD/DVD/MP4(H.264)/AVC
* biss, cryptowork, irdeto 2 softcam keys.
* Nytt språk
* Några bugg fixar.
Kan jag köra cardshare hemma mellan en openbox och en dreambox? Där servern är dreamboxen?
ny firmware mwd svensk meny :)
Tar bort felet att boxen hänger sig på vissa kanaler.
Svenskt meny språk och integrerad Mediaspelare.