jag har sökt T2 kanaler med min box hittade inget, och tunern är inte märkt för det heller, so i guess not
jag har sökt T2 kanaler med min box hittade inget, och tunern är inte märkt för det heller, so i guess not
Köpte min sunray4 från mixeshop.com, USD$262 incl. shipping, valde DHL som fraktsätt, är riktigt nöjd! Leveransen tog 2-3dagar bara, fick bra med info från säljaren och jag slapp betala moms då dom skickade den som Sample, value USD$ 24, går tydligen en gräns vid USD$25 :o
Jag blåste ut kina-imagen och la in openPLi 2.1, Lite meckigt att få igång DVB-C tunern, men det var mest okunskap från min sida.
Är mkt nöjd med boxen, känns mkt prisvärd!
Stöter på problem direkt...
fått min nya Sunray4.. tänkte flasha om den till OpenPli...
kopplat in usb-miniusb men min dator hittar inte drivisarna för usb-miniusb ska köras...
testat en gammal laptop(winxp) men där blir det likadant...
Provat miniflashup men funkar heller inte... håller den inne och startar boxen men inget händer.....
hur gjorde ni för att flasha boxen??? trodde detta skulle vara en superenkelt men lite pinsamt att stanna av på detta momentet..*Asg*
Gått å höra att du fick igång din dvb-c med pli, jag har inte haft tid att leta lösning/kunskap än, jättetacksam om du kan hjälpa till på traven och minns vad du gjorde!! :). (jag hittar turnern efter omflahning, men inga kanaler längre, vilket jag gjorde första gången..)
fick det att lira.. dock är det kanalsökningen nu som är problem vilket jag va rädd för...
kör canal digitals kabelnät.. .
men dom flesta xml filerna är för comhem och vet dock inte om man kan köra samma...kör en autoscan nu och den hittar inget..
försöker konfa oxå för man måste ju ställa in någonstans vilken freq/symbalrate man ska ha. men då söker han inte alls.. :(
Hur fick du igång din Ctuner?? min hittar inga kanaler alls.. kopplat tillbaka till DM500C boxen och där gjorde jag ny sökning och det funkade..
vilka exakta inställningar gjorde du? ?laddade ner satellites.xml ifrån länken som du tipsade om. men den hittar inga kanaler alls..
som sagt har jag dock Canal digital kabelnät men den hittar på min DM500C jue..
Mina tuner inställningar:
Bifogad fil 1176
Tjohoo: Som jag har fattat det (rätta mig någon om jag har fel) så måste du känna till frekvenser, symbolrate och modulation för dina kabelkanaler.
Och med den ovan nämda filen "satelittes.xml" så ´lurar´ du boxen att _satelliten_ i din tuner-inställning heter comhem och comhem_qam256, och i filen finns även comhems frekvenser/symbolrate för resp. kanal vilken den sedan använder när boxen söker i en automatisk kanalsökning.
Annars så kunde jag även söka in kanalerna manuellt och ta frekvens för frekvens.
Detta genom hjälp utav frekvenserna från den här tråden http://www.comhit.net/showthread.php...c.-BBC-Food%29
Nu kör du tele2 kabeltv och det är jag inte så insatt hur det funkar.
Bor i GBG är kanske värt att nämnas, tror att frekvenserna varierar med vart i landet man bor.
Nu funkar dom flesta kanalerna...
dock saknar jag några... vet inte om det beror på att jag sitter på canal digitals kabelnät och jag har comhems XML fil...
Ni som köpt dm800se från mixeshop....Hur är fläktarna därifrån i egentligen. Alltså interna....Man kunde även välja laptop kylare. Frågan är om man väljer laptop kylare, tar dem bort interna fläkten då?
Just nu har en dm800HD interna fläkten lätt för jävligt, då beställde jag en laptop kylare från ebay och den låter också väldigt mycket från första dagen, deesutom stänger den sig inte när boxen stängs. Nu är frågan om man ska köra boxen helt utan fläkt. Boxen är typ på 10-15 timmar om dagen. Tänkte att annars kan man byta upp sig kanske till dm800hdse om fläkten är bra, men då blir det lite jobb och byta och sånt.
Jo jag har tagit ut och byt fläkten....Vem orkar byta fläkt en gång i månaden. Efter en månad låter den för jävligt igen. För att byta fläkten måste man typ ta loss hela boxen. Jag har ny fläkt liggande men vill inte byta till en sån igen....Verkar bara finnas en intern fläkt att välja på..........
Fläkten i min sunray4 (dm800hd se) är tyst, så kineserna kanske har ägnat en tanken på fläkten och gjort den tystare.
Rynkan!!
Hur har det gått för dig??
Något som fått Picons att funka på sin sunray4??? satellit verkar det vara lättare men med DVB-C verkar det vara lite knöligare.. eller något som har fått det att lira?? både i infobaren och i LCDdispalyen!!!
Lirar fint på min, både infobar och display. Hade god hjälp av Vaio1 här.
Kör med dessa; http://piconpack.blogspot.se/
Kör med ett verktyg så går det ganska lätt. Dreamboxedit för Windows. Själv kör jag bara Mac och då funkar senaste (v.3) av iDreamX.
Assigna bild per kanal så fixas namnsättningen per automatik.
Nej har inte gjort det....Tänkte göra det men sen tänkte jag att den kommer att låta igen efter några veckor......Jag kollade på en sån här men är det någon som vet ifall den fortsätter snurra när man stänger av boxen......
http://www.netonnet.se/art/dator/pap...u/123873.4003/
Hejsan...
Någon mer än jag som tycker att fjärrisen har dålig teckning? Tycker man måste rikta rakt framför för den ska ta emot..
En sunray4 box...
Ja, jag fick en ny för jag upplevde samma som du tjohoo
Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
Jasså.. Beställde du ifrån mixeshop?? Mailade du om problemet till dom så dom skickade ut en ny fjärris till dig??
hmm jag har tre olika svarta en utan mediaknappar, en med mediaknappar och den nyaste med learning function får samma resultat från alla väldigt känsliga på riktning
Finns det någon förklaring på hur man programmerar en lärande fjärr?
sent from my GSX-1100
Nu har min Sunray 4 kommit hemlevererad av DHL från Mixshop. 5 dagar inkl. helg från Hongkong får väl ses som godkänt.
Dock har jag stött på ett litet problem. DVB-C ingången kräver en F-kontakt. Hur löser jag det från vanligt antennhål i väggen, för det går väl inte att koppla på Comhems internet "tredje hål"?
Jag köpte sådanhär..
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...bel-1-m-p37820
plus en sådhär:
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...c-sparr-p39405
Köp en sån här:
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...takt-ho-p30420
Tack för bra och snabba svar!
Fick med en liten mojäng man kan koppla på F-kontakten som heter "High-Pass filter" Removal of signal interface. Är det något man bör använda??
Undrar oxå vad Highpassfiltret skall användas till. Har just fått min nya box, och tänkte köra DVB-S o DVB-T. Dock hittade jag några som skrivit att DVB-T delen i burken inte fungerar på svenska DVB-T? Någon som vet om det stämmer??
Tack Crille. Låter lovande. Anledningen för min fråga var att http://internetshopping.se/?category...item_id=305129 skrivit att DVB-T enbart funkade på asiatiska marknaden.....Vilket lät kn epigt... så tack för klarläggandet.
Jag har även läst två olika inlägg om att man kan/kan inte titta på en DVB-T kanal och streama eller spela in en DVB-S samtidigt. Hur är det med den saken? På min gamla 800HD kan jag spela in en kanal och titta på en annan som ligger på samma MUX. Här har vi ju tre antenningångar. Hur är det? Går det att köra två parallellt? Och när ska filtret användas....?
filtret vet jag inte, bara en ingång på tunern aktiv åt gången, i övrigt funkar det med samma transponder som förut
Skall beställa 2 stk Sunray 4 (inkl disk) från Mixeshop nu, dock tycker jag att en del avgifter är lite tråkiga. Se nedan.
Item total $556.42
Tax $22.26
Shipping and handling $63.50
Total $642.18 USD
Får bland annat betala dubbel frakt för att det är två varor, är det någon annan som stött på detsamma? Och vad är det med den här Pay-Pal skatten? Är första gången jag skall använda Pay-pal så är en riktig nybörjare i ämnet.
Tack för er tid!
Hej
Undrar om sunray 4 klarar att hantera hd kanaler (Sat)samt om den är 3d ready? Dm800 se hd orginal är det då jag har en sådan hemma men tycker att den är för dyr om man jämför med en sunray 4.
Tacksam för svar.