har 800 box peterpan... har lagt in filen manuellt i temp med dcc ochså....men går inte starta där...misslyckats...hmm kanske dags att byta image
Utskriftsvy
har 800 box peterpan... har lagt in filen manuellt i temp med dcc ochså....men går inte starta där...misslyckats...hmm kanske dags att byta image
Har testat alla image openpli är bäst....om du använder openpli du kommer aldrig använda någon annan image
allt funkar med openpli.
Jag har peter pan installerad på en dm800se. Har installerad TS media via plugins, senaste 7.2. Jag får dock upp arabiska kanalerna men svart bild. Vad är felet?
Jag hitta en bra länk med nilesat (arabiska) streaming och undrar ifall man kan lägga in länken i iptv/TS media/boxen? Och få stremingen från länken att rulla?
OBS: Ifall man kan lägga in länken i någon fil/mapp i dreamboxen?
Vissa ungerska kanaler fungerar inte kan man säga till utvecklarna att dom fixar problemet?
Ja det kan du göra de har alltid ett svar varför det inte funkar.
Tjena. Var ladda ner denna senaste TSmedia plugin ? Har nyss köpt en ny dreambox, finns det inga sådana program inbyggda från fabriken när man köper den ? t,ex TSmedia plugin el cccam ? har alldrig använt dreambox, så vet inte ett skvatt på hur det fungerar
lägg in openpli så allt blir lättare
Tackar. Hur lägger man in openpli i boxen? el ska man lägga den i datorn el laddar ner den med boxen direkt från internet? mvh Mikael
Nu finns TSmedia 3.4 tillgängliga med massor hd kanaler besöka sidan
http://www.dreamoem.com/showthread.p...ighlight=media
Hej,
Finns det några indiska kanaler?
Befinner mig just nu i Japan sedan ett tag och saknar indiska kanaler......
jag installerade denna på en ferrari dreambox, men jag ser endast alla kanalerna som finns, jag får dock ingen bild på någon av dom, det enda som faktiskt fungerade var dreamfilm, är den någon annan med ferrari sim som fått detta plugin att fungera?
Har en dm500hd med newnigma2 v3.3.2 image. Får att mms format ej är supporterad.
fungerar inte detta formatet eller behövs någon speciell plugin?
Har samma box och exakt samma image. Inga problem här! :)
Hej har dm800hd clon med enigma 3.2.1. har laddat hem tsmedia 1.6 och lagt in det i tmp katalogen. Därefter går jag in på telnet och försöker installera det men jag får meddelande.
*Could not lock usr/lib/opkg/lock: resource temporarily unavailabl
Vad är det jag gör för fel?
Ts media funkar bäst med openpli du kör newnigma det är bästa installera först ts panel och installera ts media via ts panel.
Nu finns även TSmedia 3.5 tillgängliga det är bara uppgradera via Tsmedia :)
Som sagt jag installerade Openpli på en dm 800 samt 500hd, Installerade TS Panel 7.2 manuellt. Fick det att funka. Installerade Ts media, fick det att funka, MEN det som funkar är dvs vissa mappar av filmer men inga kanaler på NILESAT. VArför?
PÅ version 3.4 funkar inga kanaler (svart bild) men på 2.6 funkar vissa. VARFÖR?
Testade på väninnans box dm800se:
Det finns en klar fil (img) som heter OpenPLI.2.1.800SE.Sim2.SSL84b.Media Portal IPTV Special By Ferret.nfi och på denna så funkar alla kanaler på NILESAT. Allt är inbakat av Ferret och allt funkar där.
Så nått fel gör jag när jag installerar openpli på min dm800 samt 500hd...
Förutom att installera TS panel 7.2 så testade jag att installera manuellt TS Media enigma2-plugin-extensions-tsmedia-oe1.6_2.6_all.ipk. Får upp TS Media via Menyn men fortfarande inga kanaler som funkar på NILESAT..
Måste väl vara några filer/mappar/kanallistor eller keys som man måste lägga in som man har missat eller?
Tacksam för svar
Nilesat funkar inte längre jag vet inte vad har hänt.
Någon som vet om det är någe speciellt för att få i gång tsmedia med blackhole kör med 2.0.1 och vu+duo
tspanel lirar men då jag försöker ladda ner tsmedia blir det error http get eller vad det står?
Vart ska tsmedia ligga sedan det är installerat går man direkt in på plugins eller måste man in på tspanel först?
Har provat installera tsmedia med länken som fanns i tråden via tmp mappen med står någe error om vu+duo feed i loggen sedan står det iofs succesful men tsmedia dyker inte upp..
Hjälp någon
testade att köra in open pli .för att tsmedia ska funka bättre ....
har testat med olika cammar ...men får ingen att funka... har mgcamd, men hittar ingen newcamd.list i var/keys ..följer inte config med när man kör in mgcamd på boxen.. var hämtar man config is så fall?
får inte cccam att funka heller...hittar cccam.cfg i var/etc ..men funkar inte om jag ändrar där...
Kan vara att filerna ligger i /usr/keys, om så är fallet så kolla att /var/keys är sym-länkat till /usr/keys
men open pli funkar väl bättre med tsmedia?..
ok...du får jag testa att lägga in newcamd.list själv då...
Ibland kan det vara så att de skickar med en newcamd.list.example fil. Alltså en exempel-fil hur newcamd.list kan se ut. I så fall kan man kopiera den till newcamd.list och sedan editera den.
Annars är det ju ingen större konst att snickra till filen själv. Oftast räcker det med två eller tre rader.
Någon som vet om man får några sportkanaler som visar PL,CL eller la liga med denna plugin?typ al jazeera eller några andra? goltv?
Fungerar detta även på en dm600 på något vis?
fick in ts media till slut.... men dreamfilm funkar sådär... ser inte ut som på datorn heller...bättre på datorn då alla nya filmer kommer fram först där
Vet någon om kanaler från Bosnien fungerar med det,dem ligger alla på Eutelsat 16.0E ???
MVH
En sekund så ska jag kolla brate ;)
Har du kollat alexander ?? Finns dem...
finns arena i 16 öst??
Det finns bosniska kanaler som fungerar. Just nu står det bara "Please wait" när jag går in på den delen men har varit där innan och det finns en Arena Sport (1 tror jag) Pink fungerar också.. Vad jag vet fungerar iallafall Makedonska kanaler och vissa serbiska.. Men sedan jag uppdaterade TSMedia har jag inte kommit in på den delen av pluginen..
Ska höra med skaparen..
Arena Sport 1 och 3 finns, men de är lite gömda, de ligger bland de turkiska, vet inte varför. Men det är inte alltid alla kanaler fungerar så ni vet.. Och ibland är det inte samma kanaler som namnet.. Men oftast är det rätt.
Sorry för väntan.. Var lite dragen när jag skrev förra gången.
UPPDATERING!
Sorry för dubbelpost
BHT1
Arena Sport 1 (står 4, kan kanske skifta)
DM Sat
Face
Hayat
HBO
OBN
OTV
Pink
Pink Action
Pink BH
Pink Extra
Pink Plus
Pink 2
Sen finns ju RTS/HRT osv.. Finns säkert fler men kan inte alla bosniska kanaler.
AlexanderI jag undrar vad behöver jag för kunna köra iptv. Just nu har jag viasat via iptv men trött på bara dom kanalerna, skulle vilja ha balkan kanaler oxå.
Tack på förhand
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk