Fast om det är implementerat stöd i OpenPli, borde det ju gå att fixa på en PC också..
Utskriftsvy
Fast om det är implementerat stöd i OpenPli, borde det ju gå att fixa på en PC också..
OpenPLi kommer aldrig ha stöd för CI+ utan om det finns så är det isf nån form av modifierad variant av OpenPLi.
http://forums.openpli.org/topic/37567-full-ci-support/
Köra det på en PC är säkert det minsta problemet, men att dela vidare är kört. CI+ täpper till den sista lilla luckan i kommunikationen mellan kort och box som gör det möjligt att dela kortet.
Som jag förstod det vid tidigare Googlingar så stödjer bara den nya Dreambox 7080HD CI+
Men säger ni alltså att med det systemet som Canal Digital kör med idag så skulle man kunna köpa deras godkända CI kortläsare, stoppa i denna i en Dreambox med vanligt CI interface (tex 7020HD) och sedan se de pairade kanalerna?
Förstår att man då inte skulle kunna köra en Softcam och distribuera vidare men att streama via webbinterfacet borde väll då ändå kunna fungera?
Vad jag förstått funkar det bara på DM7080HD bland Dreamboxarna.
Hur ska du kunna dela vidare om du inte kan få ur koderna?
Softcamen kan inte läsa kommunikationen helt enkelt utan nycklar.
Du kan skaffa CI+ modul till flera boxar och paira till alla dom men du kommer bara kunna se på kanalerna på en box åt gången.
Tackar för svaren.
Jag har insett att det nog är slut på att dela koderna mellan mina olika tv-kort i datorn utan får ta ett tvilling abonnemang till varje extra kort som jag vill ha för att kunna se på/spela in mer än en kanal åt gången.
Ville bara höra era åsikter innan jag gör ett första försök att få ett tv-kort att funka med dom pairade kanalerna.
Lär återkomma när jag testat, vilken kan dröja ett tag.
Så det gäller allt som går via en ci modul som det kommer bli ett problem för, hur gäller det med kanaler som går via marknätet alltså det som ingår i hyran, kommer de vidta några åtgärder där också? Tänkte mer på om man vill dela de utbudet man har hemma till stugan om det kommer bli nåt hinder för i framtiden eller ej[emoji20]
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Nu är det väl så att CD INTE använder CI+, utan har bara tagit höjd för det?
D.v.s. att den "parning" som är aktiverad på vissa premiumkanaler inte är CI+ specifik, utan något annat..
Det är därför som dessa premium kanaler fungerar på "alternativa boxar" där man har kort lokalt i en parad CI+-modul.
Leatherface: det var ju du som skrev att "Hårdvarumässigt är det ingen skillnad mellan CI och CI+ utan det är bara på mjukvarunivå där dom utökat med kryptering och..."
Så varför krävs isf en Dreambox 7080HD, verkar ologiskt?
Vidare skrev jag: "Förstår att man då inte skulle kunna köra en Softcam och distribuera vidare men att streama via webbinterfacet borde väll då ändå kunna fungera?"
Eftersom det bara är DM7080HD som har den mjukvara som krävs för både Enigma2 och i drivers.
Alla boxar med CI plats klarar CI+ tekniskt sätt med rätt mjukvara.
Ja genom webbinterfacet funkar fortfarande att streama till t.ex. Kodi klient.
Det funkar eftersom vissa images har hackad mjukvara som gör det möjligt att aktiva CI+.
Det funkar även med Comhem t.ex. och inte bara CD.
Här är CI+ Manager som DM7080HD kör med
http://www.opena.tv/dreambox-dm7080h...4-satinfo.html
Är det möjligt att se cmore live genom tsmedia?
Nej det är inget som finns idag
Kör med CD/CMore sedan många år tillbaka. Har läst den här tråden och även och även andra trådar och kommit fram till att min uppsättning av dreamboxar idag nog gjort sitt - om jag framgent vill se typ Cmore Golf och andra pairade Cmore-kanaler. Såg att en VU+ box med CA-modul funkar – men här förutsätter det väl att jag måste byta ut samtliga boxar? Låter knappast som något budgetalternativ direkt. L
Den vettigaste leverantören idag, tycker jag är Boxer, där man har möjlighet att välja kanaler och inte betala för en massa kanaler som är helt ointressanta. Men kombinationen Dreamboxar - Boxer funkar väl inte så bra, som det verkar. Har f ö fått indraget fiber, men att streama pairade kanaler till mer än en box, funkar väl heller inte?
Är jag rätt ute, eller något jag missförstått?
Du kan använda Chromecast + C More Play som ingår på andra tv apparater och streaming från box alla fungera fortfarande.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Tack Leaderface!
Har Cromecast-beställning redan på gång, efter tips från kille på supporten på min bredbandsleverantör. Detta i samband med att det nu är aktuellt att byte till fiberabonnemang. Ska kolla med C More om byte till alt. komplettering med C More Play.
Låter riktigt bra! Har som sagt C More, men har fått upp att de vill ha betalt för i princip allt utom vissa filmer. Ska ringa kundtjänst i morgon ...
Om det är byte på gång så blir det bara andra uppgifter att logga in med som ofta är ett kundnummer + postnr.
Om du inte loggat in med dom så funkar det såklart inte.
Var nyss i kontakt med CMore Play support och felet låg i att mina nuvarande inloggningsuppgifter inte var de rätta, något hade ändras efter det ursprungliga. Nu funkar det. När jag skulle tala om det för dig, fick jag se ditt inlägg. ;-) Blev samtidigt informerad om att det är säkrare att köra Chromecast via mobilen/surfplatta än dator. Kommer att testa båda varianterna när jag fått min Chromecast-sticka. Tack för allt!
Dom har ju en ny spelare om man kör med Google Chrome med så numera funkar C More Play även i Linux utan då wine hack och liknande.
Nja, en skillnad där är att du kan dela dina HD-kanaler via en softcam typ OScam,
men varje klient måste ha en Alex som hämtar koder från OScam och matar dem till en:
Boxergodkänd CA-modul i en/ett TV-,TV-kort- eller Digitalbox med CA-plats... eller
Boxergodkänd digitalbox
Alt Att du delar ditt kort i en SmartWi eller liknande och har smartwi-klientkort i någon av alternativen ovanför....
TV via fiber är väl än värre eftersom alla operatörer har sin egen standard, du måste titta i deras digitalbox, inget annat funkar....
bifurkation, är inte ditt svar lite hypotetiskt för mig, med tanke på att jag idag har vanliga dreamboxar (DM800SE, DM 7020 och DM 500S- boxar) – utan plats för Boxer-godkänd CA-modul? Jag hade i o f s under ett antal år SmartWi, som jag sålde eftersom jag då inte var i behov av SmartWi, men det är idag historia.
Alex känner jag inte till, men innebär inte Alex att jag skaffar en ny uppsättning boxar, utöver mina Dreamboxar, det jag var inne på? Eller har jag fel här? Kunde jag fixa allt enbart genom att lägga in OScam i Dreambox, så vore jag jätteglad, men detta trodde jag inte var möjligt, efter allt jag läst i olika trådar här inne.
bifurkation, har du någon lösning så är jag mycket intresserad. Svar här eller via PM mottar jag mer än gärna! Det här med att nu sitta med fyra Dreamboxar som nu verkar mer eller mindre värdelösa, känns såklart inte bra. Får glädja mig över alla år de varit till min hjälp att ha alla kanaler i ett flertal rum.
Nu har jag fått fiber och försöker få ut något av den. Du förstår vad jag menar ...
@Bifurkation eller någon annan.
Fungerar det fortfarande på Boxer med en Alex-CS V2 att dela alla HD-kanaler?
MVH
Många frågor svarade på första ju ;-)
Ingen paring än så länge!
Läs denna tråd:
I inlägg 6 finns det en fil där det står hur det fungerar med CI+,MPEG2,4 , Softcam.
Den txt filen har 3st sidor, och sida 3 stämmer på Alex och CI+/Mpeg4modulen.
Det är dock ett fel i filen, att Viasat Film Family finns ej med i marknätet längre.
https://www.comhit.net/threads/39895...ortl%C3%A4sare
Varför diskuterar ni marknätet i en tråd som handlar om Canal Digital?