Det måste vara 10 000 000 Keys/s.Citat:
Ursprungligen postat av Badboy
Jag kör med 12245 K Keys/s = 12 245 000 Keys/s
K = Kilo = 1000
Utskriftsvy
Det måste vara 10 000 000 Keys/s.Citat:
Ursprungligen postat av Badboy
Jag kör med 12245 K Keys/s = 12 245 000 Keys/s
K = Kilo = 1000
Japp det stämmer 10 000 K keys/s :D :lol:
får ju dock inget mail med login o sånt...mm :cry:
När reggade du dig?
Häromdagen så raderades 20000 medlemskonton som aldrig sökt eller bekräftat några areor, antagligen folk som bara vart ute efter lösen till upload sidan, eller sådana som anmält sig under tiden mailservern var nere under en längre tid (i julas) och sen aldrig hört av sig igen.
regga mig igår ef......Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Om det är ett hotmail konto du använt så kan dom vara mer än lovligt sega, kolla också så att det inte är nått spamfilter som snott det.
Hej ja det var lite klurigt att komma igång med ucs2000 när man inte är en datasnille men nu stå här 2 st datorer och tuggar.
Gratis är gott
Följer strömmen =)
en fråga...detta programmet leter efter nyckel till viac 2 va?
men vilket system använder det idag?
Viasat går ju över till NDS systemet.. boxer ligger ju kvar på viaccess, eller kommer dom byta system till viac. 2 när alla fått ut dom nya svarta korten?
mvh
chrizz
Det har inget direkt att göra med varken viasat eller boxer.
Dom första providerna började skifta kort för ca 2 1/2 år sedan.
Dom flesta trodde väl att Viasat, Comhem och Boxer skulle följa samma spår, nu blir det bara Boxer kvar i ren viacccess.
Tanken är att om man knäcker en provider så lär man sig så mycket att det är mycket enklare att ta resten sen, vilket vi alla hoppas på.
Och som ett direkt svar så är Boxers svarta kort det som kallas viaccess2 (PC2.5 i Boxers fall)
Jaha??Citat:
Ursprungligen postat av elOv
Vart ligger dessa filer?
på upload sidan??
dem har juh förbjudit AU filer på deras upload sida vettu!!
jag ligger på level 6 och försökt göra egna au filer, men fattar inte riktigt
har inte fått det att funka!
/R
Någon som har mailen till någon Wilhelm på ucs??
Du kan inte maila honom, om det gäller nått med dina inloggningsuppgifter så får du gå till vkeys forum http://www.corwin.ru/vkeys/forum/index.php , där kontaktar du MarcoH64 med ett PM och förklarar vad du har för problem, det är engelska som gäller men det spelar ingen roll om den är knackig
är ucs helt borta eller??
Jepp, det har vart nera sen igårkväll :-(
Följ utvecklingen här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=10148
Hej!
Jag skulle tycka det vore kul om det finns någon här som vet hur långt dom kommit med kod knäckningen. eller går det att läsa på deras hemsida ???
jag hashed manuelt keys men jag får svar som säger
(HASH CHECKSUM OK - Area is allready hashed, or does not belong to you) vad är felet nån som kan hjälpa till
Det finns två olika alternativ
1... Att det är en area som du fick ut ender perioden som siten + databasen var nere, då är den aldrig registrerad på dig, kolla dina areor som du har hemma om dom är med på "lista nuvarande" sidan, är dom inte det så kasta dom.
2... Du har sökt samma area 2 gånger
finns det ingen linux klient? isåfall kan jag köra det på några burkar till :)
Appropå alternativa OS...Jag provade windowsversionen på en OS/2-burk jag har hemma, det gick jättebra fram till att han skulle göra en f&f. Kan ju göra det manuellt eller med en annan burk, men vette tusan om det är värt det. Det är bara en 400Mhz. Mina andra springer fortare. Fast jag ska skicka ut den snart och sätta upp en ny OS/2 på en 1GHz-pc...då ska jag dra igång det igen..
Nix, det är många som skulle vilja ha men det verkar inte komma någon
Kanske blir mer fart på folk att hjälpa till nu när det är svart... kan ju hoppas.. kan ju även hoppas att detta ger nåt...
Hej
Är det ngt strul med UCS, har precis försökt starta 2 nya kto, men får inget mail i return med instruktioner/lösenord. Är det automat genererat eller sköts detta manuellt?
Tacksam för info....
/ slub
Allt är automatgenererat.
Testade att beställa nya areor och dom kommer ivf direkt så det borde fungera med nyanmälningen också.
Ibland är ju en del mailkonton mer än lovligt sega, så det är kanske där det sitter :?
En undran bara, varför flera konton?
Kanske inte fungerar med "hotmail" kto?
Varför flera kto? - vi är flera i familjen, och intresset är stort...
/ slub
Kanske inte fungerar med "hotmail" kto?
Varför flera kto? - vi är flera i familjen, och intresset är stort...
/ slub
Bättre du kör ett konto och loggar in o samlar areor på ett än fler.. då får du snabbare upp din "status" och får tillgång till mer.
Hotmail lever sitt eget liv, ibland rullar det bra och annars inte så det är säkert det som spökar.
Du kan köra 100 (eller fler) datorer på ett konto om du vill och det är som sagt att föredra annars kan det bli svår administrerat
Men alltså har UCS lyckats leverera något, eller publicerat något ?
Hur vet ni att det är just Via2 nycklar ni tuggar och inte något annat som kan användas för andra syften ?
Projektet går ut på att få bekräftelse på att algoritmen för via1=via2, eftersom det inte är avslutat så är det inte mycket att publicera eller leverera.
Jag reggade mig idag med hotmail-konto, funkade utan problem.
kan man hitta den nya koden med detta program???
Lyckas projektet så hjälper man dom som vet lite mer att veta ytterligare lite mer om via2. Det är inget boxerspecifikt, men det kan ju hjälpa för framtida utveckling. Sedan får man ju cred för det man gör, ju mer areor man söker desto bättre MK-nycklar får man tillgång till - för andra system just nu, men knäcks boxer så gäller ju samma för det.
Visst stödjer man UCS med 2 hemmavarande burkar.
Men lågan har falnat lite. Fortfarande kan man kolla ViaSat och Canal Digtal med PK. Men om man inte har en wokpanna känns det som det kvittar. :?
Men sån jävla tur som att ni skulle bli av med mig har ni inte. :twisted:
jag är inte haj på deta men använder http://www.ucs2000.com (programet) som finns och hoppas att det snart finns en lösning.
en novis som skriver
Passar på och önskar en trevlig valborg.
Jag har kört igång, nu.
När jag började gjodes c:a 10-12 000 och kvarvarande tid uppskattades till c:a 80 timmar. Nu efter 4-5 timmar är jag ner i 6-8000 k/key/s och kvarvarande tid är nu 102 timmar.
Kör mer en P 4 2,8 Gh med 1 Gb ram. Kan jag göra någon annan inställning för att "speeda" upp eller var är flaskhalsen?
prioritet...
det går inte fortare.
Vill du att det ska göra det måste du se till att du får fler klockcykler per sekund. Eller så att säga överklocka
använder du hyper threading?
Ja, jag använder allt, men det stod att det skulle ta 80 tim sen ökade det till 110 timmar och efter 6-7 timmar var det klart!
Nu kör jag på nästa serie och nu har jag fått 9 Areas och kvarvarande tid är 198 timmar.
Skumt!
Inte vet jag om det fungerar men det är väl till att köra på. Det hade varit roligt att veta vad som händer med det man gjort och hur många som kör på samma serier. För det måste ligga en logg som visa vem som har hämta en viss serie och sen väntar man x antal dagar på reslutatet, kommer det inget måste denna serie läggas ut på någon annan eller är jag ute och cyklar.
Räknar man på det har burken kollat 18 446 743 523 953 700 000 tal!!
End key - Start key
Anders