Om man tittar i kanallistan från cd som gäller från 1 Decämber så blir det 9st till kanaler som blir parade
Utskriftsvy
Om man tittar i kanallistan från cd som gäller från 1 Decämber så blir det 9st till kanaler som blir parade
Vad har pairing med kanallistan att göra?
I häftet som cd skickade ut så verkar det som att dom kommer att para 14 id 18 tv4fakta xl 30 fox 33 comedy central 42 vh1 43 vh1 classic 65 nick jr 67 boomerang 93 bloomberg
Mao dom SD kanaler som sänder i MPEG4.
Men är du säker på att dom inte bara menar att du måste ha en HD box för det är ju en självklarhet eftersom dom sänder i MPEG4.
det visar sig i morgon om jag har rätt
Sen vad jag har fått veta så kommer det nya mottagare utan kortläsare.
dom kan ha inbyggt sim kort det vet jag inte för han som fick mottagaren skickade tillbaka den och sa upp abonnemanget.
Vad i häftet pekar på pairing?
Finns redan en tråd om det: Ny standard-box Canal Digital (parabol)
Du har sidan med KANALLISTAN FROM 1 December
det står att *) den här kanalen kräver en av senaste HDboxar för att se kanalen.
Det är samma märkning på live kanalerna 2.3.4
Jag tror snarare det är frågan om att du måste ha en box som klarar MPEG4, dvs den vita boxen, eller den svarta med 500Gb hårddisk, dvs dom boxar som är nya, eller dom dom kört med i några år i alla fall. Den absolut nyaste med inbyggt kort syftar dom knappast på, den boxen funkar såklart.
Pairing har enbart varit något man kört på HDTV kanalerna och någon som bolagen (alltså inte CD, Viasat osv) utan dom som sänder kanalerna, t.ex. discovery networks osv. Det är dom som haft kraft på att man ska kräva pairing och annat, det har ju tagit tid men det kommer säkert. En så länge så är det ju bara C-more, dvs film och sport kanalerna man kört pairing på, men säkerligen kommer fler HD kanaler att pairas. Frågan är om dom ens bryr som om SDTV kanaler, finns inte några krav på att dom ska pairas vad jag har läst på internet tidigare om detta.
Men men, vi får väl se, inte så lång tid kvar tills mars / april 2016 och då vet vi med säkerhet vad som gäller.
Jag har tolkat det hela lite som att payservers använder flera abonnemang för norge, danmark, sverige etc. Det innebär att man kan se cmores pairade kanaler via abonnemang i dom länder där de inte är pairade ännu. Med andra ord, bara en tidsfråga.
För vad alla payservers har gemensamt är att C More Fotboll HD inte funkar via någon. Är det så att den kanalen är pairad i hela norden så är detta starkaste teorin varför det fungerar med payservers i dagsläget.