Det är bara att öppna boxen och plugga in hdd. Litet besvärligt att komma åt att skruva fast den, men det räcker med att bara plugga in den. Installera img och saken är klar.
Sorry Westeras, ovanstående gäller DM800se.
Utskriftsvy
Det är bara att öppna boxen och plugga in hdd. Litet besvärligt att komma åt att skruva fast den, men det räcker med att bara plugga in den. Installera img och saken är klar.
Sorry Westeras, ovanstående gäller DM800se.
Att montera en HDD är inga problem. Men det jag eftersökte var screenshots på hur menyerna ser ut för inspelning osv :)
Är det någon som kör unicable med en dm800 från Kina?
Isf, funkar det bra?
Vad är dags priset där nu ungefär?
Har en resa på gång till Nanjing i Kina.
Tänkte kolla om det finns några ställen där man kunde köpa direkt av och slippa frakt och tull om man tar med sig en eller några boxar i resväskan, eller har tullen i Sverige några synpunkter på det tro?
800HDse 228$ (1505SEK)
500HD 188$ (1241SEK)
Nån som köpt & fått hem rev.2 av dm8k ?
Var / pris i så fall.
Vore även intressant med lite uppgifter ang. byggkvalitet & chip osv.
Jag betalar i alla fall $183 för en DM800SE med kabeltuner. Plus frakt då på kanske $35.
http://www.anandasy.com
Har köpt några boxar från Mydalle.com. Sista boxen som jag beställde för 3 månader sedan hade trasig display. Jag fick en ny diskplay skickad efter ett antal email och ca 2 månader. Men felet var kvar så jag blev tillsagd att skicka in boxen och ge dem kollinumret så skulle de skicka en ny direkt. Det gav de fasen i, så 1800 :- kosta det mig. Första gången som jag blivit blåst på nätet (om inte boxen dyker upp iallafall, men inte mycket som talar för det nu.). Det fungerade fint hos mydalle.com tills man behövde lite hjälp....
Funderar på att beställa min en box från dm800.eu. Såg i ett annat inlägg att denna sajt köper sina produkter från MyDalle, stämmer detta?
Är nämligen på jakt efter en DM500HD eller 800HD med DVB-T, vilket verkar svårt att hitta då de flesta säljer DVB-S eller DVB-C. Alernativet verkar vara en DVB-T tuner för som insticksmodul i en PVR box. Någon som vet om det finns ngn kinasajt som säljer DVB-T eller tillbehör för DVB-T.
// KokkiVoxx
jag har beställt 2 boxar från mydalle. ena är kass. jag undrar om någon har varit i kontakt med mydalles kundtjänst innan och hur det hela hanterades?
Mvh
Det är så olika omdömmen om mydalle....Men niu ska akta er från dreamboxshops.co.uk....man tyror att han ska skicka från england men tyvär så skickar han från kina...ena boxen var paj när den kom och han svarar inte på mina mail...men innan fick jag alltid ett snabbt svar att han hade 12 månaders garanti också :) ...Det trodde ju jag absolut inte på honom...
jag skicka tillbaka en 800se. tog ett tag men den kom tillbaka lagad. jag skickade rekommenderat brev 349:- för hela kartongen. kanske blir billigare om du bara skickar själva boxen. 1v ditt, 1v att hämta ut, 1v på fabriken, 1v hem igen. så en månad som snabba kan jag tänka mig. jag skicka min över jul och ny år så det tog lite längre tid än så.
Hej,ser att många köper från mydalle och att vissa kan inte se boxarna förrän man är inloggad hos dem,men när jag försöker beställa,(kan förresten se boxarna oavsett om jag är inloggad eller ej), då går det inte att slutföra köpet.Har provat både med IE och Firefox utan att lyckas.Har någon annan råkat på samma problem och eventuellt kan lösningen på problemet.Hos mig är det så att vid försök att välja leveranssätt så får jag meddelande om internetanslutning och samma vid försök med nästa steg där man bekräftar att man vill få varor levererade till registrerad address,samma där "diagnostisera internetanslutning",fast det uppstår bara på deras sajt i övrigt funkar min internet som det ska.Hoppas någon vet vad det handlar om så att jag kan beställa,min gamla box har dött och jag behöver köpa en ny
Nu verkar faktiskt mydalle vara helt nere..? Jag fick detta fel när jag skulle slutföra mitt köp:
"Sorry,some problem has been caused by the shipping server,please try it latter,or tell us(shop@mydalle.com) to solve this problem as soon as possible. The following is the error: Error Fetching http headers"
Nu är det bara att tuta å köra.
Men observera att den inte klarar T2 dvs HD-kanaler.
Hur lång tid brukar det ta för mydalle att skicka ordern när man lagt den?
Mydalle är lite dåliga på att uppdatera sin sidan. men skickar du med euexp kan du lägga in dit order nummer utan # på http://en.4px.cc/ och spåra det där. då ser du när dom mottagit info från mydalle.
kör du android telefon kan du installera TrackChecker och hålla koll den vägen.
Hej!
Jag beställde 2 boxar från Mydalle den 27/2 och ordern syns inte på hemsidan. Jag har mailat dem i flera omgångar och först ville de ha telefonnummer för att lämna till fraktfirman. I nästa mail skulle de skicka spårnummer för paketet nästa dag för att fraktfirman inte hade uppdaterat sin databas. Nu svarar de inte på mina mail.
Jag vet inte om jag har otur eller om jag blir blåst...
Uppdatering: Jag fick tag på dem via skype och fick ett spårningsnummer. Paketet är i Paris och på väg till mig.
Finns det någon kinabox med dvb-T2 tuner?
Vill varna för sajten dm800.eu deras dm800se var skräp. Köpte en box därifrån för ca 3 veckor sedan (ca 1750kr ink frakt) och HDMI porten dog efter 4 dagars användande. Har frågat dem om jag fått ngn kompensation för att köpa ny och jag fick 100kr avdrag, samma erbjudande man får ändå varje gång man beställer. Vet inte om det är ngn ide att försöka skicka tillbaka den för utbyte. FRakten är dyr och jag har läst på lite olika forum att folk inte brukar få ngt tillbaka. Vad tror ni? Jag har nu iaf sålänge beställt en ny på mixeshop.com och den verkar betydligt bättre i kvallitet, de kallar den "D6" lite tyngre och den var billigare. Jag betalade 1550kr ink frakt
+ till mydalle.com för leverans.
7dagar till norra Sverige.
Jag har köpt typ 20boxar totalt från http://www.yaoxincn.com/
Finns två msn-adresser där man addar. Sen säger man vad man vill ha...
"2pcs DM800SE Wifi Cable how much?"
Sen betalar man via paypal och du har grejerna på DHL Arlanda inom 3-4 dagar. Ring DHL och säg att du hämtar själv.
Nada tullavgift då det är skickat som gods (typ 100:- totalt för 3-4 boxar).
Beställde tre nya idag faktiskt. och ja, du får alltid ett invoice number från DHL av dem...
Hejsan!
Jag är rätt ny när det gäller dreamboxar och kommer säkert ställa massor med dumma frågor som kanske är en självklarhet för vissa.
Behöver verkligen hjälp med att välja ut när det gäller DM800HD eller DM800DHse.. Kör ju genom satellit..Har kollat in Mydalle och har hittar dessa 3.
Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner
http://www.mydalle.com/dreambox-dm-8...uner_p885.html
Dreambox 800 DM800 HD Bootload 82# PVR Satellite Receiver with SIM 2.01 NEW ALPS M Tuner
http://www.mydalle.com/dreambox-800-...uner_p920.html
OEM Newbox DM800HDSE HD PVR S2 Tuner with SIM 210E SIM card
http://www.mydalle.com/oem-newbox-dm...ard_p1022.html
Vad är skillnaden på dessa och vad rekommenderar ni? Vore riktigt snällt ifall någon skulle kunna ta sin tid och förklara lite. Har läst runt lite men förstår inte riktigt helt.
Vad är lättast att använda, är Dreambox 800 DM800 HD Bootload förinstallerad och de andra behöver man fixa själv eller är allt redo när man kopplar in boxen. Vet att folk kanske säger att man inte ska ge sig in på klonade ifall man inte förstår sig på dreamboxar men man måste alltid börja någonstans.
Hur funkar det med c tuners och sånt, finns det i alla dreamboxarna ovan?
Ferrari och Sim 210E vad är skillanden? Spelar det någonroll vad man har? Läste iaf innan att det inte skall spela någon roll, är det rätt information?
Kör genom asta, thor och sirius!
Mvh
Hej!
Jag står i ett läge där jag ska välja box och efter att ha läst en hel del har jag inte blivit klokare.
Idag har jag kabeltv från comhem.
Jag kommer beställa en klone box från kina men frågan är vilken?
Säg att jag delar via min dator.
Vad behöver jag då för egenskaper på min box eftersom allt ändå går via internet?
Det finns ju en del att välja mella men jag står o velar mellan dessa:
DM800SE: som det finns både S/T/C modell av men där det blir C för mig om jag förstått det rätt?
DM800SE-M: Som har en ALP REV M tuner. Vad är det? Nått att rekomendera?
Sunray 4 DM800se SR4: Ingång för både S/T/C i samma maskin. Verkar ha många bra finneser men är det overkill?
Vad skulle ni rekomendera till en enkel nybörjare för hemmabruk som tänkt dela till 2 boxar.
Sidan jag kollar på är http://www.anandasy.com om du har erfarenhet av dom?
Tacksam för svar!
Mvh
Räcker med DM500C för att kolla på tv, en sån får du för runt 350:- inkl frakt. HD är ändå inget som funkar på comhem. Vill du spela in så kör på DM600PVR-C.
Vill du ha digital signal hela vägen ska du välja 500HD-C/T eller 800HDse-C.
Ska du ha PC som server krävs även en kortläsare som klarar av ett comhemkort.
Däremot behöver du inget internet utan bara ett vanligt hembätverk!
Okej tack för svaret!
DM600PVR-C hittar jag inte som kina clone.
Läste dock att det var bra mycket bättre bild på 800 än 500, sant -falskt?
Sen dethär med APLS REV M. Läste någonstans att det var bättre bild på dom med? Någon som har erfarenhet?
Mvh
Det är lite bättre bild på hd-boxarna pga digital signal hela vägen.
Alps revM är bara för satellit, brukar sitta Philips- tunrar i kabelboxarna.
Det är inte lite utan mycket bättre bild på HD-boxarna även om du inte tittat på en HD-kanal. Dessutom fungerar SVT1HD samt SVT2HD.
Tacksam för svaren!!
Ha en kanon helg!
Min pappa använde min dm800hd i en vecka men sen när jag satte tillbaka hans dm500 så märkte han skillnad på en gång fast det inte var HD kanaler....Han har en 46tum.....Så det slutade med att han fick min dm800 och jag får köpa en ny :).....
OK, men för mig känns det ibland som att detta med HD för att erhålla maximal upplösning, kan bli till något av ett självändamål. Jag menar här vid tittande på HD-kanaler. Självklart har man större nytta av högre upplösning om man har en bamse-TV. Vid den upplösning som man får vid HD-sändningar, 720p, ska man alltså, enligt bifogat diagram (klicka för att se förstorad bild), ha ett betraktningsavstånd mindre än 3 m om man har en 50” TV, närmare en ca 2 m, om man har en på 40”, om ögat ska se bilden som mindre skarp. (Råkar man dessutom ha lite mindre god syn, så måste man självklart sitta än närmare, men det var en annan sak det ...) Man kan dock undra hur många sitter så pass nära teven? Ja, småbarn kan såklart ju krypa ända inpå teven…
Edit: Ursäkta, det här blev lite OT :-(
Var hittar man en bra site med img till DM500HD Sim2.10? Jag fick en sådan i retur när jag skickade en Ferrari för reparation.