http://www.dreamoem.com
Utskriftsvy
Tack, men det är ju väldigt krångligt att ladda ner därifrån. Man blir ju skickad till diverse olika sites för registrering. Något bättre förslag? Har SIM2 team någon egen sida att besöka?
sim2 team = dreamoem
men dom här grabbarna har egen downloadserver, bara en reg http://www.sat4fun.co.uk/forumdispla...s-for-Sim-2-10
Ja, jag håller med, fast jag har äkta DM-boxar. Men litet kul att testa runt litet.
Måste byta fläkt på min dm800hd låter för jävligt nu igen.....Kineserna tänkte på det mesta men inte på fläkten när de byggde dm800hd.
Är det någon annan som har något förslag på fläkten någon annan typ av fläkt som man kan sätta in eller så utan att löda eller trixa för mycket.....
Såg ett annat märke på fläktarna från ebay...eller kanske är det samma märke fast annan klistermärke på.....någon som provat....
Hur är det med laptopfläktarna från ebay??? Stängs fläkten och ljuset av när man stänger av boxen, alltså standby läge när man inte kollar... eller snurrar de hela tiden????????
Min gamle trotjänare DM600c har packat ihop. Nu är jag lite sugen på en ny box med HD (vill köra HDMI in i TVn och titta på EM och OS i HD på SVT hd) ser att det skulle bli betydligt billigare att köra med en clon. Men måste jag hitta speciella image filer till den då? Är det mycket som skiljer sig mot den äkta varan? Finns det någon som fungerar bra med Wifi, skulle ju underlätta betydligt att slippa en sladd i tv bänken.
Helst skulle jag vilja att någon bara skickade en länk och sa att beställ den här, den är billigast och fyller dina behov bäst. Jag blir lite matt när det är en sådan djungel av mystiska kinesiska företag som man litar lite halvt på.
http://www.mixeshop.com/new-sunray4-...-now_p776.html
Denna beställde jag i torsdags... hade jag varit hemma idag så hade DHL knackat på dörren.. får vänta tills på torsdag för då kommer dom igen..
Dvs det tar ca 4-5 dagar för leverans med DHL.. En mycket bra box som kan rekomenderas....
Har samma possetiva erfarenhet av mixeshop och DHL som tjohoo! Rekomenderas!
någon som har skickat retur till mixeshop?
jäkla strul för mig iaf.
skicka tillbaka ett moderkort med dålig hdmi. sista försöket till utlämning gjordes 18/4. mailat dom och fått svar. men svaren är oftast som gå dag yxskaft.
men förra vecka svara dom att dom hade fått det och skulle fixa det och skicka tillbaka det. inget har hänt. mail i dag. och då fick jag till svar att det var skickat för länge sen. problemet är bara det, att dom skicka med tracker id på är ett moderkort jag köpte av dom för typ en månaden. SUCK
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
mixeshop verkar nere?
lite update:
maila ett lite otrevligt mail till dom igår om hur dom hanterat saken.
nu idag fick jag ett svar, att det "var" skickat och nu med ett annat tracker id. och det packet är på väg till sverige.
får la bara hoppas att det är på väg till mig. :)
då har kortet kommit.
dock ett problem när jag lägger in en pli image med ssl 84 så startar bara boxen om. lägger jag in pli image med ssl 82 så startat den med då hittar den ingen tuner. har provat med både sunrays c/t/s och en vanlig 800se tuner. sama sak.
men läger jag in gp3 imagen som följer med boxen så hoppar den igång. Någon som har något förslag hur man ska få igång pli på boxen?
vilken pli version (ssl84) försöker du lägga i, du vet väl att när du byter mellan ssl 82-84 måste du flasha bootloader ssl84 på befintlig image, reboota sen flasha image med ssl84
jag antar du menar gjstrooms version 2012/05/07 den är klockren för mig på 2 dm800se, men vad händer om du flashar ssl84 i gp3 imagen ?
inte provat. provar ikväll.
Jag har flashat en SR4 box med den imagen, men tunern hittar inte viasat kanalerna, tunern är rätt inställd och allt ser bra ut. Jag hajar inte riktigt det med bootloader, måste jag kanske flasha om den först eller ngt? Jag trodde att bootloadern uppdateras rätt i o med att imagen läggs in? Vill ha in OpenPli i de boxarna, men jag fixar det inte.....
hittas tuner eller står det emty ? om emty kan det räcka med att bryta strömmen och boota om, helt rätt har du den imagen så har du ssl84b, vilken är den senaste
Kör GP3 SSL87 från Ferrari på DM800HD SE från drea*box*.com
Yes, så e d.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
fan blir tokig!
84* funkar inte alls.
82 funkar med sunrays orginal image. OoZooN-dm800se-9-11-ramiMAHER.nfi funkar oxå.
OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110925-sim210-ssl82 funkar inte hittar ingen turner.
någen som har OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110911.nfi?
kanske den funkar.
Finns det någon annan image som har samma bra undertext som PLi?
någon som har någon av dessa?
OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110914-sim210-ssl82.nfi
sim2-ssl82-OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110912-mf.nfi
går inte ladda ner längre från dom olika websidorna.
ingen som har någon av dom image'arna?
plz :-)
hitta sim2-ssl82-OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110912-mf.nfi till slut på ett annat forum.
hoppas den funkar.
Var hittar man dreamup passande till sim2.10 ?
Hejsan!
Köpte en Dreambox precis:
NEW ! Sunray4 DM800 se SR4 triple tunner
,s/c/t in one
Tuner:Three-in-One S/C/T, Tuner can be used
at the same time.
SSL84 gemini5.1 sim 2.10
The satellite / cable / Terrestrial
funciton all work now
build in 300Mbps wireless
Lan
Powerful receiver for digital TV and Radio
programs.
Quality warrenty 1 year
warrenty.
Vad gäller för denna när jag får den ? uppdatera allt, vilka mjukvaror fungerar bäst ?
Mvh
Per
ska beställa en dm800se fr.mixeshop men undrar vilken tunner BCM4505 eller ALPS 801A M Tunner
De skickar 4505 vilken du än beställer!
Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
ok tack lonn2se
någon som vet hur länge dhl oftast brukar ha kvar dreamboxar från mixeshop i Leipzig, Tyskland? samt, kör de ut till dörren automatiskt senare? eller får man ringa själv och säga till hur man vill ha den levererad?
Tack på förhand!
1234567890
Är detta forum stängt numera?
De brukar ringa dig innan och hämtar de boxen till din dörr den brukar ta 4 dagar med DHL
Jag har beställt en Dm800hd clone från mixeshop...Är det någon som kan ge mig länk till senaste patchad image pli jade sim 2,10 och bl 84. jag vill ha en helt färdig patchad image som är en fil...... Här är länk till boxen......Stort tack!
http://www.mixeshop.com/800hd-sim-21...uner_p710.html
http://www.divshare.com/download/19373033-fa8
senaste av gjstroom.
regga dig på det här forumet så har du till gång till massa sim2 imagear. http://www.dreamoem.com/
Tack då ska jag prova den...Hoppas bara att det är rätt sim, fast det står sim201 på imagen....
Hur i he*vete kommer man i kontakt med mixeshop support? Köpte en kopia men ångrade mig efteråt (I lördags) och mailade direkt men fortfarande inte fått något svar. Står att deras livechat är online hela tiden men det går aldrig att skriva där och dom svarar inte på mail heller. Vad kan man göra?
3 dagars nationaldagsfirande 1/10-3/10!
Jaha det var ju bra timat... Hoppas att det går att avbeställa ordern.
Inte lätt nu när de firar nationaldag...
Många firmor och myndigheter har stängt/ledigt hela denna vecka.
Men kolla alla deras hotmail,foxmail och allt vad de har och skicka till alla flera ggr.
Det gjorde jag och då fick jag svar av "Linda", sen har jag fått svar av henne, dock typ med en dags fördröjning(tidsskillnaden)