Funkade det och i så fall med vilken box.
Utskriftsvy
Funkade det och i så fall med vilken box.
Dm800se kör jag med och OpenPli 3.0.
de pratas om att priserna på mixeshop.com är inkl frakt, men det är de inte vad jag kan se.. så? :)
Det stämmer, priserna på mixeshop är ex frakt.
ok, är det dhl eller fedex som gäller?
DHL funkar bra. Beställer du idag borde du få boxen till fredag.
Tänk på att det är till dörr, så här du inte hemna dag tid kan du skicka det till jobbet t.ex.
Är ute efter en ny cable dm.. vilken ska man ta? Är mest inne på en 800 se men
finns ju massa skit jag inte vet vad det betyder, d6, sim 2.1, a8p...
A8p ska man kunna köra orginalenigma på om jag fattat det rätt?
Men på dom står det något oroväckande:
"Note:For this box just support the original software from Dm website , so please don't mix the software in the box , and flash the OEM software again ,it will make the box die!"
Känns ju tveksamt att man inte ens kan flasha orginalfirmware igen för då dör boxen?
?
Står ju att du "bara" kan köra original.
Skickar du i en clone image "dör" boxen.
Får jag föreslå en original box som du inte behöver tänka på version och dessutom så har du garanti. Läs gärna den här tråden.
http://www.comhit.net/showthread.php...lja-800SE-klon
Sent from HTC one x
Ja lite så, man kan väl köra en klon-image på en orginalbox, då borde man väl kunna det på den med men tydligen inte... och vill man köra orginalimage?
Edit:
Ser ut som att alla images till sim 2.1 osv är byggda på openpli 2.1, senaste versionen är ju 3? Finns det inte?
Tja,
Har försökt söka men inte lyckats förstå detta med A8p/Sim2.x osv.
Har idag en gammal DM600PVR-C som jag kör GP2 på, är nu sugen på en ny box med HDMI som jag då tänkte köra Openpli på.
Om jag beställer en OEM(Clon) box 800se/hd kan jag rakt av flasha om den med en image från openpli.org, måste den ha
rätt sim status/måste jag leta efter en patchad image etc.etc.
Skulle detta vara en option (om jag sedan byter fläkten)
http://www.aliexpress.com/item/Free-...571192754.html
Sorry om frågan redan besvarats 5 ggr, men peta mig då i rätt riktning, tack.
Allop
Har du en orginalbox kan du köra in en image direkt från openpli.org.
Har du en klonbox med A8P (orginal-SIM) kan du köra in en image direkt från openpli.org.
Har du en klonbox med SIM2 (eller Ferrari) kör du bara in secondstage bootloader och en patchad image.
Fördelen med A8P är att du slipper lägga in secondstage bootloader och en patchad image - vilket jag iofs. inte kan se är ett problem, lika lätt som att lägga in en vanlig image.
Nackdelen med A8P är att man aldrig vet när en uppdaterad orginalimage slutar fungerar med din klonbox (kanske t.om. kan döda den?).
Vad det gäller SIM2 vs Ferrari så fattar jag det som att det finns mer patchade images till SIM2 som också uppdateras oftare, men här är jag ganska osäker på för- och nackdelar. Har bara SIM2 själv.
Så här har jag fattat det, har jag fel så får gärna någon rätta mig - är själv "ny" på dessa boxar...
Då beställer jag en SIM2 och testar, tack för info.
openpli 3.0 finns inte till sim2 eller?
Hej,
Fick hem boxen i torsdags, ville bara medela att jag hitills är imponerad över den, min DM600 (orginal) får nu gå i pension efter 5 års hårt arbete.
Köpte min Dreambox 800se Ferrarisim via http://www.brandasat.com/
Grymt bra service msn-skype... online i princip hela tiden
Leveranstiden... betalade på tors UPS knacka på dörren med boxen måndag eftermiddag.. iofs fick jag betala 192:- i moms-tull-avgift till ups...
http://www.8a8f8.com är väl sidan där man laddar hem image till ferrari...
Asnöjd med brandasat iaf :) och med min DM också :)
213usd med frakt +192kr till ups 1560:- sen köpte jag en hdd på netonnet för 480 också
men 2050:- för en dm800se med 500Gb e rätt ok enligt mig iaf :D
Inga priser på hemsidan och inga köp där heller allt går via mail :P
Jämförde m Mixeshop;
Mixeshop OEM 800HD SE SIM 2.10
€176,24 inkl 500GB HDD och frakt (Fedex)
Också bra service och priser på hemsidan. :cool:
Ville inte ha en sim2 utan en Ferrarisim men de är väl upp till var och en ;)
Forumet jag länkade till va dom som rekommenderade Branda för dom är seriösa och så funnits med sen Ferrari kom typ...
Men sim2 kanske är jättebra men jag fastnade för ferrarisim av nån anledning
Såg även att det var en DM800hd du länkade till ;) dm800se ferrarisim med 500gb+frakt kostar 267usd där 1800:- plus moms sen då så typ samma skulle jag säga kanske tom lite dyrare då... ;)
Jag har hittilis beställt 2st DM800HD kloner från mydalle, den första för lite mer än 2år sedan och den fungerar fortfarande utan problem.
Den senaste boxen levererades med den beryktade lilla högljudda fläkten som jag finner fruktansvärt irriterande. Min tanke är då, om min första box klarat sig med passiv kylning i över 2år varför då bara inte plocka bort fläkten på den nya boxen och hoppas på det bästa, eller kan jag räkna med en havererad box inom några månader?
Tacksam för förslag och idéer..
Jag plockade ut fläkten och ställde boxen på en sån här:
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...u/123873.4220/
Har funkat tyst och klockrent drygt ett år nu.
Den är inte mycket större än boxen.
Tänkte låna tråden lite och ställa frågar som kanske finns svarade på sidan 54. Eller 129. Har bara inte kammat igenom alla sidor än.
Jag vill uppgradera från en DM500C. Har en 55" och kör genom scart. Helt ok då jag inte kollar på tv så ofta. Dock får jag en känsla utav att bilden, även om det inte är en HD sändning, blir skarpare och finare och kanske t.o.m. upscalad om man kör en DM800*? Jag har googlat som fan och blir inte riktigt haj på vad man ska ha. Har till slut hamnat på Mixeshop.com och sitter nu fast här,
Vilken utav dessa ska man ha? Någon säger M Tuner då den ger starkare signal? Ger den bättre bild också?
Det verkar också som att de flesta kör sim2.10 (ingen aning vad denna gör) och den mest underhållna versionen. Jag kan som sagt inte allt för mycket.
Jag kör ComHem, inga HD kanaler. Vilken utav dessa ska man köpa? http://www.mixeshop.com/Supply-for-dmoem-800sesct_c321 - vill inte ha WiFi modul. Dessa är bara med kabel.
Jag skulle uppskatta om någon kunde säga, "köp den hör för att.." så blir jag nöjd och lugn. Skulle uppskattas mycket. Vill bara inte köpa någon utav de 7 och sedan upptäcka att jag köpt "fel".
Slutligen, tack som fan för hjälpen och till dig/er som tar er tid att svara och förklara för noobs :)
MVH
Bilden bör bli avsevärt bättre med HDMI - även på SD-sändningar. 800SE verkar vara en väldigt prisvärd box. Om du har Com Hem så skall du ha C-versionen. Enligt mixeshop själva är det större risk att klon-boxarna med orginal-logga på fastnar i tullen, så kör med en utan kanske? Skippa A8P-orginal-SIM då dessa boxar kan sluta fungera en vacker dag. Tror det finns fler/oftare uppdaterade patchade images till SIM2 än Ferrari. Nu väljer jag lite åt dig här, utan att alls vara insatt själv (vet inte ens om allt jag sagt är 100% överensstämmande med verkligheten), men detta lämnar endast denna box kvar till dig:
http://www.mixeshop.com/oem800se-c-s...sion_p911.html
Kör med en sådan och en patchad OpenPLi-image så lär du iaf. bli nöjd! :)
Edit: såg nu att det faktiskt inte framgår vilket SIM som sitter i den boxen, men det bör vara SIM2, någon annan får bekräfta detta...
Stämmer. Händer även på orginalboxar att den lossnar från moderkortet.
För du har väl inte glömt att aktivera HDMI i settings i DBn?
Har hänt mig, skickade tillbaka den och fick en ny!
Någon som köpt en 800se med orginal sim och flashat om den med tex openpli orginal image ? mixeshop har en clon med sim orginal.
Funkar OpenPli 3.0 till dom ?
http://www.mixeshop.com/800sea8p-wit...a8p_p1775.html
Ingen som vet ?
Tanken är väl att det ska fungera utan problem med image för orginalbox. Däremot kan jag inte säga att det är så.
SIM2 är ju ganska beprövat, men hur troligt är det att SIM A8P kommer sluta funka ? och kommer man kunna byta ut SIM A8P till sim 2 kort istället ?
tråkigt om boxen skulle bli icke användbar. men om det nu går att byta still SIM2 om det skiter sig så är allt bra.
Så länge du inte byter Image titt som tätt lär du inte få några problem med något av alternativen. Du är ju inte själv med samma tänkbara problem.
Verkar mer som du behöver båda hängslen o livrem innan du slår till. Det är ingen vågad inställning. ;-)