Jobbiga? 4 skruv o lyft locket. Men prova att vicka lite på hdmi kontakten innan du skruvar isär o se om du kan få bild ngn. sekund
Får du det eller märker att den sitter löst så är det bara att ta fram lödstationen eller ringa en vän ;-)
Utskriftsvy
Jag skicka tillbaks en box till dom, kan ju säga att dom inte va snabba tog typ 2 månader totalt innan jag fick en ny. Dom ville skicka med hkpost som skulle ta ytligare 15-28 dagar då valde jag att lägga mellanskillnaden för att få dhl då skicka dom fortare
Beställde min första box från Mixeshop.com i måndags, fick boxen idag fredag utkörd till hemmet. Har tidigare bara köpt från MyDalle så det här var snabbt levererat. Har bara öppnat kartongen och sett att det faktiskt ligger en box i lådan, har inte provat den än.
http://www.mixeshop.com/oem-sunray-8...mi51_p576.html
Någon som vet vad detta är? S/C/T?
Tänkte köpa en billig enkel box till Comhem utbud. Har hittat två men är det någon skillnad på dessa? http://www.mixeshop.com/oem-800hd-ca...logo_p908.html eller http://www.mixeshop.com/high-quality...kage_p610.html. Det jag vill köra är openpli. Är det möjligt?
Jag har skickat dit en med trasigt moderkort, de har haft den i kanske 2-3 månader. Vi har mailat 20-30 ggr, man får skicka samma info flera ggr, ibland tar det länge att svara på mail och det är ingen ordning alls på Mixeshop. Har handlat mycket där så det är synd att de inte bara kan sköta enkla ärenden. De säger att jag skall få en ny box, men det tror jag när jag ser det. Jag vet att många skickat tillbaka grejer och efter tid har det ändå ordnat sig, men kineser är inte mycket att hänga i granen när det gäller ordning och reda.
Den risken man tar att handla betydligt billigare boxar från Kina så får man ju kalkylera med att den har runt-hörnet-garanti, allt annat blir grädde på moset.
Jag har haft 2 garantiärenden mot mydalle som gått problemfritt och ett mot mixeshop som också gick smärtfritt, men jag vet att andra har haft jätteproblem mot dem båda.. så jag tror bara det gäller att ha tur.
Tänkte inhandla min första box (klon). Ska ha till kabel. Har bestämt mig för en DM800HDSE men frågan är... SIM 210 eller A8P? Någon nackdel med A8P? Står på de flesta sidorna som säljer dessa att de kan "dö" om man flashar fel image. Kan den dö permanent?
Som sagt... "Dreambox DM 800HDSE HD PVR Cable receiver SIM 210" eller "Dreambox DM800HDSE PVR Cable receiver with Security SIM A8P built in wifi"?
Mixes shop skickar ofta grejjor som inte funkat bra och dålig garantiservice.Mvh Wikings1
Är Dreambox DM 800HD-se PVR
En klon eller äkta
Thommy
Omöjligt att svara på med så lite information.
Som sagt det behövs mycket mer information än så för att avgöra den saken.
Om din box har någon anteckning om "SIM2.10" eller liknande på undersidan är det med säkerhet en klon. Likaså om den säger något om version av SIM-kort i displayen när den startar upp.
Sedan har Dream ett test här man kan köra:
https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test
Undvik mixeshop är mitt tips.
Skickade tillbaka ett trasigt moderkort, fick tillbaka fel moderkort efter ca 2 månader, skickade tillbaka det också. Nu efter ca ytterligare 5 månader så har dom slutat svara på mail, har väl skickat typ 40st mail eller nåt. Lösa supportärenden är nog inte deras starkaste sida.
Ang mixeshop så kan jag tyvärr bara instämma. Har beställt en hel del boxar därifrån. Nu senast en DM500HD som inte ens startar. Dvs helt död och ny i förpackning. Mixeshops svar: Beställ ny tuner var första åtgärden.
Påtalade att hur ska en ny tuner hjälpa om boxen är helt död, dvs inte ens fungerat vid leverans.
Nästa åtgärd: Lämna till lokal firma som ska testa den.
Sista åtgärd: skicka tillbaka och vänta flera månader....
Vill man handla billiga boxar så är Mixeshop helt klart ett alternativ men räkna inte med att boxarna alltid fungerar.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Mixeshop fungerat alltid bra för mig de skickar alltid varan utan tvekan men de krånglar ganska mycket nu....Men händer ibland av 5000 boxar inte fungerar 1 box
det är så överallt inte bara i China....men jag rekommenderar dm800.eu starkt snabb leverans och bra kvalitet på dreamboxar jag har jämfört med mixeshop.
Kommer garanterat testa dm800.eu nästa gång. Nu har ju mixeshop dessutom rekommenderat att man skippar dhl och kör euexp frakt istället. Inte så kul att vänta 14 dagar för att upptäcka att boxen inte fungerar alls. Supporten är ju inte ens seriös. Skriver på Skype med dom att boxen är helt död. Har inte ens startat öht och de vill att man beställer en tuner........
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Hej på er
Jag sitter just nu med en 500-C som funkar fint förutom att bilden är kass eftersom jag använder Scart-kabel.
Vad jag har förstått så blir det märkbart bättre bild om man har en box med HDMI även om det inte är HD-kanaler?
Dessutom bör man väl kunna titta på åtminstone SVT HD gratis?
Nåväl, frågan är då vilken av alla dessa boxar man ska välja?
Jag är ju helt ny inom detta men lär mig gärna av er experter.
Jag behöver inga finesser alls utan kommer helst undan så billigt som möjligt, något motsvarande 500-C HD hade varit perfekt.
Vad säger ni?
Varför skaffa kloner finns liknande boxar med Enigma2 original för samma pris
Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
Instämmer kolla in vu+ mycket bättre box lika lätthanterlig som en dreambox och just nu i skrivande stund har de överlägset bästa boxar på långa vägar... min rekomendation är en vu+ solo2 den är ganska mycket bättre box än dm800hd se men ändå närmast varandra.
Pris för dreambox klon ca 1800-2000 med frakt. Pris vu+solo2 ca 2400 köpt från sverige så vissa butiker har gratis frakt.
Du får med andra ord en bättre box en bättre garanti support till en billigare eller likvärdig peng om man ser till prestanda och en orginal box.
Glöm dreambox de är inte alls "bra" idag. Och ni gör er sjäkva en tjänst genom att köpa vu + istället.
Tyvärr äger jag inte själv en vu+ än men jag hade gett bort 2 av mina dreamboxar orginal för en enda vu+ duo2 box (en dm 800hd se och en dm500hd tottalt värde på 6800 ca medans vu+ duo2 har ett pris på ca 4500 om jag inte blandar ihop vu+ boxarna nu.
Iaf det är värt att tänkas på att skaffa vu+ istället
Jag funderade på en VU+ solo2 och var först inne på att beställa en sådan då den var "den snabbaste digitalboxen ever" .. Man blev ju som orolig att DM800SE skulle vara en seg box..
Men sen var ju priset mer än dubbla för en VU+ så bestämde mig för att prova en DM800SE .. och är mycket nöjd, den är ju skitsnabb.. inga lagg eller något :-) Vet inte när man ska ha nytta av proccessorkraften som sitter i solo2 riktigt? även fast man kör timeshift o allt sånt på DM800 i 720p är den väldigt snabb.
Jag rekommenderar DM800SE iaf :-) mest för pengarna utan minsta tvekan.
Var hittar du en dm800hd se för under halva priset av en vu+ solo2? Du måste ha hittat en supermarket för dreambox då de kostat som minst 160 dollar = ca 1300 spenn sen är det 300 spenn frakt = 1600. en vu+ solo2 kostar 2400:- ingen frakt då den butiken som är billigast just nu har gratis frakt. skilnaden mellan en dreambox dm800hd se och vu+ solo2 är enorm du solo2 är så grymt mycket bättre... är man tex ett addonjunky så är ju solo2 överlägsen då dreamboxen inte har något flash minne att prata om. Sen finns det flera andra saker också som gör vu+ (nya boxar) överlägsna...
Finns det inga billiga (bra) Vu+ kopior då?
Den snabba CPU:n i Vu+ Solo2 och Duo2 har du framförallt nytta av när du ska streama kanaler. Tack vare den snabba CPU:n kan Vu+ transcoda bitströmmen "on the fly" d.v.s. du kan streama direkt från boxen i en lägre upplösning. Mycket användbart om du ska streama över långsamma förbindelser eller till en mobil eller surfplatta.
Det finns ingen Dreambox som klarar att transcoda.
Själv är jag mest intresserad av en box som "bara funkar".
Har som sagt bara en DM500-C idag och är nöjd bortsett från att den inte har HDMI-ut.
Känns som man borde kunna få en bra billig box i samma klass vare sig det är en Dreamboxkopia eller VU+?
Vill ju inte lägga ut för mycket speciellt som risken finns att man får skit som flera här har fått.
Kan man ha samma mjukvara i en VU+ som i en Dreambox?
Ja det är samma mjukvara bara andra drivers och så.
Ja det kan du men... vu plus har andra drivrutiner dock tex köper du en vu plus solo2 och vill ha pli så laddar du bara ner openpli vu plus istället. Och inte tex dreambox dm500hd då den kommer att misslyckas i installationen. Men allt detta kanske du redan viste.
Tro mej du kommer bli oerhört nöjd med en solo2. Den verkligen är en fenomenal box...
Openpli håller också på överge dreambox redan nu så är stödet för nya dreamboxar borta
Ja för kabel är de duo 2 som gäller. Men det finns andra likvärdiga boxar som dm800.
Annars HTPC med usb tuner för under tusenlappen.
Ja just de ja kabel *well that sucks a horses ass* :p
Tänkte inte på det va hehe
Mm precis, kabel är det.
Bor man i lägenhet så.. Inte aktuellt att smälla upp en parabol tyvärr...
Leatherface: Innebär det att det är dumt att investera i Dreambox idag?
Innebär bara Openpli och images baserade på det. Orginal och images baserade på den kommer fortfarande funka. Men den är delvis closed source. Dumt att investera i klon är mitt svar. Bättre lägga på lite för orginalbox av annat märke. Det finns fler än Vu+ med. Mindre strul med då tom jag var problem med kloner då jag försökt hjälpa folk och då har jag hållt på runt 10 år med boxarna.
Nu finns vu+ solo2 hos mixershop. Ca 1750:- med frakt. Får se om Tomten kommer med några vu + pengar. :-)