-
Nackdelen med att maxa prion för en process som ucs (i Task Manager, högerklicka och välj, Realtime. OBS! Rekommenderas EJ) är att den stryper resurser som ditt OS behöver (läs, överhängande risk för systemkrasch). Låt den hellre gå "default", det rör ju på sig :)
-
TACk för tipset Rattle, gick in i bios och stängde av hyperthreading. MEn när jag sedan startade upp win xp så slocknade datorn precis när den skulle ladda in användarkontona. Och startade om. testade flera ggr men med samma sak. Kanske e windows versionen som jag har bara kompatibel med hyperthreading, va vet ja.
MEn vet du hur detta åtgärdas e jag tacksam för hjälp
/klas
-
Har bytt keyfinder 4.4 till 4.0 och hastigheten fick jag upp från
7200 K keys/s till 8700 K keys/s .
Det verkar som om många har problem med version 4.4
-
Hmmm, e inte hela poängen med en ny version att de ska gå snabbare, kan man ju undra.
Jag ska testa om jag oxå får en högre hastighet med den gamla versionen. Man kan ju alltid hoppas på de iaf.
-
Det stämmer att 4.0 är snabbare på dom flesta datorer
Det man missar är FnF så man får sköta det manuellt :?
-
Viljan finns att ansluta mig till Ucs2000 och hjälpa till att h***a Com Hem bl.a.
Jag har däremot en funktionsnedsättning som innebär att jag inte kan sköta en dator hårdvarumässigt.
Har hört att folks datorer "brunnit upp" när de sökt igenom areor. Om det händer mig så är jag alltså helt beroende av hjälp dessutom kostar det ju att skaffa ny dator.
Jag kan glömma UCS med tanke på ovanstående eller?
-
Har man inte tillräckligt bra kylning kan det sälert hända annars tvivlar jag starkt på det.
-
Att nån dator skulle brunnit upp har jag aldrig hört talas om, men att man kan få värmeproblem är riktigt även om det inte är vanligt.
Dom som får problem med värme har oftast överklockat CPU:n och det verkar inte troligt att du gjort det :smile:
Dessutom har dom flesta nyare datorer inbyggt skydd i BIOS mot överhettning, den stängs helt enkelt av om det blir för varmt
-
Ville bara skrive en liten uppföljning angående det inlägg och den diskussion som jag hade för ett tag sedan. Det handlade om sökhastigheten i ucskeyfinder.
Med hyperthreading påslagen: cpu=50% hastighet ca: 11000
Med hyperthreading av: cpu=100% hastighet ca: 10800
Testade båda varianterna med passmark (www.passmark.com). Resultatet var att datorn var snabbare när hyperthreading var av.
Lite skumt va!!!? :shock: :shock:
Har en 3.0:a. Jag tycker att detta resultatet e lite väl kasst för att vara en 3.0:a, nåt måste va radikalt fel. Nån som vet nåt, kontakta mig gärna exempelvis via mail.
/klas
-
Är pissdålig på hårdvara så man ska väl inte sitta här och gissa igentligen
Har du mycket annat som snurrar i burken som tar kraft?
Får den ordentligt med kylning, hög värme = lägre fart?
Det finns även en sticky på vkeys forum om enbart CPU speed och den enda som rapporterat nått med en liknande konfiguration som du har följande:
Intel-P4<-------------------------------->3.060MHz<===>13.558-K-Keys/Sec
Själv kör jag bla annat en P4 2.4MHz och den gör 10500, så din fart låter lite "klent" :cry: