denna fil finns inte kvar eller så är länken fel
Utskriftsvy
Cables.xml som finns här i filarkivet funkar bra för mig, vet inte hur den funkar för olika stadsnät dock.
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=769
Jag lånar tråden.
Fungerar Canal Digitals HD-kanaler med dreambox (kabel) eller är dom parade med boxen? MVH
Kanske skulle testa denna jag med. Får heller inte in några kanaler vid auto sökning. Bor i Göteborg med CD via Gothnet. Men var ska man lägga den? I vilket bibliotek i DM? I /ETC ligger några xml filer men är inte säker om det är där den skall ligga.
Å andra sidan har jag nog ett annat problem med. Jag har lyckats knappa in en kanal manuellt. Den kommer upp med signalstyrka o program info, men aldrig någon bild, den är och förblir svart.
DM800 HD -C
Svart bild får du om softcamen inte får några koder? Har du kortet direkt i boxen eller har du en kortserver hemma?
Har kortet direkt i boxen, än så länge. Tanken var väl att skaffa en till, men måste få denna att funka först.
Har testat med några olika tx. Common Interface, CCcam 2.2.1, och MgCamd1.38. Bättre förslag??
Har själv ingen erfarenhet av cccam. Den ska gå att köra som både server och klient och funkar säkert kanon.
Jag skulle rekommendera newcs1.67/mgcamd1.35 för det vet jag fungerar.
du måste dessutom confa både server (newcs) och klient (mgcamd)
Någon som har frekvenser som funkar i Malmö`?
Vad är nätverks-id för canal digital kabel?