Ser ok ut..
Du har en onödigt konfig fil, oscam.guess. den behövs inte.
Du har inte någon kortläsare/kort inkopplad eller så fungerar den inte. Därför kopplar server ner.
/C
Utskriftsvy
Ser ok ut..
Du har en onödigt konfig fil, oscam.guess. den behövs inte.
Du har inte någon kortläsare/kort inkopplad eller så fungerar den inte. Därför kopplar server ner.
/C
@Cul8
Skulle du kunna lägga upp en bild på din Aten USB-adapter som fungerar bra?
En länk går också bra :)
Heter den verkligen UC-232AC ?
Jag har hittat en som heter UC-232A, det kanske är samma?
MVH
Tack!
Du verkar ha rätt. Okej, slår på Device = 0 i oscam.server. Tyvärr svarar den med:
2010/03/03 0:42:08 3413 r02 Cannot open device: 0
2010/03/03 0:42:08 3413 r02 exit with signal 1
2010/03/03 0:42:08 3409 s PANIC: reader lost !! (pid=3413)
2010/03/03 0:42:08 3409 s exit with signal 1
2010/03/03 0:42:08 3409 s cardserver down
Jag har inte kompilerat själv utan kör en nedtankad mac-binary. Kan det vara en anledning?
Vet inte var ifrån jag fått för mig det, i drivrutinen heter den UC-232AC. Den jag köpt är heter mycket riktigt UC-232A:
http://www.dustinhome.se/pd_5010031619.aspx
/C
har haft möjligt att läsa lite mer, det ska vara:
Protocol = pcsc
Device = 0
(Device anger vilken läsare man avser om man skulle ha fler, har man en så är det "0" som gäller)
Du måste installera CCID drivrutiner ifdokccid_mac_intel-2.6.4.dmg från Hidglobal
Man måste tyvärr dra ut USB kontakt och sätta dit den igen för att OSX skulle hitta PCSC läsaren.
/C
Hallo!
hur länge funkar kortet för er utan att behöva stoppa det i en "riktig" box, för den verkar inte uppdatera EMM
2010/01/18 16:11:08 21627 c01 AU flag 0 for user Mc
mitt har funkar fint i ett par veckor men nu dog han :( och jag har inte nån annan box hemma av någon dum anledning.
har den "vanliga" mouse läsaren och AU = mouse i oscam.user
Mvh Mikael
Hej och tack, problemet var att jag hade en gammal eyetvcamd utan EMM stöd :) men dock problemet kvarstår, den har ståt på tex TV3 i en timme nu så den borde väll uppdaterat?, det syns inte att den får EMM i oscam logen men det kanske det inte ska göra aktuell log level.
Tack och Hej!
Mvh Mikael
Jo, jag har allt det där på plats. pcsctest, som kör lite diagnostik mot pscsd funkar lika bra med apples inbyggda driver (ifd-ccid.bundle) som med Omnikeys egna (ifdokccid_mac_intel-2.6.4.bundle). Tyvärr har jag fortfarande ingen kontakt mellan oscam och kortet. Kan vara så att oscam inte pratar med pcsc-demonen (som du så korrekt påpekade startas automatiskt när man pluggar in kortet). Ska ladda ner Xcode och köra otool för att se om oscam pratar med pcscd.
Uppdatering: tankade ner release 1716 (oscam-0.99.4svn1716-macosx-libusb). Nu får jag kontakt!