-
Ja, det ser bra ut!
Låt den stå på en Viasat-kanal några timmar och se om det droppar in några EMM.
Du kanske vill editera bort dina personliga nycklar ur loggen ovan? Det är de som står efter "Adding key..." De nycklarna identifierar dina kort. Ev. operatörer som läser här kan identifiera dig med hjälp av dem.
-
Jaha, ja där ser man! fail. :cool:
Då låter jag den stå och försöka i eftermiddag.
Tack. :)
Kan man förresten sätta lösenord på telnet?
Vill ju inte direkt ha svängdörrar på datorn.
-
Lösenord på telnet sätter du i newcs.xml konfigurationen.
raden mellan <debug> och </debug>:
Kod:
<password>NewCSpwd</password>
I detta fallet standard lösen "NewCSpwd".
-
Om jag inte minns fel så är det det lösenordet man sätter i <debug> sektionen:
Kod:
<debug>
<password>NewCSpwd</password>
<level>verbose</level>
<type>init</type>
<output>console,tcp</output>
<console_options>normal,init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<tcp_options>normal,init</tcp_options>
</debug>
Om du ändrar NewCSpwd till något annat så har du ett eget lösenord.
Om du vill ha exempel på en newcs.xml som innehåller web-interface och annat som du kanske saknar så prova att använda den som finns i detta inlägg:
http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post127474
-
Ja, där hann minime före... ;)
-
Strålande! :)
Snälla ni är!
-
Hittills inte fått några EMM... nu har det väl inte gått en timme ens men jag är otålig! :P
Jag släcker ett tag och går ner i pannrummet och donar.
-
Men va fan. !@#
Kod:
| 02 | test | 00d 00:01:39 | 0 | 0 | 0 | 79.136.81.215 | Mgcamd | No | On | Off |
Händer ju nada här.
Kan det ha nåt att göra att jag ringde till Viasat igår och provade att aktivera kortet över telefon?
Man får knappa in boxid och kortnr i telefon.
Kan man inte "släppa" kortet så att det inte är bundet till nån box?
-
På Canal Digital ramlar det in ofantligt många såna där EMM :(
-
Jag har ingen idé om varför det inte vill fungera på Viasat för dig... :rolleyes:
Funkar det på CD så borde det funka på Viasat också om du använder samma box och samma användare.
De gamla 090F korten som du har är inte bundna till någon box utan ska fungera i newcs rakt av. Det enda jag kan föreslå är att prova att starta om och prova att aktivera ditt kort hos Viasat igen nu när dina inställningar förhoppningsvis är riktiga. Ställ in boxen på en Viasat-kanal innan du aktiverar kortet och låt den stå kvar där en timme efteråt.
Det ska gå att aktivera kortet genom att logga in på "mina sidor" eller vad det heter på Viasats websida också som ett alternativ till telefonen.