FABBEAIK-->kolla i http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=1733 :wink:
Utskriftsvy
FABBEAIK-->kolla i http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=1733 :wink:
Om man ställer sig poå tv1000 och knappar in den befintliga kod som gäller då man sitter med ett au gk så kommer kortet att fungera som ett remote eller löser det ingenting??
Jag antar att du menar den koden för att göra kortet remote? Du kan stå på vilken kanal som helst. Det är de första fyra decimala siffrorna som avgör vilken nyckel du ska ändra, i detta fallet mk 01
Knappa in 1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 för att ta bort aufunktionen på kortet, sen kan du knappa in koderna för canal+ tv1000, men obs.....du förstör din mk och kommer inte få det au igen om du inte har nyckeln uppskriven nånstans
Okej då börjar det ljusna lite,,,det kanske är lika bra att göra om det nu för enda skillnaden mellan korten är väl att man själv får uppdatera de "vanliga" kanalerna??
En fråga till bara,,,eftersom jag aldrig använt remotekort tänkte jag bara fråga hur ofta sådana uppdateringar sker om det är varje dag, en gång i veckan etc??
Jag har kommit på en grej eller jag märkte en grej.
Jag brände av ett kort där abonemanget blev infört i maj... På det blev det helt konstiga nycklar och rutan kom fortfarande upp.
Sen hämtade jag ett annat org.kort som är betydligt äldre, där var det riktiga nycklar.
Vad jag vill komma fram med detta är, det verkar som nogorlunda nya org.kort funkar inte. Men dom äldre korten funkar.
Jag kan ha tok fel, men det funkade när jag nadvände mig av ett äldre kort.
Diggar denna sida...!! Riktigt bra att den finns.
Det är bara att comhem skickar inte fake nycklar till alla kort..
Så vissa kort klarar sig utan röda rutor var 5:e minut.
Mvh Hoqqe
Jag kör fortfarande felfritt med Fun med Slipstream....
Okej, då hänger jag med..!!
Saxat från pf."..
"...MorpHex 3.7 innehåller lösningen till ComHem för Guldkort genom filformatet Geo34CW som bara uppdaterar på rätt CW och därigenom ignorerar de falska nycklar som ComHem skickar ut och sabbar C+, TV1000 och PPV. Utöver detta finns lite "eyecandy" genom att man nu kan få MorpHex helt eller delvis genomskinligt på nyare versioner av Windows, faktiskt mer användbart än det låter, speciellt om man kombinerar det med "Always On Top"-läget...
Har inte testat själv men verkar lovande:)
Det låter finfint.