Ja...det var många datorer som sökte då ;-)
Utskriftsvy
Det var väl nästan 10 år senare? UCS2000 var ju runt 2002 eller så, dvs när generation2 av de digitala kodningssystemen började slå igenom (viaccess2, seca2, irdeto2 mfl), version1 av dessa systemen knäcktes otroligt snabbt (i viasats fall var deras digitala viaccess knäckt redan innan de hunnit släcka ner sina gamla d2mac/eurocrypt sändningar). Vad jag kommer ihåg blev det väl inget av detta projektet? korten var väl tillräckligt säkra? istället blev cardsharing tv bolagens nya huvudbry. För min egen del så var detta en tid då jag hade andra intressen, flytta hemifrån (därmed ingen parabol), högskola mm. så jag kan ha missat nått där iofs.
Kommer ihåg när man installera det dolt på alla datorer i skolan på den tiden. Dom stängdes ju aldrig av och även om det var rätt dålig cpu i dom så stod dom ju ändå där och puttra dygnet runt :)
https://www.satellites.co.uk/forums/...age-is-back.6/ Japp runt 2002, jag mindes rätt
Men fortfarande, är här ingen annan som hade videocrypt dekoder från sky ca år 93-2000?
Jo men det var fortfarande viaccess ver1.
Men sen bytte viasat till Videoguard från NDS... ett helt oknäckbart system!!, samma som sky digital använde, från samma tillverkare som gjort analoga Videocrypt åt sky. Men det var nog ett rätt smärtsamt byte för dom för de simulcastade i båda systemen ett par år. (och släckte kanal efter kanal i gamla viaccess, tillslut var bara tv3 kvar)
Boxer bytte till viaccess2 vilket var ett logiskt byte då det var ny version av samma system.
Comhem bytte till conax som var samma system som Canal digital använt i norden sen övergången från d2mac till digitaltv. (Canal digital i övriga europa använde seca). Conax ansågs som oknäckbart
Jo då, Jag och en annan tjomme drev ett av de större bruteforc-teamen (TSB-Search Team) redan innan det, men blev för mycket jobb tillslut och vi överlät allt till just UCS2000.
Som tog över och automatiserade större delen av jobbet som vi gjort manuellt innan.
Good old times
Kanske int ska skylta med för mycket i dessa tider, men tänker det är nog preskriberat vid detta laget?! :-D
Ja dom försökte sig väl på viaccess2 vill jag minnas utan framgång sen försvann allt. Hade någon lyckats med kort idag hade det varit guldgruva för personen i fråga. Som gamla tiden när M2 korten kom och Keycard både höll i dist av korten och koderna. Jävla vad dom inkassera pengar!
Hmm http://www.keycard.dk finns inte längre, för det var väl dom du menade? Vet inte hur lagstiftningen såg ut i Danmark då, men i Sverige blev det väl olagligt att sälja piratkort typ 97 eller 98 nångång?
samt olagligt att använda annat än programägarens godkännande (olagliggör alltså ful-streaming, ful-iptv, cardsharing, användande av piratkort samt användande av orginalkort i annan box än av programägaren godkänd) 1 Aug 2014.
Det gjorde vi, men insåg rätt snabbt att det inte var lönt och sannolikheten att "Finna" något var näst in till minimal.
Lika så var det på tal om att att söka på Conax om jag inte minns fel. Men lika så skulle det ta för lång tid att söka igenom och sannolikheten att "Finna" något där med minimal.
Det blev kört några "Sök områden" men utan större framgång.