kör dom inte det nya och det gammla systemet samtidigt ett tag....?
Utskriftsvy
kör dom inte det nya och det gammla systemet samtidigt ett tag....?
Jo. tills alla kort är utbytta...sen svart i rutan.
undrar hur lång tid det tar innan alla kort är utbytta?
Det är ju igång så det tar kanske ett par månader till skulle jag tro.
Har kollat med kundtjänst, det verkar bara byta ut programkorten till alla boxar, alltså inte programmodulen till viaaccess.
Det verkar alltså vara 1 och inte 2.
Boxer kommer att byta till Via2 & det har de råd med eftersom det är statligt ägt hörde jag ryktesvägen.
Sant eller inte vet jag inget om!
@Da geek,
Felaktig logik. Alla PC2.x kort är protokoll kompatibla.
@taggen76,
Boxer ägs av Teracom och de har det mindre fett nu förtiden. Men det billigaste alternativet är ändå Via 2. Se ovan.
/Spock
Konstatera är väl vilken typ det måne vara så kommer det inte att funka att köra pirat på det.
Har inte hört en enda sagt att dom har lyckats läsa av det nya kortet...eller är det någon som kan motbevisa mig! (så vore jag glad)
Kada :? :?
Det finns egentligen inget krypteringssystem som har varumärket via2. Det är ett begrepp som har uppstått bland free tv folk. Det finns olika versioner av viaccesskort och de senare är helt enkelt inte knäckta. Det är dessa man brukar kalla via2. Boxers nya kort kan med denna definition kallas via2Citat:
Ursprungligen postat av taggen76
De nya korten (Viaccess PC2.X) har dock förhoppningsvis vissa möjligheter.
Source: Viaccess SA
Name such as Viaccess 2 or Viaccess II are neither a brand name, a product name, or a trademark of Viaccess S.A. and should not be used for distribution or publication purposes. Correct designation of the Viaccess smart card line-up is PC2.X.
Viaccess products and services are exclusively marketed under the Viaccess TM trademark and that the definition and use of the Viaccess brand is Viaccess S.A.`s sole privilege.
As a reminder, PC2.4 was first introduced in August 2001 for new operators and selected card swaps and has not suffered from any security challenge.
Viaccess is a leading supplier of conditional access systems, delivers to more then 60 multichannel pay televisin providers, enables the widest choice of set-top-boxes in the industry, and supports smart card-based solutions for over 7 million viewers.
tobban
;-)
Är det inte videugard dom ska byta till ?