-
Testade till slut med den senaste officiella imagen. Den är lite annorlunda, här kan man fortfarande välja satelliter manuellt - finns alltså ingen auto DISEqC-detektering - men den vill ändå inte hitta någon av satelliterna. Alla kanaler är utgråade.
Sista åtgärden ikväll blir att flytta den till en annan, helt fristående parabol och se om samma sak händer där. Är det så måste den nog vara defekt....
Hur lång garanti har man på en Zero? Har kollat överallt på nätet men hittar inget, inte ens på deras egen hemsida. Denna är drygt ett år gammal och köpt i Sverige. Är det 2 års garanti så är det lugnt.
-
1 Års garanti och 3 år reklamation.
-
-
Det är samma här också......Butiken ger dig 1 års garanti men tillverkaren ger 2 års garanti man kan reklamera den.
-
Ok. Vad innebär det i praktiken? Att jag själv måste sköta reklamationen mot tillverkaren när 12 månader har gått? Och hur gör man det i så fall?
-
Nej Butiken måste hjälpa dig, vet inte var har du köpt? alltid man lämnar tillbaka till samma ställe man köpt boxen i från.
-
Jag har köpt den begagnad och säljaren (och butiken han köpte från) ligger långt härifrån men jag fick med kvittot. Sen finns det ju också en risk att den firman inte finns kvar längre. Finns det någon generalagent i landet?
-
-
-
Upptäckte just att den är strax under 1 år gammal så det ska inte vara några problem att reklamera den.