Aha...Tack för det
zam
Utskriftsvy
Aha...Tack för det
zam
Någon mer än jag som har fun
Har gjort som deaaas sa.
Det ska väl räcka o bara ha 08 kvar sen ska väl dom andra komma av sig själva.
Det e ju mk 5 o 4 i varje ident.
Etheral och Slipstream skiljer sig åt hur MK05 hanteras så du kan inte kopiera rakt av, läs readmefilen till Slipstream
Jag har Fun. Jag fixade inte någonting med filen. Tog den bara rakt av som T-bird och Deaaaaas sa och fick ut en provider.txt som jag körde genom morphex för att få ut FunCard slipstream.Citat:
Ursprungligen postat av hhhoser
Det verkar funka, trots att jag egentligen inte har en aning om vad jag sysslar med. :D
Ett stort tack till alla er som hjälper oss nybörjare att komma igång :clap:
ok, då är alltså 010C13 = 010C10Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
010C34 = 010C30
010C45 = 010C40...eller?
Men då saknas ju något som motsvarar 010C00 och 010C20 från min gamla fil, behövs inte de, eller har jag snurrat till det helt nu? :?
Det är korrekt uppfattat :D
Dom som saknas används inte längre (010C00 kanske om du vill ha NRK)
Frågan är väl bara om du har nått AU kvar efter konverteringen för Etheral(GK) och Slipstream(Fun) fungerar inte lika dant eftersom ingen av dom följer orginal syntax
Aha, Sakta sakta börjar jag få grepp om det här. Jag som tyckte det gick så smidigt :smile:Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Då börjar jag väl om från början :lol:
Hur ska jag göra för att skapa en fungerande Fun-fil AU från den nedladdade gk-filen? går det?
Hur ska jag göra för att skapa en fungerande Fun-fil AU från den nedladdade gk-filen? går det?Javisst går det :smile: Du tar UA för Ticket som du har läst ut + key5 som står hos Ticket, dessa två använda du i någon Funfile eller vad du vill. Du behöver inget mer för den nyckeln öppnar hela Viasat.
Mvh Kalle
Ha lite tålamod med mig igen, för här kommer för här kommer lite mer novisfrågor :smile:Citat:
Ursprungligen postat av Kalle_P
ska jag ta ppua under 010C13 och lägga in i min gamla provider.txt under 010C10 och ta mk5 och trycka in mellan mk4 och mk8?
släppa över morphex och ut med funcardfiler.
eller är det lättare/bättre att editera hexfilen direkt i viacceseditorn från parabolnisse? Måste Ticket heta 010C13 eller kan den stå kvar som 010C10?
Jag tycker det är enklast att editera hexfilen. Har man gjord det ett par gånger så vet man bättre vad man syslar med . Tickets Ident är alltid 010C10 , ser du nån gång t.ex. 010C18 så menas det Ticket med key8 . När du editerar hexfilen så placerar du den key som du läst ut (46......9E) under FFF400 /key5 och UA (01.....14) hör hit med resten spelar ingen roll för all updatering sker över ISSUER som är FFF400 .
Mvh Kalle