i menuen på nokian,står inte,att de är en conax modul,de står bara ACCESS KONTROLL,och de helt riktigt,da har han hittad conax modulen.nokia är vädigt känskligt,så man måste stoppa modulen helt in,ibland flera gånger.
Utskriftsvy
i menuen på nokian,står inte,att de är en conax modul,de står bara ACCESS KONTROLL,och de helt riktigt,da har han hittad conax modulen.nokia är vädigt känskligt,så man måste stoppa modulen helt in,ibland flera gånger.
men om jag kör självtest inne i menyn systeminformation så står det bara CA modul: NEJ hela tiden oavsett vad jag gör.... har stängt av och satt på den osv dragit ur modulen o satt i den igen.... vet inte va ja ska pröva mer
At du har version SC5,0 beror intte av nolstälnig det beror at du hadde SC3,0 ock hadde inget möilihet påvärcka automatisk upgraderin från Viasat Den möilihet fins i SC4,0 det står tydlit i Nokias hemsida.Citat:
Ursprungligen postat av p1s
kanske de men de har ju ingen betydelse nu... =)
vill bara ha igång modulen som jag har köpt..... är modulerna känsliga för stötar och sånt ?? kan den ha gått sönder i frakten från keycard ?
Har du prövat detta?Citat:
Ursprungligen postat av pena
jag prövade allt i pricip.... idag så testade jag modulen i en kompis humax mottagare.. den funkade direkt så jag sålde den till honom. Kan det vara så att den modulen inte funkar i just min mottagare eller kan CA modul funktionen i mottagaren gått sönder?
Jag ondrar om du hade CAmodulen riktit inne det går en bit felhål in ock kortet skal vare cipset ner tvärt åm ån viasat trukte du CAmodulen ut med knappen? Kunde du stänga lockan när CAmodulen ock kortet var inne? Min svåger har min gamla Nokia 9802s Med utan broblem.
ja jag prövade allt... jag vet att jag hade kortet på rätt håll också =)
vad har din svåger för ca modul??? vart kan man få tag på en sån ?
Det är länge sen jag köpte det det skal fonka med version 3.03 ock 4.0
Maila till Nokia ock fråga orsak.
det var en Eurocam 4.0 jag hade i men den funkade inte...... kan det vara så att själva CA modul funktionen har gått sönder i boxen ?? har inte prövat någon annan modul än den