jag för bara en svart bild fast jag Trycker på Exit..men grannen har en DigitalBox som heter FORCE..å vi har samma Pirat kort på Viasat men mitt är kodat med hans funkar....
Va är felet då??
Utskriftsvy
jag för bara en svart bild fast jag Trycker på Exit..men grannen har en DigitalBox som heter FORCE..å vi har samma Pirat kort på Viasat men mitt är kodat med hans funkar....
Va är felet då??
Inse sanningen...du får nog skaffa abbonemang...om du ska se viasat..eller en ny box...som inte är viasat sanktionerad då kommer dom inte åt att uppgradera den..men som det verkar så släcker dom ner viaccess systemet i sommar så då är det slutittat ändå...+ att om du ska se freetv så får du börja sätta dig in i hur det funkar mycket mer..tar ett tag och en hel del tid oxså men.....
Vad är det för box du har? och vilken mjukvara har du för tillfället i din box? Svart bild + kanalinformation om kanalen = kortläsar fel, går att lösa utan större problem med att köra kortet in/ut ur mottagaren.Citat:
Ursprungligen postat av NicZon
har du en viasat box oc du får upp en blåa rutan med "viktig information" så kan man alltid trycka bort den med exit, så länge du får upp den är du inte uppgraderad nämligen.
Jag får det på min 9780s nu... Men det roliga med 9780s är att på grannens mottagare får vi inte upp rutan med nummret man ska ringa eller nått sådan... Tycker det är ganska så komiskt... Och när jag uppgradera en 9802s till en kund till 5.0 eftersom han har allt original så sluta allt att fungera... T.o.m. Canal Digital... Hur fan ska Viasat göra där hade dom tänkt?
Åm du jorde så hä såm det står www.viasat.se/system/hur_gor_jag.html Ock det hardu säkert johrt Då hardom nog lite bråblem? Kanske du skolle jöra en total rens?
Bugg i programvaran från nokias sida ;) fel i boxen rent ut sagt. Laddar du ner mjukvaran manuellt i en 9780 händer absolut ingenting utan du får upp en felskylt som säger "ditt kort är antingen fel isatt eller av fel sort". Den rutan i sig innebär att du måste kontakta viasat som rättar till felet.Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
angående din 9802 box hos en kund så måste du ta ur hela CA-Modulen för Conex innan du gör uppgraderingen, när hela uppgraderingen är klar
och dina originalkanaler kommit tillbaks stoppar du tillbaks den igen.
Tilllägg: får du bara svart bild+ kanalinformation om kanalen du försöker se på så är det kortläsarfel i boxen eftersom boxen är kortlåst....svårt att få upp, ge den en liten smäll ovanför kortläsaren ;)
Jo jag vet... Jag jobbar med paraboler så... Jag har gjort allt precis som Viasat vill men det fungerar ändå inte... Alltså är det Viasats mjukvara som är problemet...
Alltså, hade du tryckt exit när den blå rutan dykt upp, hade allt varit frid och fröjd (ett tag till).
Jag gav fan i att uppgradera min 9802:a när dom ville, och varje gång jag byter till en viasatkanal, så får jag blå skylt. Jag pillar då på exit-knappen och har då bild igen. Detta ska tydligen funka fram till mitten juni, sen vete fan.
Har du en gång tackat ja till uppgradering, så är du nog tyvärr rökt, om jag fattat det rätt. Det går tydligen inte att "bakgradera" dekodern.
Jo jag vet... Men på 9802 var jag tvungen att uppgradera eftersom kunde ville ha det och han hade fått NDS kortet av Viasat och allt... Sen min 9780 är ett under att den lever... Men det gör den... Min egen 9802 har jag fortfarande 4.0 i och det ska där vara också :)
I stort sett omöjligt ja :), finns program för det men dem är nog inte ute på piratmarknaden vad jag vet. Lyckas du få tag på programmet dock så är det bara nergradera som du vill =) (om du mot formodan lyckas få tag i Viaccess mjukvaran...)Citat:
Ursprungligen postat av linkans
Kostar skjortan att skicka till ViaSat dock :)