Citat:
Man kan inte jämföra vad orginal kostar mot vad kloner kostar...
Faktiskt så är dreambox den enda elektronikprodukt jag känner till där jag upplever kvaliten på klonerna bättre (och billigare) än orginalprodukten, så nej, vi ska inte jämföra med något annat för det finns inget att jämföra med!
Citat:
Sen om man ska börja prata om vem som tjänar mest här inne så har nog dom flesta här inne bättre ställt än vad jag har just nu...
Hade jag haft bättre ställt så hade jag redan köpt mig en dm8000 själv...
Sen om man nu köper dm8000 kan du ju faktiskt ha en dator eller annat man kan streama till i varje rum och streama från boxen över nätverk så man behöver inte ha boxar överallt... med 4 tuners i boxen så kan du streama vilken kanal du vill till 4 olika rum...
Hur mycket pengar man har är inte relevant, du kan köpa en bläckpenna för flera tusen eller ett 3-pack för under 30Kr, båda gör jobbet lika bra så varför skulle någon människa (som inte är väldigt rik) köpa något annat än 3-packet? Om du vill streama bilden till 4 rum samtidigt så kan du köpa dig en DM 800 klon, så klarar du det jättebra och antagligen får du det billigare än att köpa orginalet.
Citat:
Sen har jag inte sagt att det enbart beror på svenska kronan utan det är ju självklart andra orsaker med...
DMM = Blodsugare?
Citat:
Jag tycker iaf boxarna är värd det pris dom ligger på och skulle aldrig köpa en klon för att spara pengar...
Spara pengar OCH, beroende på vart du köper klonen, få en bättre produkt.
Citat:
Men folk är ju så snåla och negativa nuförtiden och ska ha allting gratis...
Vet inte hur du bär dig åt men personligen så betalade jag för min DM 600 klon, och tycker inte priset är i närheten av gratis. Negativiteten från min sida är något DMM har förtjänat genom att sälja skräp till mig för alldeles förmycket pengar.
Citat:
Tycker ändå det är konstigt att många jag vet med kloner haft så stora problem men dom som haft orginal har det funkat utan problem för vad jag vet...
Åsikter än en sak, men att DMM flera gånger haft seriösa produktionsfel är fakta.
Citat:
Det finns massor med folk utanför forumen som har Dreambox också men folk med problem syns mycket på forumet så det uppfattas som det är ett problem som alla har nästan...
Jag läser PS3 forum en del och upplever inte att folk med PS3 har särskilt mycket problem. DMM's otur, som med strömspikarna, kanske är tillbaka i detta avseende också.
Citat:
om det nu var så stora problem som ni påstår borde åtminstone några av dom jag känner har råkat ut för nåt...
Orkar inte ens förklara hur fel det där är, hoppas du själv förstår att även om 50% av boxarna (en siffra tagen ur luften för att användas som exempel) skulle vara defekta och du känner 50 personer med dreamboxar så finns det en chans att ingen du känner har fel på sin box.
Citat:
så jag tror inte procuentellt blir nå mycket mer fel på Dreamboxar än annan hårdvara...
Personligen har jag en 100% failrate på mina orginaldreamboxar och 0% fel på min klon, och då har jag haft 4st boxar som garanterat varit orginal, en box jag inte vet om den var orginal eller inte och en som garanterat är en klon. Klonen är änsålänge den jag är mest nöjd med
Citat:
Visst nog kan säkert saker förbättras på dreamboxarna det säger jag inget om men det är inte värdelöst skräp som ni vill få det till...
Till ett lägre pris accepterar vi sämre produkter. Till DMM's priser (premium priser) accepterar vi premium produkter. DMM leverar sämre produkter till premium priser vilket jag väljer kalla skräp.
Citat:
Bara det att ni köper dreambox (även om det är kloner) visar ju att ni trots allt väljer dom boxarna framför många andra alternativ ni annars hade kunnat köpa.
Inte heller sant, jag köpte en dreambox nu för jag har en flickvän som klagar när det inte fungerar hemma, och jag jobbar som konsult och är borta i tre veckor så hinner inte bygga iordning min mediadator. Dreambox var bara ett snabbt alternativ, men absolut inte ett bra.
Så fort det här uppdraget är klart så blir det nytt TV kort i datorn och sen in med MediaPortal, dreamboxen kan stå där som backup så tjejjen inte klagar. Hade inte klonen varit ett alternativ så hade jag hittat något annat, men DMM ska f**n inte få en krona till av mig.