Ladda ner RC6 istället så finns där en patch.bin fil som du kör in i boxen precis som en vanligt OpenSat patch. Sen får du ip nummer i boxes display, så startar du AzUp och knappar in ip där och kör in enigma2.
Utskriftsvy
Ladda ner RC6 istället så finns där en patch.bin fil som du kör in i boxen precis som en vanligt OpenSat patch. Sen får du ip nummer i boxes display, så startar du AzUp och knappar in ip där och kör in enigma2.
Jag fick in RC11 utan större problem (via RC5). Men när jag inte fick kanalsökningen att funka på RC11 för comh*m bestämde jag mig för att gå tillbaka till Opensats fw. Det var inte lätt. Efter 3 timmars trial and error har jag äntligen fått original-fw att funka igen.
Jag väntar tills andra har fått det att funka för DVB-C...
Vad var problemet med analsökningen?
Jag provade satellitversionen för länge sedan och jag behövde då ställa in och aktivera de tunrar jag skulle använda innan jag fick igång kanaklsökningen?
Vad var problemen med återställningsmjukvaran?
senast ja testade så måste man söka in dom manuelt på com medans sat gick på auto.
har RC11 ingen DiSEqC support? lyckades inte få in något annat än 0.8W.
har configurerat tuner A i enkelt läge DiSEqC A/B/C/D (0.8W, 4.8E, 13E, 19.2E). vid sökning hittas endast 303 services på 0.8W.
Funkar perfekt med min DM800SE box!
ngn som har samma problem??
Jo, det skall den ha.
Rotade omkring bland frågorna på AZENIGMA-forumet, men hittade ingen som klagar på avsaknad av DISEqC-stöd.
http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum...feed-by-Daconi
hur installerar jag multi feed listan till min box?
Har installerat RC11 på en Elite och sitter och tittar på Kunskapskanalen (DVB-T). Ska dra in mgcam och se om resten fungerar. Har sökt av 0.8w, 4.8e, 13e och 19.2e utan problem.
So far so good. Ska testa vidare med Ultra och Premium Plus de kommande dagarna.
Tycker du att bilden är bättre på SD kanalerna?Citat:
Har installerat RC11 på en Elite och sitter och tittar på Kunskapskanalen (DVB-T). Ska dra in mgcam och se om resten fungerar. Har sökt av 0.8w, 4.8e, 13e och 19.2e utan problem.
So far so good. Ska testa vidare med Ultra och Premium Plus de kommande dagarna.
Det skrivs det på det officiella forumet att bildkvaliten har blivit bättre med de seneare versioner.
jag har en azbox clone, som jag inte kan tfp:a till, jag skriver ip numret sedan root som login och passwordet jagskriver är azbox, men jag kommer inte in???? vet någon vilket login och password clone boxarna har?????
Antar att du ocks har provat att vänd på login och pw? (Har inget bättre förslag)
ja jag har försökt att vända på det, funderar på om det finns något annat sätt att lägga in en ny image??? på dreambox kör jag nollmodems kabel??? finns det något sätt att lägga in det på azboxen???
Har du kollat så att du är hyfsat övertygad om att ENIGMA2 fungerar på en klon?
har kollat på nätet och enligt alla där så ska det funka på dom nya clonerna och min kom i onsdags. priset för den var 1400kr inklusive frakt och tull till dörren
"notto" var har du köpt din clone, lite sugen på att testa att köra enigma2 på en sån.
Nu finns "RTi Core v1.0 Enigma 2" ute =)
Kod:What is new ?
[FONT=Verdana]- Card Reader OK
- New MediaCenter OK ( Menu -> Media Center, choose My Videos and wait 10-15 seconds to re-initialize HDMI!!!, for subtitles *.SRT press red button or SUB-T on RCU, they need to be named same as movie )
- Audio BUG Fixed
- A lot of other bugs fixed and so on.
- Time for zap - reduced
- VOL +/- Fixed
- MUTE(when change ch.) - Fixed
- Lost data when power off/on - Fixed
- Problem with relaod ch.list - Fixed
- Problem with external messages - Fixed
- New/rewritten WebIf
- NEW driver for RemoteControl - work like a charm
- New way for go to rescue mode - press and hold VOL+ button (from front panel or RemoteControl) during AZBox booting
- Removed DOM to be listed as HDD in Enigma2 Info, and now DOM is excluded from standby so COGs will show less.
[/FONT]
In Media Center we know that Seeking is not working on << and >> ( Use search button and enter how much you want ) and VOL UP and DOWN, so please do not report this as BUG, it will be fixed in next release!
Och nu i vårt filarkiv :)
Ska bli spännande att få testa denna nu. Som man har väntat på denna :)
Ge en recension jag har gått tillbaks till original FW i väntan på bättre tider.
Står att kortläsaren stöds. Vad behöver jag göra för att azboxen och enigma2 att känna igen mitt cd-kort? Att tro att det skall fungera automatiskt är väl att hoppas på för mycket, även om det är linux.
Du måste först ladda hem server programvaran typ newcs sen en klient mgcamd och confa dom med likadana nycklar och användare. Jag har endast använt mig av mgcamd på min azbox när jag provade enigma2 och anslöt den mot min linuxserver som delar ut kortet. Så finns det stöd för kortläsaren borde det fungera med newcs i azboxen.
Jag bytte tillbaka till org fw då jag inte kom riktigt överens med mediaspelar biten.
Ok! Håller med om att mediaspelar biten inte är så bra.
Har någon testa E2 med RTi Core v1.0 FIX Enigma 2 ?
Loony,
tror att vi andra väntar på att du skall bli först med det senaste! Och sedan tala om exakt hur du gjorde för att få CD/VIASAT/BOXER/COMHEM att fungera med kortläsaren och om mediaspelaren är bättre än innan. :-)
Jag la in den igår, har dock bara zappat lite.
håller på att krångla med auto cifs mount.
nån som vet hur man kan få till det?
b.r
Kolla denna tråd!Citat:
forhike
Jag la in den igår, har dock bara zappat lite.
håller på att krångla med auto cifs mount.
nån som vet hur man kan få till det?
b.r
Du ska in i fstab och härja.
Tråden är för NFS men funkar ju lika bra CIFS
http://www.comhit.net/showthread.php...=enigma2+mount
tackar!
fick till det igår kväll
editerade
/etc/init.d/rcS
la till detta i slutet: mount -t cifs -o user=minuser,password=mittlösen //192.168.0.254/2000gb /media/net/2000gb
och på servern har jag denna mapp på 2000gb gb disken: UFS910REC
sedan gick jag in i /media
tog bort mappen hdd
sedan skrev jag
ln -s /media/net/2000gb/UFS910REC hdd
så nu fick jag till timeshiften och inspelingen som på övriga boxar här hemma dvs. dreambox samt kattis
har dock ej testet mediacentret än
b.r
Synd att det inte fungerar att sök eller installera kanaler om man använder dvb-c.
Vid installation av E2 med RTi Core v1.0 FIX Enigma 2 skall man bocka i DOM under device. Kan någon förklara vad DOM är?
Bifogad fil 932
internal flash kanske
b.r
undrar om de fått rätt på aouto kanalsökning på dvb-c än
Nu är RTi Core v1.0 FIX installerad och verkar funka bra. Kanalsökning gjord. Några saker som jag undrar över.
Är det inte meningen att home knappen skall funka?
Vart/hur laddar man ner och installerar mcamd?
Hittar inget under menyerna i boxen.
Svaret finns i detta forum om du söker eller orkar läsa inläggen så hittar du svaren.
http://www.comhit.net/showthread.php...azboxen/page10
Nu är man en lycklig man!!!
Efter århundrades mest struliga tid funkar Az:an som en klocka igen.
Stor del till allt strul var att adaptern (strömkabeln) inte funkade som den skulle. Vid varje omstart tog det c:a tre timmar innan boxen var igång!
Bara ett mindre problem kvar att lösa. Fjärrkontrollen.
Hur får man den att funka som en normal Azbox-fjärr?
Initialt tycker jag att bilden är något sämre än org fw.
Hej !
Har installerat RTI 1.1 på min azbox premium plus med dubbla dvb-c tuners installerat mgcamd 1.35 och det funkar fint med bild och ljud
men hur får man till texten på typ tv1000 och canal+ ? Skall man använda 2sub till db 7025 eller hur gör man ?
testa trycka på knappen med ett gem sedan kan man gå in i en undermeny och välja textning.
nån annan som har märkt av problem med textningen med senaste rti firmwaren?
när jag kollar på hd kanaler så ser man ibland bara delar av texten
b.r
Även med originalfw händer det ofta att delar av texten försvinner eller att bara hälften är med. Kan det vara utsändningarna istället för AZBOXen?
Hej!
Till er som kör Enigma 2 !
Jag undrar om ljudet på mkv filer funkar på enigma 2 eller om det är som på orginal image att det funkar bara på vissa filmer.