Lägg en provider i Morphex å bränn ett silver kort så fungerar deet utmärkt.
Utskriftsvy
Lägg en provider i Morphex å bränn ett silver kort så fungerar deet utmärkt.
Hur får man igång ppv sport egentligen. ppv film funkar ju hur bra som hellst. Tacksam för ett bra svar vill inte missa hockeyn. Vilka koder är det som gäller för ppv sport och var ska jag stå.
Gå in under kategorin koder. Där finns de snaste koderna för sporten. Det är samma koder som senast.
Ställ dig på en PPV-sport-kanal och knappa.
ok ska prova men jag tror inte det funkar, men hoppas verkligen
Index??? Ok det enda jag gjort är att jag matat in den kod som stod ovan om man ville få ett au till att bli ett remote och sen har jag bara tryckt in koderna som vanligt med remote prefix först och sen själva koden... inget händer den försvinner inte ens en sekund är säkert helt ute och cyklar här... Vet inte riktigt vad jag pysslar med.. Kanske ska man köpa ett nytt kort eller kommer samma fel uppstå där kanske???
Tacksam för svar... :roll:
Hej!
Samma problem här. PPV sport fungerar inte med mitt AU-/remote kort heller. Hade inga problem med dessa innan.
Fick ju bort röda rutan iallafall vad gäller resten av kanalerna. Hoppas man löser detta innan hockeyn börjar. Annars får man väl gå över till silverkort. Hänger det verkligen på kortet. Är tveksam..
Armborst
:-(
Jag har provat att skriva in den gamla koden för ppv sport och det var i söndags hoppas det funkar bättre med den nya koden. Jag kanske gör fel. Kan nån berätta hur man ska göra så märker jag om jag gör rätt.
hur fick du bort den röda rutan på dom andra kanalerna arborst
Hur får man igång canal plus och tv 1000 igen
Sitter fortfarande som ett frågetecken hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig..
Ska man köpa nytt kort och vilket är bäst isåfall?
Eller kan jag få igång mitt gamla med någon kod eller något???
:roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock:
Du kan antingen göra om ditt GK till Remote, eller så kan du köpa ett funcard och göra AU av det.Citat:
Ursprungligen postat av tessk
Skaffa dig ett Funcard med slipstream. Har haft mitt i 3 månader och det funkar alldeles utmärkt.
Samtliga kanaler uppdateras förutom PPV där du knappar in koderna.
Jag lämnade det för att få det ombrännt. Tyvärr vet jag inte vad man gjort. Men det är ett guldkort Au/remote fortfarande. PPV film fungerar men inte ppv sport. Men det är väl bara att få det ombrännt igen antar jag när man vet vad det lilla felet är. :smile:Citat:
Ursprungligen postat av carna27
Armborst
:roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: Skulle gärna vilja göra det till ett remote har knappat in de koder som står på denna sidan men det funkar inte bättre för det kan jag gjort fel ska man stå på någon särskild kanal osv
Tacksam för svar
Hej ALVAR! Jag är intresserad av att skaffa ett funcard med slipstream. Men vad är egentligen slipstream? Finns det någon sida som beskriver vad det är? Är det något speciellt funcard man behöver eller går det bra med vilket som?? Och hur gör man sen när man gör ett funcard med AU och slipstream? Vore tacksam för svar om du pallar =)Citat:
Ursprungligen postat av alvar
/phalexbu
Nu funar canal plus och tv 1000 igen nån som vet varför, jag vet inte iallafall.
@phalexbu
Funcard med Slipstreamfiler gör att du slipper den "röda rutan". :P
Ett Funcard har mer minne än vad ett GK har. Sen kan du även se via FK vilken nyckel de kör på.
Att göra ett FK är lika enkelt som ett GK. Kör din providerfil genom Morphex som vanligt, men välj Funcard (Slipstream).
Vips, så har du 3 filer att bränna.
Allt blir AU förutom PPV. Dessa knappar eller bränner du in på kortet.
Väljer du att knappa så hoppa inte i taket för att boxen säger "felaktig bekräftelse", skit i det och knappa in resterande koder.
Och där kom PPV också. :wink: :lol:
Hej Alvar!!!Citat:
Ursprungligen postat av alvar
Tack för ditt svar, jag tror jag fattar hur det ligger till nu. Det ska definitivt testas det här. Jag har bara två små teknikaliteter kvar som jag undrar över:
1, När man skapar filerna i Morphex skall man använda sig av PPUA eller SA+00 och skall man använda Yes, No eller Random på frågan Insert UA/serial?
2, Går det bra med vilket funcard som helst t ex ett med kretsen 24LC64, alltså ett Wafer Funcard 24LC64??
Tack mannen!
/phalexbu
Har com hem slutat att skicka ut fakenycklar eller. Nån som vet
Är det någon som har lösningen på detta ??Citat:
Ursprungligen postat av andehans
Mvh Masse :roll:
Har du överhuvudtaget läst igenom detta klistrade inlägg?Citat:
Ursprungligen postat av masse08
SKAPA ett Remote-kort eller köp ett funcard står det säker på 294324 ställen.
Mitt funkar nu iallafall och det känns underbart. Fråga mig inte vad jag gjort men jag har slagit in lite olika koder och nu funkar det.
Får upp kortfel då jag slår på min box. Har ett AU-guldkort. Vart hittar man filer för att bränna om det. Vill se hockeyn ikväll.
1) Om filerna du har är från ett orgkort, ska du köra PPUA och Insert Seriel=Yes.Citat:
Ursprungligen postat av phalexbu
2) Wafer Funcard 24LC64 går alldeles utmärkt.
Tack för all hjälp alvar! Nu ska det testas!
/phalexbu
Nån som vet var man kan hitta morphex 3.7 ??
ja har bara en gammal version
finns på filsidan
http://guider.comhit.net
Verkar inte som att han fått något svar på detta.Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig
undrar själv detta så om någon kunde ge ett bra svar.
Har GK och Sagem Box.
MVH HDS
:lol: Efter att ha läst på olika forum så verkar det fungera för mig. Det behövs 2 provider från olika originalkort och geo34 custwppic från hexan.
Man tar ppua+sa från ett kort och mk från det andra och sätter ihop med secanix. Använd sedan multiprog och programmera med.
puh vilket jobb..
hoppas ni lyckas oxå (PS fråga inte om mk eller något annat svarar inte) :wink: :wink: :wink:
Sedan jag gjorde mitt gukdkort från en GEO 34CW fil har det daterat upp alla kanaler även filmkanalerna....det har fungerat prickfritt...startade från början med en tom providertext.....
Hej, jag har ett guld kort och ska slå in koderna hela tiden får jag upp röd ruta me fel... hur ska ma göra??.. fnns de en sia här där destår eller? isf var? snälla, har haft kortet å koderna skit länge men fattar ju aldrig.. bli galen nu =((
kör med funcard+slipstream så funkar det kanon :D det billigaste funkar bra :o :dance:
Jag uppdaterade mitt guldkort till AU mha GEO 34CW-filer från Morphex, och efter det fungerar allt perfekt utom PPV-sport.
Går det lösa så att även den kanalen fungerar?
Går inte få AU på PPV-sport. iallafall har inte jag hört om nån som fått det att fungera.
Jodå, det funkar. Kör med Geo32 så får du in PPV-sport. Enklast är ju och ha 2 kort.
kan nånn koderna till comhem. var svella fråda
Jag har provat med det mesta. Igår sent fick jag in allt utom c+ och tv1000 mm. Filmkanalerna + PPV.
Jag har bränt 34geoo men kanske gjort fel. Jag har cardpro som jag kör i Multiprobrännaren.
Jag har också tryckt in manuellt remotekoderna (0A) (1350).
Vad gör jag näst. Jag förstår inte alla utryck här då jag är ganska ny på att bränna. Mitt satellit fungerar däremot klockrent alltid.
Om jag har i cardpro först Flash sen EEINT sen EEEXT. Var lägger jag då EE filen och Pic filen på ett galaxy gk???
Har du varit inne på Comhits guider och tittat.Kanske finner du något intressant där!//MVH :idea:
Ja, jag har sett guiderna och gjort preics enligt det. Det var nog därför jag fick in grundprogrammen, visasat sport, tv+ mm. Men ej C+ tv1000
är det någon som vet om tex det är på en nyckel som man kör fake koder tex 0e eller 0f