Det är en databas som håller reda på vem som har vilken area och du kan hela tiden kolla på "lista nuvarande" vilka som är dina, är dom inte verifierade inom 3 månader går dom tillbaks till potten så får någon annan söka igenom dom
Utskriftsvy
Det är en databas som håller reda på vem som har vilken area och du kan hela tiden kolla på "lista nuvarande" vilka som är dina, är dom inte verifierade inom 3 månader går dom tillbaks till potten så får någon annan söka igenom dom
En dator hur den än är konstruerad rullar mjukvara. Kör man sökning i dedicerad hårdvara kan man köra minst 1.000 ggr fortare. Hela sökandet går att vektorisera precis som ni nu gör genom att ta en bit i taget.
Man kan implementera sökandet i en snabb FPGA och om den är tillräckligt stor kan man söka flera areor parallellt och därmed få en enorm datakraft. Koden ni har är kanske skriven i C. Det är inte så svårt att föra över algoritmerna till VHDL, ett beskrivningsspråk för att konstruera hårdvara. En FPGA är programmerbar elektronik och väldigt effektiv. Det enda som behövs för övrigt är lite register och en UART med drivare mot en PC eller dyl. En FPGA kan då göra jobbet som motsvarar flera tusen apparater.
/MR_Joshua (UCS)
Jag har läst lite om desa FPGA:n på Vkeys forum och det verkar intressant.
Men vad kan sånt här kosta och finns det folk på dessa forum som har kunskapen till att programmera dessa?
@MRLINDELL
Det finns dom som håller på att försöka bygga en FPGA, grejen är väl också om man kan få en som fungerar till rimliga pengar, om det är nått du kan så är det bara att hoppa in i diskussionen på vkeys, alla tankar och inputs är säkert välkomna
Jag kör på 3 burkar med HT, jag har inte hittat någon metod för att beräkna 1 nyckel med hela kraften utan använder mig av dubbla ucskeyfinder / dator. Någon som vet hur man kan få denna processor att arbeta som en? använder winXP.
Jag har väl nästan samma tanke, startade flera maskiner och fick plötsligt 15 areor totalt, klart lagom till midsommar :o)
Jag tror inte det går att köra flera maskiner mot indexfilerna.
Är det någon som har kollat detta med den angivna kvarvarande tiden. Jag staratde i gårkväll med 9 areor har haft dator med mig idag och körde igång nu igen, har c:a 1/3 kvar av det som skulle ta 200 timmar (kommer att ta c:a 24 timmar). Någon som begriper något? Sker beräkningen på någon fast värde utan hänsyn till verklig fart.
Hej!
Har nyligen registrerat mig och kört mina första areor. När det är klart säger programmet att arean är klar, men det skapas ingen fil "searched.txt" i katalogen. Har någon nåt tips vad jag missat i inställningarna?
Har Du angett (inställningar) var Du vill att prg skall spara den? Hur lång tid har maskinen hållit på? Bara så att den är färdig.
Har angett mappen som programmet ligger i. Datorn hade kört ett och ett halvt dygn.
Har Du fått någon svaret (resultatet) är skickat och har Du fått mail att du har fått nya areor att köra eller vad hände?
Hur lång tid skulle det ta enligt progammet?
Finns de nån som vet ifall de finns nån linux version av UCS? Jag har ett dual 2400+ system som vill tugga lite data 24/7 :)... Ge mig källkoden så kan jag kompilera det själv ifall de är så...
@larsa46
Kolla i areas.txt om du verkligen är klar för programmet plockar bort alla färdiga därifrån och det säger aldrig till förrän den filen är helt tom, är den borta så måste det finnas en searched.txt någonstans på din dator.
@AER
Tiden brukar stämma bra bara progget har fått rulla 10-20 minuter då har det hunnit stabilisera sig.
@Eringu
Tyvär så finns det inget för Linux, isf måste du köra men någon emulator
Kör på en bärbar 1.6GHz som ger ca 7740 keys/s och en stationär 2.8GHz som ger 11.460 keys/s. Dubbling av klockfrekvensen dubblar alltså inte söktiden. Båda maskinerna har *mycket* minne, ibland undrar man vad Microsoft gör med allt minne.
Det börjar kännas segt lixom.
I det här fallet så spelar minnet ingen roll utan det är bara CPU:n som räknas
Det tycker jag är lurt. Jag kör med P4 2,8 och har 6500 - 8 500 K keys/s men körningen som skall ta 200 timmar är klar på c:a 24 timmar.
Med den farten gör du EN area, har du nu haft 9st hemma så är det nått galet
Jaha, men jag har fått 8 nya nu, inte vet jag hur prg fungerar, tiden stämmer i vart fall inte. Jag får besked att det är skickat och nya mottagna. Men vad kan man göra, tuta och köra!!
Frågan är vad gör det för nytta, som nämnts tidigare vad är statusen på detta projekt? Vi är, om jag förstår ett helt gäng som kör men ingenstans kan man se resultatet, antal körningar per dag/vecka, antal anslutna, tid till resultat mm. Jag tror att många fler skulle vara intresserade om man visste mer om projektet redovisat på ett seriöst sätt eller det är ingen som vet?
Jag har kört i 2 dagar och betat av 5 areor, har 10 kvar, räknar med en vecka för 15 areor på två maskiner.
Har fått tag på en Altera FPGA 10KE 200.000 gates 600 pinnar med 50MHz klocka och många I/O utdragna till kontakter på ett Europakort.
Var hittar jag algoritmer mm och info om det object ni söker efter. Hade tänkt prova lite till helgen, ett alldeles lämpligt forskningsproject angående decryptering :wink:
Sök efter fpga på vkeys forum. så hittar du ett project med fpga
@Aer
Logga in på ucs2000 så ser du din status, kolla även hur många areor du har ute.
Kör du med F&F ?
Ja, jag kör med F&F.Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Det jag ville ha var en total status, jag vet vad jag själv gör (för det mesta). Vad gör andra, hur ser det hela ut, hur många söker per dag/vecka etc. hur många areor har sökts, när förväntar man sig en lösning, om fler går med hur påverkar detta arbetet, mm.
Som sagt allmän information.
Om du tittar ganska långt ner i menyn så står där "STATISTIK" där kan du få lite info...
Jag har bara suttit och matat på areor på de 16 datorerna jag har tillgång till har kommit upp till ca 590 areas. Men finns det något jag kan göra med de resultaten jag får? Just nu låter jag dom bara köra på och litar på att när dom är flushade så kontrolleras dom?
Den kontrollen som görs är bara om du hittat nån matching... Isf skapas found.key i samma mapp som ditt ucs program... Den kan du ladda upp på ucs hemsida... Annars så kollas bara att hashen stämmer och du får en ny area att söka...
Men hur vet man att man har hittat denna mystiska nyckel? Vad är det för nyckel igentligen? Vad kommer den att hjälpa till med?
Just nu sökes det efter bevis på hur algomitrin fungerar... Och när/om det är klart så KANSKE det går att fixa... Men det är inte säkert...
nu har jag varit medlem i 3 år och jag undrar varför släpper dom inget progg så man kan köra på linuxdatorer.....
Kom att tänka på en sak igår.
Svaret på viaccess-gåtan ligger i en viss area, eller?
Keyfinder och F&F väljer en area att söka igenom helt slumpmässigt, eller?
Borde det inte då vara teoretiskt möjligt att ucs200 lyckas knäcka koden typ, imorgon?
Jepp, den kan vara precis var som helst, det kan vara en alldes ny medlem som söker sin första area som hittar den
fatta va snopet det skulle kännas för dom som sökt 200+ areor.Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Eller dom som sökt 10000+ :lol:
Suck! Snart kört 10 av mina 15 areor. Känns som en fjärt i Universum med tanke på hur många areor det egentligen är. Det enda som inte rullar nu är Boxer.
Har ändå allt skit man kan tänka sig, 2 satteliter, videolänkar, 3 apparater och kan se ViaSat och Canal Digital m fl än så länge.
KeyFinder tar sådan tid att man måste hitta på något innovativare. Har hittat DES3 (Tripple DES) dokument som säger att det tar 57 cykler i en FPGA per nyckel. (vi avrundar till 60)
En "vanlig" FPGA rullar lätt 60MHz. Det betyder 1.000.000 keys/s (??) inte sant?
Lek med tanken att man kan köra 50 parallella DES3 block på en 200.000 gates arkitektur. 50 Megakeys/s (??)
Det skulle då motsvara typ 5.000 PC znurkar.
Har jag spånat åt helvete eller stämmer detta? (alltså rent teoretiskt).
vad jag vet så är där rätt många medlemmar som har sina burkar igång 24/7 och letar...det är bara att kämpa på!! tappa inte suget för allt i världen! ifall det blir du som hittar den så blir du garanterat kändis ;-)
hur många areor finns det sammanlagt och hur många är sökta?
ja du..det står på ucs2000's hemsida...och hur måna areor det finns vill jag inte gå in på :roll:Citat:
Ursprungligen postat av Niten
@Niten
Det lönar sig att läsa hela tråden http://www.comhit.net/viewtopic.php?p=39993#39993 :wink:
MrLindell; Vad skulle det kosta att sätta upp detta och finns det något prg att köra? Kan man testa för att se om det är möjligt?
Ett litet tips!
Prova att köra UCS keyfinder v4.0 den ska leta igenom snabbare för folk med P4 :D
Jag håller på och samla information.
Hinner man inte med en sväng den här gången så finns den till hands nästa gång. Jag har ett utvecklingskort med en Altera 10KE 200.000 grindar att prova ut koden på, det har "formellt" inte kostat något.
Att se till att den kan kommunicera med en PC kostar heller inte mycket i pengar räknat, bara tid (fritid).
Skall man själv göra ett kort och bestycka med bra kretsar pratar vi minst om runt 100.000 sek i olika kostnader, CAD, komponeter, mönsterkort, montering och kanske något utvecklingsverktyg. Då har jag inte räknat med licenskostnader för verktygen.