Dum fråga kanske men finns inte Cmore live kanalerna som SD i parabolutbudet? Hittar bara HD kanalerna och dom är ju pairade.
På kabelnätet comhem hittar jag Live kanalerna i sdkvalite och dom funkar ju.
Utskriftsvy
Dum fråga kanske men finns inte Cmore live kanalerna som SD i parabolutbudet? Hittar bara HD kanalerna och dom är ju pairade.
På kabelnätet comhem hittar jag Live kanalerna i sdkvalite och dom funkar ju.
Det atomized skriver om payservrar är helt riktigt och idag verklighet. Det problemet kommer inte operatörerna ifrån. Rätt så mycket har de att skylla sig själva. Med slutna system och höga priser söker en vanlig människa ett annat alternativ. Bara att tvinga på egna boxar på kunden och paira (vilket naturligtvis höjer kostnaden) blir det en gråsvart marknad.
Sony Z5 Premium
Fungerar fortfarande nya CD kort som skickas ut med icke parade kanaler i oscam?
Lånar tråden lite.
Undrar vad som skulle krävas för att helt enkelt klona orignalboxen, alltså att få dreamboxen eller kortservern att bete sig som en vanlig cd-box. Alternativt att hitta en punkt i originalboxen mellan "pairningen" och boxens mjukvara och där komma åt den dekrypterade signalen med koder. För som jag förstått det ska är väl bara pairningen el algoritm som dekrypterar kodformatet ?
Är ju själva hårdvarunycklarna man behöver få ur boxen precis som med Viasat.
Det är väl det vissa payservers lyckats med då dom kan tillhandahålla Live kanalerna bla.
Dom nya korten är stor som ett simkort och går inte sätta direkt i en vanlig kortläsare.
Undra vad dom menar med det här och vad dom har fått informationen ifrån....Klippt från ett annat forum.
"Dock så pairas nästan alla kanaler nu så detta kommer inte vara fallet länge till. I April 2017 ska allting vara klart och då är Cardsharing ett minne blott."