jävla påhopp! lär dig använda skriften istället så alla förstår!
Sen är det jävligt konstigt att det alltid i dina kloner går att använda original-images utan patchning, men för alla andra som har kloner måste använda gamla eller patchade imagsar!
Utskriftsvy
jävla påhopp! lär dig använda skriften istället så alla förstår!
Sen är det jävligt konstigt att det alltid i dina kloner går att använda original-images utan patchning, men för alla andra som har kloner måste använda gamla eller patchade imagsar!
Du ska lära dig att förstå.........du behöver verkligen stor tandläkare!!!!
Jag kan spela in en video jag lägger in original image i en klon vu+solo2 men du ska hålla käften sen ok....du tror att man kan inte lägga in original image i klon box?
vet du inte hur många företag bygger vu+solo2 i Kina?alla är skit?på vissa kloner man kan även lägga in original image !!!!
du behöver läsa mer.....annars du kommer aldrig gå fram läs bara ok
vad gör ni här egentligen?ni skaffar bara problem.....ingenting annat....gå och lägg dig nu ok original prut kungen
Media player. värde 45usd
finns tydligen en nivå upp till 300kr innan det blir mera kostsamt
Valde DHL, men FedEx tog över
BH 2.0.6 var i boxen å funkar bra.
Kul att streamkanaler fanns inlagda, viasat HD mfl.
Jovisst orginal är alltid bra, men ändrade mig i sista stund från dm800sehd till vu+solo2 (1600kr+ 199kr)
Tråkigt att det skall hackas på medlemmar😒
Herregud vilket gnabb det är här.
Är av uppfattningen att kloner måste bekämpas då tex openpli vägrar stödja dreambox i framtiden. Det får i te bli samma sak med vu+ boxarna att mjukvaru stödjet tappar tack vare piratkopieringen med kloner...
men jag skulle aldrig göra rena påhopp utan informera att orginal finns till nästan samma pris. Skiljer ca 500 spenn. Är det då inte bättre att lägga de pengarna och veta att man får riktigt garanti och den svenska lagstiftningen ang postorderköp och sånt. Plus att det faktiskt är den riktiga hårdvaran och inget falskt skit?
Nu tänker jag inte lägga nån värdering i klonens vara eller icke vara, men det är ju inte pga kloner som Openpli slutar göra images till Dreambox, där behöver du nog läsa på lite.
"OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s
With the decision of Dream Multimedia to abandon open source for their STB’s, our motivation for dealing with the consequences of that has dwindled.
This has gotten to the point that we are no longer willing to apply Dream Multimedia specific patches, which is why we do not support their v2 STB hardware."
Det har varit en del snack om kloner här och speciellt Vu+ kloner som börjar komma nu. Dreambox kloner har vi ju varit vana vid i några år.
Jag gjorde en liten koll på priser, priserna på originalboxar har jag tagit från den billigaste svenska säljaren på Prisjakt.
Om man tittar på en Dreambox DM800SE så kostar den:
original 3639:-
klon A8P (dm800.eu) 1141:- + frakt 230 = 1371:-
klon A8P (mixeshop) 1040:- + frakt 255 = 1295:-
Om man tittar på en Vu+ Solo2 så kostar den:
original 2500:-
klon (dm800.eu) 1617:- + frakt 250 = 1867:-
klon (mixeshop) 1406:- + frakt 262 = 1668:-
Vi ser här att Vu+ boxen har ett ganska juste pris i original. Man kan tjäna 700-800 på att köpa en klon från Kina men man tar ju då vissa risker. Man kan åka på tull-avgifter, det kan bli svårt med garanti-ärenden m.m. och kvaliteten är okänd.
I detta fallet hade jag nog valt att köpa min box i Sverige även om den blir 700:- dyrare så vet jag att jag får en original och att jag har fulla garantier m.m. Kan vara värt 700:- i mitt tycke.
Vi ser också att prisskillnaden mellan original och klon är mycket större på DM800SE. Det blir c:a 2300 kronor dyrare att köpa original, originalet kostar mer än dubbelt så mycket som klonerna!
I detta fallet hade jag kanske tagit riskerna med att handla från Kina när det är såpass mycket pengar att tjäna.
Med detta inlägg vill jag egentligen bara ha sagt att jag tycker det är onödigt att köpa Vu+ kloner när Vu+ original har så fördelaktiga priser. De extra hundralapparna stöder jag gärna tillverkaren med och vet att jag får justa grejer.
När det gäller Dreambox är situationen lite annan tycker jag. Här har jag full förståelse för de som vill köra kloner eftersom det handlar om sådana dramatiska prisskillnader.
@mrpotatohead exakt det jag menade.
@atomized kan inte annat än att hålla med till 110% jag liksom du kan se fördelen med att välja dm klon än orginal. priset är helt enkelt omotoverande att köpa orginal. På vu+ har vi en helt annan situation. Jag skulle till och med vilja påstå att det är dumsnålt att köpa klon när det gäller vu+ boxarna
dubbelpost
Hej
Orkade inte rikigt läsa igenom allt här /många sidor/ men någon som kan rekommendera en bra clone av dreambox eller någon annan modell.
Jag har diseq motor så boxen ska kunna styra den fram och tillbaka en hel del gånger, tvn och satellit program kollas en hel del timmar så fläkten i boxen ska klara och inte bli för varm.. Har inte så många mer preferenser förutom att det ska vara en som klarar HD kanaler! samt HDMI. Boxen ska även klara av cammd och newcad och vad de nu heter dessa olika softcams
Har ni något bra att rekommendera?
Folk som ska påpeka att cloner och andra kineskopor är "dåligt" undanbedes. De får dock gärna hjälpa mig att köpa en original då jag inte har de pengarna som behövs!
Tack i förhand.
Jag skulle rekommendera dej att köpa en vu+ solo2 kostar bara ca 2500 här i Sverige och då är det en originalbox. annan han du gå in på valfri klon sida som de rekommenderar här på tråden och köpa dej en Dreambox 800se med a8p sim. Resten väljer du själv om du vill ha wifi eller inte. eller S/S2 = satellit T = Marksänt (boxer) C = cable (comhem, tele2) tvåan på satellit står för att den är hd ready vilket den andra inte är.
Men som sagt jag rekommenderar dej att köpa vu+ solo2 då den är så passa billig jag faktiskt har den bästa prestandan bara storebror som är bättre vu+ duo2. Men den boxen kostar MYCKET mer.
Hoppas att jag hjälpte dej en bit iaf
Den om du vill köra original image
http://www.mixeshop.com/dm800se-wifi...are_p1779.html
eller den om du vill köra patchade image bägge 2 funkar fin
http://www.mixeshop.com/dm800se-wifi...ity_p1139.html
Tack för svaret Kammaflaje! och Ibrahim :)
Ibrahim
Vad är skillnad den du länkade mot denna " http://www.dm800.eu/dreambox-dm-800h...-a8p-p-58.html "
Har den inspelningsmöjligheter också?
Undrar dock en sak till, har ju mobilt bredband och har ju begränsat med surf. Kommer HD kanaler att slita mer på nätet eller? :)
Och jag som har 10gb..Då blir det kört ju?
Vad menar du med komprimera?
10gb räcker väl till 15h inspelat material...
komprimera = göra om orginal-video-källan till t.ex. divx som tar mindre plats
Okey
Men .. OM jag inte ska spela in något då..Utan bara kolla på en HD kanal? Tar det något specielt då?
Han har alltså 10gb på sitt bredband.. Vilket räcket till att köra en db på. Men detta faller utanför reglerna.
Du streamar inte utan hämtar en kortkod var ca 10:de sekund på ett par bytes, spelar ingen roll om det är HD eller SD.
Men som sagt, detta är ju inte inom hushållet och är inte ok på detta forum.
Hej ber om ursäkt isf, men i och med att jag frågar om dreambox så liten övertramp för man tåla kanske.
Min viktigaste fråga blev att kommer HD kanaler "sno" all min internet.
Har ju en dreambox 7000 och den funkar utmärkt, men i och med att några kanaler har slutats sända och sänds numera bara som HD tänkte jag skaffa en HD box.
Men blev kanske förvirrad här på vägen och antar att HD och SD ( vanliga kanaler antar jag sd är? ) tar lika lite av internet Så allt är lugnt då, så länge man inte spelar in? :)
Spelar in tar inget extra. Utan det är bara den lilla mängd kortkod som skickas för att koda av. När du spelat in är det redan avkodat.
Om du spelar in på hdd/USB disk så går det åt så mycket utrymme på disken inte i mängd på bredbandet, där är det alltid samma mängd oavsett kanal.
Din Dreambox äter ingen data från ditt mobila bredband!
Undantag
1:
Du har inget eget programkort utan får koder via internet (detta få ej diskuteras i forumet!). Detta kräver väldigt lite trafik, knappt märkbart.
2:
Om du tänker dig att strema kanaler från din Dreambox till t.ex. mobilen så äter det rätt häftigt med data. Kanske bortåt 1GB per timme.
Men låter du bli 2 och bara kör med 1 (som jag tycker det verkar) så är det lugnt.
Jaha jag trodde du skulle streama från dreamboxen till ditt mobila abb ahh nää det som du efterfrågar är förbjudet på detta forum.
missuppfattning från min sida
Nu har jag fått svar.
Söker inget förbjudet. Trodde att HD kanaler var någon form av teknologin som använder internet för att streama kanaler och därav även åt bredbandet.
Angående hårddisk det e väl skitsamma hur mkt plats det tar där..
Tack allihopa! :)
Hej
Ska få paketet levererat idag.
Tänkte förberedda mig med openpli , men kan detta vara rätt för den boxen jag beställde (dm 800hd, A8P ) -> " http://openpli.org/download/dm800/ "
vart drar de andra ner sina openpli images? borde ju vara på officiella hemsidan?
Ok då laddar du ner dina image här
http://openpli.org/download/dm800se/
vänta så du menar att detta är inte HD box??