bästa sättet använd teamviewer....du kan var som helst kolla på dina kanaler...då behövs det 10Mbit
Utskriftsvy
bästa sättet använd teamviewer....du kan var som helst kolla på dina kanaler...då behövs det 10Mbit
du kan aldrig nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en router även om du öppnar alla porter.
men du kan lätt nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en swich
Hur menar du då?Citat:
du kan aldrig nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en router även om du öppnar alla porter.
men du kan lätt nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en swich
Jag kommer åt min DB från jobbet!
ja,som jag brukar göra...........du kopplar så här,,,,, internet till swich från swich till boxen
Det där är ett ganska säkert sätt att få sin Dreambox hackad... :(
Dessutom funkar det bara om du har Bredbandsbolaget eller en annan ISP som delar ut flera IP-adresser. De flesta ISP:er delar bara ut en IP-adress och då kan du inte göra så för då får du ingen IP-adress till datorn...
det är inte lätt blir hackad de måste veta vad din dreambox har fått för ip....ip börjar inte så 192.168.x.xxxxx om du har swich.
hur man blir hackad om har redan låst boxen?
cyberbata, det är inte så att du ändå har en gammal rutten router och skulle behöva byta? ;)
Isf skulle jag rekommendera en som stödjer VPN, måste va bland det enklaste och säkraste + att det är väldigt användbart till mycket annat.
Har du banbredd så det räcker? Så det inte är därför strömmen bryts.
Dummaste jag hört, klart man kan.
Det är mycket enklare än du tror, speciellt om du bara har en switch då finns det inget som skyddar din box.
Finns flera exempel på forumet där folk fått sina boxar kapade.
Jag håller med er,ibland jag kör så när jag är inte hemma finns nåt viktigt att titta på annars brukar jag använda teamviewer med min egen lösenord som är säkraste sättet kopplar jag router också....jag förklarade bara,man kan nå sin box via teamviewer,vpn,crossloop,vnc också vidare