Någon som får bild med en DB800 och dom nya kanalerna??
Måste likt F-bannat vara något fel jag gör....
Kanalsökning resulterar i att jag hittar dom nya kanalerna, men sedan när jag ska plocka in dom i favoriter, är det tomt...
Jag har tidigare kört DREAMEDIT..... kan jag ha strulat till rättigheterna på kanalfilen?
Är det någon annan som som får in dom nya kanalerna från Norrköpingsändaren med en DB??
Löste sig att få fram dom i en DB800..........
men det blir ingen bild.....förrutom testbilden....
Problemet var att när man kanalsökte så lades dom nya kanalerna inte in som TV strömmar utan som DATAströmmar.
Efter att ha varit inne med DREAMEDIT så gick det att ändra från DATA till TV.
Då hittar man kanalerna i listan och man får en vacker test-bild, och ljud som förkunnar att min utrustning kan ta emot MPEG4 bla bla bla...
Men så snart som utsändningarna börjar, så är dom kodade, och min NewCS klarar inte av att hitta någon bra kod på mitt BOXER kort.
Jag fick se de första 2 minuterna på Coco Channel, när den började idag, men sedan frös det när den blev kodad.
Någon ide om hur det går att lösa. Har jag strul med uppdateringen av kortet?? Alla andra kanaler autouppdaterar OK. Måste jag regga mitt Boxerkort för att få igång det hela? Är det någon som får bild??
Funkar HD kanalerna om man kör med en ALEX lösning??
OK, så man är utan HD kanalerna som Boxer skickar ut, om man kör med DB.
Men om man kör en ALEX burk mot NewCS eller liknande, och stoppar in ALEX kortet i en godkännd CAmodul, skulle det lira ihop??