Har fixat det mesta nu, kan byta kanaler i webbläsaren med rätt länk. Finns det något sätt man kan kolla upp vilken zappstream port man använder? Är det samma som står i VLC efter dreamboxen ip?
Utskriftsvy
Har fixat det mesta nu, kan byta kanaler i webbläsaren med rätt länk. Finns det något sätt man kan kolla upp vilken zappstream port man använder? Är det samma som står i VLC efter dreamboxen ip?
Ledsen att jag dröjer med loggorna. Har själv inte fått igång min stream än. Ska göra ett gott försök att ladda upp snart.
Är det NÅGON som fått ordning på det här med PLi? Verkar som att alla som har problem kör med just den imagen.
Fel av mig i förra posten... Jag får ordning på det med PLi, men bara via PC. När jag försöker köra det via min Mac Mini så skiter det sig.
Någon som vet vad som behöver ändras i macen för att det ska funka? Jag har följt guiden. Får unexpected error i ipaden.
Edit:
Sådär! Nu har jag löst det!
Jag hade fel rättigheter satta på ffmpeg.
För att sätta execute-rättigheter på filen i mac, gör såhär:
Öppna finder. Gå in till filen "ffmpeg". Den vet ni hur man hittar, utifrån guiden.
Öppna Terminal (under systemverktyg). I terminal, skriv chmod a+x och dra sedan ffmpeg från finder till terminal och tryck enter.
För dem som kör Linux som server så knölade jag runt lite... Visst tog det lite tid att få till det i Wintendo...Men innan jag hittade hur det skulle fungera i Linux..Phoo säger jag bara ;-)
Liten snabb guide Börja med att installera några deps som ffmpeg och AirVideoServer använder sig av.
- Java (Oracles jre/java paket)
- x264
- lame
- faac
- faad2
ffmpeg kommer få problem att hitta rätt till libfaad.so.0, detta löser vi genom att skapa en symlänk till rätt lib. kommandot ser ut som följande:Ladda sedan ned den patchade ffmpeg binären som jockyw2001 patchat. Finns att ladda ned här.Kod:root@eeeboxsrv:/usr/lib# ln -s libfaad.so libfaad.so.0
Har även lagt upp dessa i forumets filarkiv. Där finner du även Modpack för Windows (För att kunna skapa kanal "thumbnails".) och patchad ffmpeg för Windows och Mac. Lägg den patchade ffmpeg i /usr/bin.
Se till att det finns kör rättigheter på ffmpeg binären.
Ladda ned Alpha4 AirVideoServer jar filen från "InMethod":
(OBS: Den patchade ffmpeg fungerar inte med alpha5 eller alpha6 versionen av AirVideoServer för Linux). Lägg channels.ini filen i samma mapp som AirVideoServer.jar filen.Kod:root@eeeboxsrv:/home/AirVid# wget http://inmethod.com/air-video/download/linux/alpha4/AirVideoServerLinux.jar
Skapa en fil som du döper till test.properties med hälp av din favorit text editor så som vi eller nano:
Så här ser min test.properties fil ut:Kod:root@eeeboxsrv:/home/AirVid# nano test.properties
Om du skapat dina "thumbnails" för alla kanaler som milox beskrivigt i denna guide så lägger du dem i /mnt/hd.Kod:path.ffmpeg = /usr/bin/ffmpeg
path.mp4creator = /usr/bin/mp4creator
path.faac = /usr/bin/faac
password =
subtitles.encoding = windows-1250
subtitles.font = Verdana
folders = Movies:/mnt/hd
channels.ini filen ska dock ligga i mappen /home/AirVid.
Om du nu gott i genom dessa steg så ska det bara vara att starta serven genom att skriva:
Nu ska det börja rulla massa text på skärmen som visar vad som händer.Kod:root@eeeboxsrv:/home/AirVid# java -jar ./AirVideoServerLinux.jar test.properties
Så nu har jag bidragit lite till denna fina guide med ;-) Lycka till. /MinimeKod:DEBUG: SnapshotCache: Initializing Thumbnail Cache; Java Version: 1.6.0_27
DEBUG: SnapshotCache: Loaded existing Snapshot Index BTree with with 2 items.2011-09-08 14:42:08.457::INFO: Logging to STDERR via org.mortbay.log.StdErrLog
2011-09-08 14:42:08.550::INFO: jetty-6.1.x
2011-09-08 14:42:08.658::INFO: Started SocketConnector@0.0.0.0:45631
DEBUG: PortMapperAction: Scheduling task PortMapperAction$2 (25199001)
för er som inte kan streama kanalerna på eran PC, rekomenderar att ni installerar senaste full pack codecerna --> exempel: CCCP (Combined-Community-Codec-Pack) :rolleyes:
hejjag tänkte göra ett försök att streama kanalerna på iPhone, Air Video har jag använt nu ett tag så jag är ganska haj på det men är desvärre dålig på DreamBox... Jag sitter fast just med det som man kallar *PLi* och att få fram det information som krävs ex. *Service Reference* eller *Zappstream porten*, kan jag i alla fall få fram det *infot på något annat sätt till exempel med DreamBoxEdit??
Finns en fullständig lista att ladda hem här:
http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post160911
Smaken är som baken...
Själv kan jag bara tala om mina erfarenheter vad gäller dessa Codec-paks...och där av varför jag hellre rekomenderar VLC.
Och när jag talar om min erfarenhet så är det inte som hemma fixare eller hobby verksamhet...