Det är fan sånt här beteende som driver den alternativa teknikutvecklingen (streaming-tjänster med tveksamma juridiska aspekter)..
Det är fan sånt här beteende som driver den alternativa teknikutvecklingen (streaming-tjänster med tveksamma juridiska aspekter)..
De svenska programmen är gratis. Jag tittade själv på Motorama med Kennet Tonef från Discovery förut.
Kolla själv i deras FAQ "Alla svenska program visas gratis":
http://www.dplay.se/faq/
Jo det har jag sett, men jag tänkte närmast på livesändningar.
beson
Alternativ teknikutveckling i all ära, men jag kan leva med att kanalerna är borta ett tag, jag förväntar mig att CD gör allt dom kan för att prisökningen ska bli så liten som möjligt, men samtidigt förstår jag att bolaget vill ha mer pengar. Nu vet jag inte hur länge man tecknar avtalen men det skulle inte förvåna mig om det rör sig om ganska långa kontraktstider, typ 5år eller kanske till och med 10år. Så priserna är säkert ganska avgörande för priset mot slutkund och vad som händer längre fram också.
Åtminstone så håller CD oss kunder uppdaterade, det är ju i alla fall bra. Det värsta som finns är ju typ som SJ, som sagt i flera år att dom ska bli bättre på att informera kunder om tågstopp men det händer inte mycket på den fronta. Lika dåligt som det varit tidigare, och samma problem varje år.
den lilla info jag fått ut ser det ut som att cd har höjt priset själva medan program tillverkarna typ inte fått något på flera år
så man har satt sej själv i rävsaxen men som vanligt blir vi drabbade om det nu handlar om 2 kr så kan vi räkna på minst 5kr för dom kommer att säja att deras admin kosnad är inräknad :_(
Nu ska man ta det där med en nypa salt och dom där 2 kronorna är nog i bästa fall per kanal och inte totalt och sen vill dom ha in kanaler i basutbuden som gör att speciellt dom paketen höjs kraftigt.
Bara kolla Telias Lagom som höjts med 80:- på mindre än 1 år efter deras bråk med Discovery.
Även Boxers paket har höjts en hel del som också var i bråk med Discovery.
Jag håller med dig om det, för jag tittar inte heller på sport, så jag har fan inte fått nån kompensation för att kanalerna är borta och den enda kompensation jag tänker gå med på är att få avdrag på månadsavgiften så länge som kanalerna är borta.... Och blir det en för stor prishöjning när dom väl är klara, så kanske jag säger upp det och nöjer mig med markkanalerna för så viktiga är inte dessa kanaler, än att jag överlever och får en tjockare plånbok på köpet... :)