glömm usc2000.
Bortkastad datakraft.
Nu krävs det nya initiativ.
Moderatorerna för usc2000 borde nog fattat det själva.
Sorry boys and girls.
New game new balls.
Utskriftsvy
glömm usc2000.
Bortkastad datakraft.
Nu krävs det nya initiativ.
Moderatorerna för usc2000 borde nog fattat det själva.
Sorry boys and girls.
New game new balls.
va inte så negativ..ju fler dom är desto större chans att det knäcks!Citat:
Ursprungligen postat av jhampus
btw..det tar inte mycket kraft! den tar den resterande kraften..allt annat går före
var precis inne på ucs2000. Kollade på "statistik" Där så jag att det stod "funna nycklar" Vad jag tidigare har läst och förstått är det bara EN nyckel man söker efter. Men under funna nycklar var det 400 någonting. Vad är dessa nycklar för några?
@jhampus
Alla har rätt till sin uppfattning och nu vet vi din
@klas
Om du kollar igen så ser du att det är MKs till BBC prime, det var ett kör för dom förra året för dom som ville, alla 341 aktiva Mk hittades :P
Om man kollar på vkeys så ser man att dom lyckats att få ut op-nycklar ur: NTV+ ID: 01 A4 00. Jag vet inte alls om det är at samma typ som boxer använder, men det är väl ett litet steg i rätt riktning, hoppas jag!! Vad jag sett tidigare så har man inte fått ut nycklar ut den providern titigare. Eller??
OK, vad är Din lösning?Citat:
Ursprungligen postat av jhampus
Man skall inte kritisera utan att komma med alternativ, tycker man att det kostar för mycket att titta på betalkanaler, då gör man något åt det eller försöker. Så länge det inte finns ett annat förslag att ta ställning till är det väl bara att köra på för det blir väl inte bättre av att vi slutar eller ?
Kört in det på bägge burkarna + lappen... Skönt med lite jävlar anamma och med lite tur kanske vi kan hjälpa varandra till fritt TV- tittande igen !!
Hoppas det funkar!!
//Req. :D
Jag har inte märkt att det har blivit någon skillnad fast ett dussintal har börjat med att hjälpa UCB2000.
Man vet ju inte ifall det är bortkastad tid eller inte när man aldrig får läsa om några framsteg! :?: :?: :?:
Ifall någon vet nåt nytt så kan ni ju gärna säga det till mig, eftersom då måste jag ha missat de!
:!: :!: :!: :!: :!:
Den dan det funkar igen kommer alla som gnällt att vilja ha koder mm ... så är det bara.
Håller med om att man känner sig som sköldpaddan "Rally Kalle" som var på TV. Har hunnit med 19 areor av de 100 jag tror jag orkar köra med dygnet runt apparater.
Är det verkligen (K) Kilo = 1000 nycklar som visas? Kan man köra 11700 (K) nycklar på en dator med 3DES? Är jag bara trött eller har jag fel ...
Ja eftersom det står xxxxx K keys/s så är det det... :)
MRLINDELL, har du läst hela tråden?Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Kör UCS2000 nu jag med =)
/Mattias
Ju mer vi är tillsammans...
ucs2000 letar efter "nycklar" till VIA2 .... men viasat ska ju börja med Videoguard ... vilket man känt till i snart ett halvår nu om inte längre. Kan någon förklara varför man fortfarande kör med bruteforce av via2 när det egentligen är videoguard som gäller? eller är det så att det egentligen är videoguard som vi försöker knäcka? fast vi inte vet om det ....
Via2 sökningen började långt innan det kom ut att Viasat skule byta till NDS...Citat:
Ursprungligen postat av csan
Det som kallas via2=viaccess2 och har inget med viasat att göra
Det finns många andra providers än viasat som använder viaccess
haha .... visst fan finns det det! men 99% som idag ser på viasat(via1) vill sannolikt fortsättningsvis titta på samma kanaler. Kvalificerad gissning: ucs2000 gjorde en riktig dundertabbe när man drog slutsatsen att viasats kommande kryptering skulle grunda sig på via2. Det är jävligt svagt att man inte kan erkänna detta och byta spår. dessutom har ucs2000 webbserver skötts mycket amatörmässigt senaste halvåret .... man undrar ju egentligen vilka "suckers" som driver det där projektet, det är ta mig fan bedrövligt :(
Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Hänger ivf inte med i tankegångarna, det är väl ingen som påstått att det är viasat som är målet, även om vi nordbor hade önskat att varken dom eller comhem bytt system
csan har tydligen inte fattat detta:
1. viaccess2 används av en stor del sattelitoperatörer ute i europa. Har man flera paraboler och flera huvuden till dessa kan man se en stor del av vad som erbjuds i europeisk tv.
2. viaccess2 används numera av boxer som är vad som skall diskuteras i detta forum, ej viasat dom har ett eget forum.
fordson
Bulletins på UCS: Via2 and future of BF.
Kan någon förklara vad han egentligen menar?
Att de har kommit fram till att det är så gott som omöjligt med dagens teknik att använda Brute Force på Via2. De låter dock sökandet fortgå för de som så önskar, man kan ju råka ut för en lyckträff...
/ElFeo
Som ni kanske sett så finns följande uttalande i news på ucs2000 och som en sticky på vkeys forum
Vad betyder det då i praktiken?Citat:
Hi folks,
We now have full *Via2* algo. All credit to some fine Russian hacker, who succeeded, with a little help from NTV+, who should maybe think about employing him rather than the fools who chose to make key updates for that provider. :-)
Here is the position in light of that algo information with regard to BF of Viaccess system. As we argued all along (contrary to too many posts to the opposite to mention), 16 byte keys in case of *Viaccess2* providers must be split to two 8 byte keys to be processed. This is what does occur.
We knew from calculations made from logs that the mask in *Via2* remained the same as in *Via1*, and argued so from the start. That also is the case.
In fact, in one circumstance the algo for *Via2* does still equal the algo for *Via1*. If the second 8 modifier bytes of the 16 bytes stored for keys in *Via2* are zeroes, then *Via2* is *Via1*. We knew *Via1* providers could be added to a *Via2* card in MOSCing and work, and this now gives the reason why.
So there is a circumstance in which current BF could deliver a key that opens a *Via2* provider. If such a circumstance would be used in practice, then it would only ever be used in the very first gen of *Via2* cards which, in fact, we happen to be bruting. So it's technically possible, but in our judgment now extremely unlikely. Certainly in the foreseeable future, unless PCs get many, many powers faster, bruting of the Viaccess system for ops and MKs is over.
We don't intend to take any unilateral decision from above in closing the current BF, but rather will leave it up to you the members to make your own decisions in the matter. You have the facts: it is technically possible to find a working key for a provider by this BF, but it's our judgment that chances of that practically are very, very slim.
To all those of you who have contributed, big and small, throughout this effort, our continuing respect. If there had been more like you, prepared to contribute a little rather than just take, we would have discovered all this info on *Via2* a couple of years ago now.
Right now we don't have any new BF project in the pipeline for those of you who might wish to stop on Via2, but we will maybe have a head scratch and see what we can come up with. Across all CAS, the possibilities are quite limited in terms of any practical BFs, but we shall see. If we come up with something interesting, we'll, of course, let you know. Current Via2 BF areas will be left available for those who wish to continue with them.
DT/UCS
Chansen att hitta en 08 nyckel är ytterst liten, det är endast möjligt om dom sista 8 bytesen är nollor och det är inte så troligt
Nu verkar det bli en lååååång period med svart i rutan (om man inte har abb) :cry:
det låter positivt i början men sen låter det väldigt negativt :-(
tror dom att det knäcks på ett annat vis.
ucs keyfinder som letar i areas, hur många areas finns det, någon som vet?
Är det kört för piratkort till boxer? :-( :-(
Det finns MASSVIS med areas...Citat:
Ursprungligen postat av the judge
Jag vill inte säga att det är kört med piratkort till Boxer utan att det ser mörkt ut... Typ samma sak men helt kört är det iaf inte...
Vilka är nycklarna man testar med i Via2? kan någon kort förklara vad för nyckel man testar med när man kör BF. Något man läst ut från något kort? Var kan man läsa om hur BF jobbar. Med lite mera info kan man kanske speeda upp sökandet genom att selektera upp nycklar med olika sannolikheter och sedan köra på dess före de andra mm.
BF kan vara en lösning om man lägger ner lite brains också.
Grabbarna med BF är säkert duktiga men de kan ha missat något i alla fall.
Om jag förstått det rätt så går det till såhär:
Man har tagit ett ECW från en logg, sen testar man den med via1 algot mot alla tänkbara nyckelkombinationer och när man inte får hash erreor i rutinen så vet man att man har korrekt DCW och man vet då också vilken nyckel som gjorde det
hej jag undrar hur jag får i gång programet UCS2000
Vad har du för problem? Vad får du för fel? Har du beställt en area att söka från sidan?
usernamne and password does not match kommer fram så trycker jag ok då kommer det fram finished searching all the areas!
Har du ställt in "Fetch'n'Flusch" lösenordet under "Profil" då? Det är det lösenordet du skriver in där som du ska använda... Sen använder du ditt vanliga username...
ok ska kolla det då går man ut på deras hemsida och fixsar det då
Yepps... Logga in sen hittar du det under "Profil"
man får tacka så mycke
:?: :?: :?: ÄR det ngn ide att fortsätta söka?
har hållt på i en vecka snart och sökt igenom typ 11 areas, skall man fortsätta att söka och hoppas på en lyckoträff... Eller är det dags att lägga ner?? Om ingen fortsätter söka hur går man vidare i jakten på Mk 08?? Jag hjälper gärna till om det är så att ngn har ngra andra ideer.. kommer att fortsätta tills ngn kommer med ngt annat alt.
:-( :cry: :wink: :shock:
//Reqtum
Vill du ha kvar ditt konto på ucs så får du fortsätta söka ändå...
Hmmm Ja, men är det ngn ide???
Är sannolikheten att finna 08 lika med 0??
Om ingen fortsätter söka måste den ju vara mindre än 0 ??
Finns det andra vägar ett gå??
//Reqtum
vad jag fattade det som så är det ingen ide att söka vidare. Det lät så på som när jag läste meddelandet på ucs2000. Men har jag rätt?
Roligt att alla är så positiva....
Det ger säkert mer än att bara sitta på röven iallafall...
Jag tycker UCS systemet är ganska bra på ett sätt. De som hjälper till får ta del av en massa information om digital TV och kanaler, medan de som inte gör det får välja fritt mellan 99 kanaler myrornas krig!
Sätt upp ett mål. Jag SKA köra 100 areor innan jag ställer frågan om jag skall kunna fortsätta eller inte. Efter 3 veckor har jag kört 30%, dvs det tar ca 9-10 veckor att nå 100 areor om man inte har hela huset fullt av datorer. 100 areor tycker jag är rimligt bidrag.
Den dagen alla kan se vill alla ha, så har det alltid varit. Allt är en fråga om resurser & tid. Att inte delta betyder i princip bara att man får vara utan Boxer längre, något ingen av oss vill.