Men menar ni då att svenska företag som säljer d500s...är piratkopior...av dm 500s.....Men jag hittar väl inte någon original d500 Var hittar jag original dreambox...som är motsvarande d500s....och hur vet jag att den är original....
Utskriftsvy
Men menar ni då att svenska företag som säljer d500s...är piratkopior...av dm 500s.....Men jag hittar väl inte någon original d500 Var hittar jag original dreambox...som är motsvarande d500s....och hur vet jag att den är original....
Men det verkar som att varannan har haft problem med sina dm500s...eller om inte fler...fan ska man välja för box????????????????
Nej du är fortfarande helt ute och seglar, TPB länkade direkt till var verken kunde tas ner, comhit länkar till en affär där du kan köpa billiga dreambox om de så är lagliga eller piratkopierade, comhit bryter inte mot någon lag genom länkning till tredjepart.
Du har fel, trots all propaganda du spyr ur dig så har du fel i detta fall.
DESSUTOM har domen i TPB ej vunnit laga kraft, således finns det ingen sådan lagstiftning att luta sig mot om nu dessa länkar skulle falla inom samma ram, vilket de inte gör.
satpro.se säljer DM500S+ som är orginal, men tro inte att de är problemfria bara för att du köper orginal.....lååångt ifrån
pleeeese.
så gott som samtliga boxar som säljs idag ser inte ens ut som ursprungsboxen kretskortsmässigt (dm500) om du lyfter på skalet på "klonerna".
kineserna är inne på 8-9 generationen enigmakompatibla boxar.
fullt tillåtet att tillverka och sälja dessa boxar!!
finns inget "hardware copyright" !
det enda dmm har licensierat är namnet dreambox vilket innebär att så länge det inte står dreambox på frontpanalen så är allt frid o fröjd!
möjligen en gråzon att lägga in pli, enigma eller någon annan img som baseras dmm drivar som du så ofta framhäver.
Ja men dom använder Dream Multimedia och Dreambox som namn och är därför illegala oavsett hur den ser ut inuti.
Images för Dreambox är ingen gråzon då det gäller drivers åtminstone då du får använda driverna sålänge det är för Dreambox som är såld eller lincenserat av DMM.
Se här för mer information.
http://www.comhit.net/showthread.php?t=26244&page=6
Däremot bryter som flesta images mot GPL iaf då dom inte gör patchar för bla enigma2 tillgängligt för alla.
Egna grejer som inte är baserat på GPL som plugins bla behöver dom däremot inte ge ut sourcen till.
openPLi är ju helt öppen med egen git så den bryter inte mot GPL.
jag lovar härmed att i fortsättningen inte komentera Leatherface inlägg, men min puls går upp i 180 & det bara svartnar för ögonen när jag ser vad grabben skriver, kan inte hjälpa det !! :)