du e inte ensam jag har precis samma problem ingenting hjälper :evil:
Utskriftsvy
du e inte ensam jag har precis samma problem ingenting hjälper :evil:
kan det va som pena säger att det hör ihop me brännaren ,problemen alltså?
Vet inte om det kan vara problem ..... den har fungerat utan problem de senaste månader ...Citat:
Ursprungligen postat av fiat131
Tror inte att programmeraren i sigsjälv kan vara ett problem möjligen hur den får ström.
Citat från Adteknik
Citat:
Använd en 9 volts reglerad DC-adapter med en 2.1mm DC-plugg. Minuspolen skall vara i mitten. Den skall kunna leverera minst 150mA.
Vad betyder ”reglerad”. Jo den skall kunna leverera samma voltantal vid full belastning som obelastad. Om du har en digital voltmeter kan du kontrollera detta om du känner dig osäker. Batterieliminatorn skall ge 9V när programmeraren inte är inkopplad.
Vad händer om jag använder en 9V oreglerad strömadapter?
När den är obelastad kan dessa ge 17V eller mer och det kan skada både programmerare och kort.
Kan jag använda 12V från min dator?
I de flesta fall går det bra men mät 12V från datorn med en digital multimeter och försäkra dig om att den inte överstiger 14V. Var noga med att plus och minus hamnar rätt!
Fick bild när jag programerde kortet men den försvann efter 5 sek.
Barnen väntar på sina program
fick inte det att fungera först heller,jag gick in på inlägget (hur man programerar m2 kort på rätt sätt) tog den filen som heter old fil och sen filen från 23 dec,då fungerade anorlunda än den filen som hette fix, provade också med filen fix men fick samma resultat som du,det bara blinka till,kanske har du provat detta,kanske inte
Varför kan inte jag progg. med OLD_FILEN ....
:cry: :oops: :cry: Hoppas att CD kodar om snart så att jag kan också titta på tv ... :smile:
Starta brännaren, tryck på spänning till, tryck på phoenix 3,58,sätt i kortet, Starta M2fix filen men extracta den, då kommer den upp som en mapp på skrivbordet, tryck på den com-filen du andvänder på brännaren, vänta tills svarta rutan slocknar.
öppna nu M2OLD, extrakta även den, öppna den nya mappen på skrivbordet och vänta tills allt laddats in, öppna med spöket, se till att rätt com är markerad, starta programmering. när dtta är klart ladda in senaste M2 filen. så funkaade det för mig.
Ja ser att du har inte läst mina tidigate inlägg här .... Jag har provat alt ...Citat:
Ursprungligen postat av super7
Jah har fåt min första Mll kort ock funka med Mp3,6
Sate mp i phoenix 3,58 läge zipade FIX filen prugramerade den i mitfal port 4 ( jag fick pröva flera gånger före jag lyckades) sen Zipade jag nyaste Mll fil då funkade den.
Kanske inget jälp för dei du har redan provat alt.