Köper inte riktigt det resonemanget. Om det bara var pairingen som var avslagen så skulle alla kunna se den och inget snack om beta drivisar och annat mumbojumbo :P
Utskriftsvy
Köper inte riktigt det resonemanget. Om det bara var pairingen som var avslagen så skulle alla kunna se den och inget snack om beta drivisar och annat mumbojumbo :P
Det är iaf helt omöjligt att några drivisar skulle lösa problemet med pairingen.... kortet kommunicerar med ett chip som finns i dom boxarna som kortet är pairat till och om inte det chipet kan ge dom svar som kortet vill ha så kommer du inte få nån bild... för att lösa det problemet skulle conax cas7 va tvungen att knäckas och det kommer inte hända på länge... det är inte så enkelt som det är med att emulera boxid och liknande ...
Det är inte svårare än att man reversar hårdvaran och mjukvaran... det krävs inte ens särskilt extrem utrustning, bara vilja och tid.
http://dewy.fem.tu-ilmenau.de/CCC/25...ng.mp4.torrent
om det var så enkelt skulle det finnas koder till alla krypteringssystem som finns idag... inte ens CAS5 är ju knäckt än...
Hej Grabbar.
Jag startade precis en ny tråd ang Irdeto 2 och parning och hur man kan undgå den.
http://www.comhit.net/showthread.php?t=24291
Kanske kan ge en hint om hur man kan ta sig framåt?
Jag beställde TV4 HD som tilläggskanal hos com hem i lördags men jag har inte kunnat få in kanalen i min HTPC. SVT HD går däremot bra som vanligt. Så antingen är pairingen fortfarande påslagen eller så är det något annat fel.
En lite skum sak är att när jag kollade abonnemangsinformation på mitt com hem-kort i Samsung-boxen jag fått från com hem står det att att jag har ett abonnemang (kodnycklar) som börjar gälla först 1 april. Så eventuellt går inte min beställning igenom ordentligt förrän vid nästa månadsskifte. Det låter dock lite konstigt att det skulle vara så. När jag loggar in på mitt konto på com hem står det att jag har TV 4 HD på mitt abonnemang redan nu.
com hem:s kundtjänst tror jag inte det är någon idé att prata med ännu för de har nog ingen koll på detta, särskilt som jag inte har en HD-box från com hem. Skall ta och vänta till 1 april och se om det blir någon skillnad, annars får jag väl se detta som 29 kr i läropengar. Jag tycker egentligen inte att det är värt 29 kr i månaden att ha TV4 HD heller utan det är mest av teknikintresse som jag vill kolla detta.
burken
Har också TV4HD (Large-abb) men ingen bild i HTPC'n heller. DVBViewer markerar aldrig kanalen som av/dekrypterad så jag antar att parningen är i full effekt. Tråkigt som fan.