Kalas då får jag mina grejer till veckan då kanske, de skickades från posten i hong kong i fredags.:thumbup:
Jag beställde mina i slutet av oktober så det tar alltså en månad att få prylarna, det är lite segt tycker jag....
Utskriftsvy
Jag beställde 2 st från dom och det tog drygt en månad att få dom.
När dom väl skickar det tar det bara några dagar.
Men mitt problem var att dom skickade boxarna separat.
Den ena kom utan problem, medans den andra fastnade i tullen.
Det står "Gift" på paketet så man slipper betala tull.
Men när jag ringde postens tulltjänst sa dom att dom fick paket från DXtreme varje dag. Så dom fattade att det inte var gåvor. Så nu vill dom ha ett kvitto på varan av mig så dom kan skatta skiten.
Annars fungar boxen alldeles utmärkt.
Jag fick 2 olika nummer och dom skickades med en dags mellanrum från HK.
Beställde och betalade en dm500 den 16:e Oktober. Har inte sett röken av någon box. När jag spårar ordern så står det "Destination: Norway" och en sökning hos posten.no ger att paketet är utlämnat i Norge för ett par veckor sedan.
Har skickat ett par mail till DX men får inget svar.
Vad är oddsen att jag får någon box? :)
Om du har betalt via PayPal kan du inom 45 dagar öppna en dispute och begära pengarna tillbaka om du inte fått några varor:
"How do I get my money back?
Good communication with the seller is the best way to resolve an issue with a transaction. Most sellers welcome the opportunity to work out problems.
If you and your seller can’t resolve the issue, here’s how to get help:
For purchases on sites other than eBay, go to PayPal’s Resolution Center:
You can open a dispute within 45 days of the date when you made the payment. If you’re still unable to resolve the issue, you can escalate your dispute to a claim, which means PayPal will review the case and decide the outcome. If you do not escalate to a claim within 20 days of opening the dispute, we will close the dispute."
- Log in to your PayPal account.
- Click Resolution Center at the top of the page.
För att komma i kontakt med DealExtreme måste du använda denna länk:
http://services.dealextreme.com/form...rTracking.aspx
Kanske har du råkat ut för detta? http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-204~threadid.464971
Jag beställde en box 14:e oktober som fick destination Brasilien. Föst igår fick jag ett nytt tracking number av deal extream (boxen lämnade HK 25/11 med destination Sverige).
Som en liten uppdatering så kan jag upplysa att mina boxar anlände sverige den 24:e och att de fortfarande är i tullen...
Snackade med dem och kompletterade med kvitton den 25:e bara för att snabba på processen, men de har fortfarande inte lämnat tullen...
Riktigt irriterande att det skall ta en vecka att hantera sånt här för tullen!!!
Fick svar från DX nu. Jag verkar blivit drabbad av deras problem med trackingnummer. Nu står det iaf att den är på väg... Då väntar vi bara på att tullen ska göra sitt också... :)