Det är väl bara att ändra ditt inlägg?
Utskriftsvy
Det är väl bara att ändra ditt inlägg?
Inlägget ovan ändrat efter moderators uppmaning :wink: :lol:
Är du säker på att man inte kommer att ha någon användning för boxen längre fram`? Alla boxar ska bytas ut eller?Citat:
Självklart ska ni som INTE har råd lämna tillbaka boxen.
...kom att tänka på Gorans BB_fil,som gör att man kan köra andra system genom conax,bla viaccess systemet.Detta borde ju kunna gå ombytt väg också.Hamna dock snabbt på ruta 1 igen, när jag kom på att problemet med att komma åt nycklarna på kortet kvarstår.//MVH :-(
Hejsan hejsan till alla
Jag har hålit mycket med paraboler och olika system liksom Seca, Irdeto och Viacces. Det började i 2001 att bytta system och det var Irdeto som först och dem kör med olika kryptering men det samma modular som läser oavsett om det är via ,seca eller irdeto. Och det kallade detta förs via 2 eller seca 2 också vidare.
Vad jag tror att det är dags att köra detta med comhem. Så de behöver inte att bytta boxer eller system bara sättet att dekryptering.
Vad jag kan göra att ge en exampel på vad jag har hittat för den nya som kallas för Seca 2 eller Seca II:
CHANNEL TELE+ DIGITALE
ID00 70
DATA 31/12/2005
RC00
BMP00 00 00 00 00 00 00 8A
PPUAFF FF FF FF
*
*
* Här läggs det inte ut koder :twisted:
*
*
Så här ser ut provider??? och den bara på ett kanal och inte komplet.
Men jag tror att vi kan komma nonstans med detta om den är riktigt.
Mitt prb är att jag har inte non edit program som kan tolka detta provider och sätta de i hex filer.
Hi guys
sorry but is better svensglish for me :)
ok guys I was looking and talking with some people in USA about this, in USA some people like comhem but BIG people change the codes and the systems like change shoes, so please look here because if nobody can hack the comhem system so we have only 1 alternative.
We will need to create something like an asociation, and we have to donate pengar till en person, den person måste betala en full abonemang med comhem, och vi alla betalar den abonemang, den person ska ha ett kort working with full channels.
so, if you thing lite about this
is very easy to clone korts
I know how to clone the korts, the problem is that we need to clonate a real card, a working card with contract, is something like a photocopy
everybody here know what or how to clone
I know is a big problem because everybody have to use a copy of the same card, but for the moment and like in USA, is the only way to get the decoders work.
In USA a man sign a contract with a company with full channels, then clone the cards and then sell the cards to the people with tech support etc.. :)
so I thing in Sweden it will be the same problem
just an idea, I am not an expert, and somebody will sure discover a better way.
My post is only for educational purpouses.
Någon som kan förklara eller som har adress till guider hur man klonar kort då
Hej på dig aladinsane
På länken nere du kan finner vad du vill hoppas jag
http://www.duwgati.com/uk/index.htm
MVH
Shankol
Håller fullständigt med alla som tycker att 200 spänn är för mycket för 7 - skit kanaler plus viasport, vilken tyvär nu också blivit rätt skitig då de missade rättigheterna till spanska. Jag lägger hellre mina surt förvärvade kosingar på O´learys och ser alla matcher där(blir lite dyrare i längden :::)))). Ha det boys
@ aladinsane
Det går inte att klona kort. Man kan bara göra en EMU så nära som möjligt.