@taido
på 9802 och 9902 kan du stänga av automatisk uppdateringer under BARNLÅS i menyn...
Utskriftsvy
@taido
på 9802 och 9902 kan du stänga av automatisk uppdateringer under BARNLÅS i menyn...
:idea: Det står i 9780s bruksanvisning att "en sökning efter ny version av programvara och kanaler utföres en gång per dygn; på natten mellan 00-06. Står boxen i beredskapsläge så måste kortet sitta i kortlösaren för att detta skall fungera." :?: Innebär det att man slipper uppdatering om man kkommer ihåg att alltid dra ut kortet på natten :?:
Angående Nokia 9802sCitat:
Ursprungligen postat av snyggbira
Om man tittar under punkten 1.2 på denna sida http://www.nokia.se/support/digitalt...tesSC4_0SE.pdf
Så ser man att de som har software 4.0 EJ kommer att få nds mjukvara nedladdad automatiskt utan att man måste bekräfta att man vill ha det.
Det står också att det befintliga systemet ej kommer att försvinna från nokian.
Det står inte alls att det befintliga systemet inte kommer att försvinna, det står: "Notera att det i SC 4.0 inte sker någon förändring av det inbyggda krypteringssytemet". Det betyder ju enbart att det befintliga systemet (Viaccess) inte försvinner när man laddar ner SC 4.0. Vad som händer i framtida uppdateringar står tidigare i samma stycke.Citat:
Ursprungligen postat av elvings
Märker man inte efteråt att ny mjukvara har laddats ner? Jag har haft min nokia 9802 i tre år men aldrig märkt att någots har laddats ner. Däremot har jag laddat hem själv ibland, men det två år sedan.
@taido
när du startar din mottagare så ser du lite text som rullar nere i displayen... står där "SC 4.0" kanske? isf har du den nyaste... men har du inte uppdaterat själv på ett tag tror jag du har någon 3.x eller tidigare...
Du har rätt angående den inbyggda mjukvaran men de talar klart om att nds ej laddas automatiskt utan ett medgivande från användaren.Citat:
Ursprungligen postat av garton
Nokia 9802 är kanske trots allt inte bara finskt skit. :smile:Citat:
Ursprungligen postat av Johan
Har en 9780s och jag har inte fått någon ny mjukvara installerad i den. Har startat om den flera ggr. vad jag förstår så laddas den inte ner automatiskt. Det är när jag endast söker efter ny mjukvara i systeminteställningar som det sår att ny mjukvara finns för nerladdning. Förstår inte som en del säger att den laddas ner automatiskt. :-(
Bubbelgubbar :!: Jag har en Nokia 200S och den vill uppdatera programvaran varje gång jag sätter på den, men det vill inte jag så jag trycker bara nej :!: :!: