Löjligt med skydd, dreambox är ju kloner själva så vad är själva poängen? som man bäddar får man ligga heter det.
Om de hade haft normala priser för vad skiten är värt så hade dom aldrig haft något problem med kopior för det hade dött av sig själv.
Utskriftsvy
Löjligt med skydd, dreambox är ju kloner själva så vad är själva poängen? som man bäddar får man ligga heter det.
Om de hade haft normala priser för vad skiten är värt så hade dom aldrig haft något problem med kopior för det hade dött av sig själv.
ferrari sim kommer stödja uppdatering via plugin, iaf enligt tillverkaren.
dock visar det sig i framtiden.
Så med ferrari sim kan nog framtiden se ut så här.
1. Tryck Menu på dosan, Välj Plugin tryck OK på dosan, Välj Ferrari Updater tryck OK på dosan.
2. Starta om mottagaren
3. Lägg in valfri image.
jag funderar på att beställa Dm600 o en Dm800, men vilken firma rekomenderar ni crownsat eller DVB monkey eller finns det fler firmor?jag tänker på garanti och om man får fel på en box så man kan kontakta dom,någon som har erfarenhet av dessa firmor???
Någon som haft problem med fläkten på DM800 senare rev?
Fick precis hem en DM800s med Sim 2.01 v75. Precis satt upp den och kikade på lite HD-kanaler. I början var det inga problem - gick till köket och fixade lite med matlagningen och när jag kom tillbaka så lät fläkten riktigt illa.
Stängde av boxen och kopplade ur fläkten. Inga problem att se på HD-kanaler nu. Frågan är - finns det några problem med att köra utan fläkt? Någon som hittat ersättningsfläkt någonstans så jag kan byta ut den?
Har letat men inte hittat någon riktigt bra. (än)
Men vad man kan göra är att se till så att fläkten blåser upp ur boxen istället för rakt ner som den är monterad från fabrik. Efter detta koppla fläkten mot 5v (pinnarna vid kortläsaren) Mest troligt måste kablarna förlängas och ta även bort motståndet om det sitter ett sådant monterat.
Kylare från grafik kort med inbyggd fläkt borde funka perfekt.
Om någon vet var man kan köpa lämplig modell kan ni posta här.
ex.
http://kbscomputer.com/store/images/001535a.JPG
Har du testat denna applikation? Jag har en sådan här liggande, funkar det att använda den för att uppgradera sitt simkort?
Har tänkt mig att köpa en Dreambox 800 HD PVR fr dvbmonkey är det något man skall ha installerat fr början tex Bootloader v75, Gimini x.xx, cs xxx för att den skall vara så optimal som möjligt, utan att några bomber skall komma åt den, vad bör den ha då?