Citat:
Ursprungligen postat av karl48
(hur dum kan man vara som går på deras lovord de ser man bara på Reinfelt var bor han skattesänkningar och att deras parti skulle vara sveriges nya arbetarparti ja kan inte fatta vad ni tänker rösta på Reinfelt om ni har pengar och klara av deras skattesänkningar men vi som får jobba varje dag kan inte fatta hur kan dessa personer ens tänka åt det hållet)
Hmm. Vänsterkartellen tycks tjata mycket om hur och var Reinfeldt bor, hurvida lyxigt han skulle bo mm. Jag undrar varför ni inte säjer något om Göran Perssons lyxiga herrgård(observera herrgård för det är vad det är). Han köpte för något år sedan en stor tomt för ett par år sedan, på flera 1000 kvadrat. Nu bygger han sig sitt eget enormt stora hus för en kostnad av ca 19 miljoner!. Varför är detta plötsligt ok, varför är det ingen vänsteranhängare som upprör sig på de? Jag tycker det är fruktansvärt, lika förbannad hade jag blivit om någon av de borgerliga hade gjort det.
.
Sen kan jag tillägga att reinfelds skattesänkningar riktar sig främst till låg och medelinkomsttagare. Vilket är jättebra enligt mig, de som har de sämst får ett par hundralappar extra att leva på. Eller? Jag jobbar själv på ett jobb med riktigt dåligt betalt, och hade mycket gärna uppskattat ett par hundralappar extra som följd av lägre skatt.