Då jag kör inspelning från dreamboxarna mot en NAS vilket gör att jag kan se inspelat på valfri box, funkar detta också mot VU+. Om jag inte misstar mej så sparas väl filerna i nåt TS-format, är det samma format för VU+?
Utskriftsvy
Då jag kör inspelning från dreamboxarna mot en NAS vilket gör att jag kan se inspelat på valfri box, funkar detta också mot VU+. Om jag inte misstar mej så sparas väl filerna i nåt TS-format, är det samma format för VU+?
Jag har problem med mgcamd på min VU+
jag kör med Open Pli och har laddat ner mgcamd till boxen och ändrad i newcamd.list
Men den vill inte ansluta till servern.
vad har jag glömmt? är det något mer än newcamd.list man ska editera?
Filen newcamd.conf kan man lika gärna tabort va?Citat:
CWS_KEEPALIVE = 300
CWS_INCOMING_PORT = 21000
CWS = 192.168.0.*** 15*** userX **** 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs
CWS = 192.168.0.*** 15*** userX **** 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs
newcamd.conf tar du bort, kan va det som är felet...
Annars ska uppgifterna i newcamd.list överensstämma med uppgifterna i newcs.xml då ska det funka...
Magah fick du igång det? Gjorde en första installation av pli och testade med mgcam men den kopplar inte sig mot min newcs server eller proxy.
jag tog bara bort newcamd.conf, rullar fint nu.
Fick allting att fungera bra igår och jag tror jag sökte och hittade alla kanaler, idag gjorde jag utav någon anledning en ny sökning och nu försvann bl a TV4 HD och Discovery HD. Har gjort ny sökning men kan inte få fram vissa HD kanaler och jag använder PLI. Någon som vet vad det kan bero på?