Det lär inte göra det lättare att reklamera nått :rolleyes:
Utskriftsvy
Det lär inte göra det lättare att reklamera nått :rolleyes:
garantin på en DB är väl bara 1 år...
går väl inte att komma och begära en ny efter det..
Du har ju garanti direkt hos DMM.
Men det var ju just det som var hela poängen... KAN man komma undan säljaransvaret gentemot konsument bara genom att byta namn och bolagsform i bolagsregistret. Eller för den delen vad händer med ansvaret vid ett uppköp, tex om Komplett.se köper InWarehouse...
I alla fall så säger den juridiska "expertis" som finns hos konsumentvägledaren att ansvaret kvarstår.
Och som jag sa (eftersom du tog upp det) så har de tom kvar kundregistret med debit och leveransnotorna från mitt inköp.
Men om det stämmer vad som sägs nu och vad som står på dreamoxx.nu om rena olagligheter så kanske allt detta inte spelar nån roll...
Ni har väl inte glömt bort datorbutiken.com som gick i konkurs förut och köptes sen upp av en annan men dom som hade förskottsbetalat och likande blev av med sina pengar.
Nya ägaren har inget ansvar för det utan det är den gamla ägaren och finns det inga pengar och hämta där så blir det svårt.
Däremot har du ju garantin på grejerna t.ex hos DMM även om en butik går i KK eller liknande.
Nja, nu ska vi ju inte hänga ut ett företag för att nån snubbe skrivit ett inlägg att de åkt fast för CS, han har varken visat källa eller bevis på sanningen i hans inlägg.
Jag har en polare som är arab och bor i S-tälje, berättade om detta idag och han ska åka förbi och kolla affären under dagen, då får vi se om det är bara skitsnack eller inte.
Nu är det en stor skillnad, som jag skrev tidigare, på en konkurs och ett "vanligt" uppköp. Vid en konkurs så förfaller i princip alla ansvar, även om lager och annat köps upp av ngn annan. Pengarna från köpet kan iofs gå till att bla betala tillbaka till sådana som förskottsbetalat men det finns förmodligen en hel rad andra högre prioriterade fordringsägare...
Men detta är inte en konkurs...
Det bästa är att lägga ner saken och ta garantin direkt med DMM.
Kanske värt att undersöka men det är dock inte en garantisak eftersom det är mer än två år. Det är en reklamation med stöd av konsumentköplagen... Om våra lagar sträcker sig till Tyskland blir ju i så fall den naturliga frågan... :errf:
Men DMM kan ju kanske se på det som en Goodwillfråga förståss, eventuellt värt ett försök...
Men å andra sidan, lägger man bara ned så har ju det enkla faktum att företaget bytt namn och bolagsform gjort att de kommit runt ansvaret eller hur...