Hade jag velat haft det så hade jag nog inte sagt att jag var trött på människor som du, och kallat ditt snack för dravel, så du är nog lite dum iallafall
Utskriftsvy
Vad som däremot inte är tillåtet är personliga påhopp.
Hey hey hey, nu lugnar vi ner oss en smula. Svensk yttrandefrihet gäller skydd mot inskränkningar från det allmänna. Här får vi inskränka hur mycket vi vill så länge det inte sker på diskriminerande grunder. Allt detta regleras i svensk lag.
Bråka kan ni göra i PM.
Har ingen lust att bråka överhuvudtaget.
Hoppas vi kan gå tillbaka det som har med donationer att göra.
Ang SmartWi målet så stämmer det att dom anser den vara olaglig i Sverige och inte får säljas längre.
Men ingen lag förbjuder diskussioner om den.
Och som jag sagt flera gånger tidigare så har STOP själva sagt att sidan är INTE olaglig.
Inga hinder för reklam som skulle kunna ge eventuella vinster alltså.
Dessutom om det är sån reklam som jag föreslog så är det användarna som till stor del är vinnarna på det.
Gör det då för fan, istället för att diskutera annat.
Tycker det är kul att det finns folk som orkar stötta, att såna som du som inte har råd förstår jag ju faktiskt.
Men snälla, ge fan i att gå OT är du snäll?
Sen så kanske crew borde fundera på något kul för de som är donatorer, alltså nåt som ger mervärde...
Spånar bara nu....
Ja men reklamen var relevant eftersom det har med pengar för att driva sidan att göra.
Och det var inte jag som drog upp SmartWi och att sidan skulle vara olaglig.
Ang göra nåt för den som donerat så har det mitt fulla stöd.
Var ser du påhopp i det jag skrev? jag ser då inget iaf och var inte menat som det heller.
Det enda jag menade var att du skulle ge dig eftersom du har fel.
Ägarna av siten har haft möte med STOP och STOP själva har sagt att sidan är INTE olaglig.
Det du pratar om handlar om sida som publicerat koder och liknande och det är en helt annan sak.
Om du vill fortsätta den här diskussionen så tar vi det i en annan tråd isf tycker den här diskussionen är onödig iaf.
Letade fram en gammal tråd om just ämnet där ägarna själv bekräftar det http://www.comhit.net/showthread.php?t=18083
Hoppas det kan få slut på den här diskussionen.
Men LÄS det jag länkade till http://www.comhit.net/showthread.php?t=18083
Hur många gånger ska jag behöva säga det och som ägarna själv bekräftar i tråden vad STOP sagt?
Personligen anser jag att cardsharing delen ska bort från alla forum men det hör inte hit.
Det är inte olagligt med reklam för en sida som är HELT LAGLIG.
Fortfarande handlade det om koder och liknande för att se gratis TV sen om det finns tillgängligt annanstans spelar ingen roll.
Den här sidan är laglig eftersom det handlar om CS inom hushållet.
Det enda det bryter mot är operatörerna avtal från användarnas sida som sysslar med det.
Sen så har vi flera andra forum som också varit i kontakt med STOP/NDS och som har reklam på sidan och även i dom fallen har dom sagt att sidan är fullt laglig sålänge de handlar om CS INOM HUSHÅLLET.
Bara för en enkel parallell, piratbukten var också helt laglig tills en jävig domare ansåg annorlunda och där var det just ekonomiska syften = reklamintäkter som åtalet bygger på.
Så tagga ner nu lädret, vinden kan vända allt för fort om man blandar in intäkter på sidan, och NEJ tack till reklam på denna.