Ja man får se hur det blir på fredag tydligen går dom ut med olika informationer, dom på CD kundtjänst kanske inte riktigt vet än hur det blir?
Utskriftsvy
Ja man får se hur det blir på fredag tydligen går dom ut med olika informationer, dom på CD kundtjänst kanske inte riktigt vet än hur det blir?
Tja det är ju möjligt att dom frivisar nya kanalerna så det är ju bara vänta och se.
Kundtjänster är ju ofta inhyrda och vet ofta inte mycket mer än oss eller tom mindre ibland.
Det är helt klart att säsongskortet INTE finns efter den 27 aug och de nya kanalerna ingår utan någon prisförändring iallafall om man tidigare haft säsongskortet.
Det stämmer att säsongskortet finns kvar efter 27e men kanalerna byter namn det är ju efter 31/12 Cananal+ MAX kommer att finnas tillgänglig.
Alltså det är helt nya kanaler efter 27 Augusti även hos CD men själva paketet heter Säsongskortet fortfarande fram till dess.
Om det heter Säsongskortet eller Canal+ Max är alltså helt ointressant förutom att ni CD kunder betalar 19:- mer för motsvarande Säsongskortet Combi.
Det var det jag var sur över när jag pratade med. Jag får exakt samma kanaler som jag skulle haft med Canal+ Max men jag får betala 19kr mer för att dom ska ha kvar namnet säsongskortet i några månader till.
Bara hoppas att dom inför Canal+ Max när dom sagt och att det kommer kosta 449kr. Fast dom hittar väl på nåt att de som nu bundit sig till säsongskortet 12 mån kommer säkert få betala för det i 12 månader. Skulle inte förvåna mig.
För att ludda till det ytterligare så kan jag meddela att jag just talat med Kundtjänst på Canal Digital. Frågade henne hur jag skulle kunna beställa PPV-matcher i fortsättningen. Fick till svar att, "Öh.....vi kommer att höja varje PPV-match till 169:-." Men, sa jag, om man tittar i tablåerna så kommer inte TV-biljett att finnas kvar efter den 29/8. (http://www.tvmatchen.se/). "Öh, det vet jag inget om". Jaha, men dom där nya Canal+ Sport-kanalerna, kommer jag att kunna se dom? "Öh...ja dom kommer automatiskt." Utan att jag behöver betala exta för dom? "Öh....ja." Du verkar vara lite osäker , sa jag. "Öh.... ja, vi fick informationen igår". Av detta kan man få ut...INGENTING!