Sorry....
Jag köpte en 500 också.. den kostade 880:-
800HD kostade ca 2700:-
Utskriftsvy
För priset av en original DM800 i Sverige så kan man köpa följande från Hongkong:
2 st DM800 < #BL74
och
1 st DM500 v8.
Inkl. frakt!
Det betyder alltså att ni med originalboxar betalar 2700:- för ett SIM-chip.
Tala om att Dream har hittat en guldgruva...
frågan var inte vad jag och flera som kör original har betalt för ett sim chip. vad kostar ett klonchip?. jag undrar bara eftersom jag såg ett eller flera chip säljas för flera 100.. var det 700 ?
jag handlar oxå addidas... i turkiet de ggr jag orkar gå utanför hotellet å lyssna på deras prutningar.. när jag kommer hem köper jag nål och sytråd. för att sy ihop skiten igen när sömmarna spricker..
shit same.. jag bryr mig inte om original eller kloner. bara nyfiken på sim priset.
har själv en klonad dm7020 hemma.. den boxen har jag blivit pålurad att vara original.
det däremot är jag jävligt EMOT.
jag gjorde mitt val och köpte en äkta dm800. cash is king...
Är intressrad i att investera i en dm800hd och sökte runt lite.
Fann denna sida: http://www.mydalle.com/shop/dreambox...vbc-p-186.html
De tar 270USD för en DM800HD.
Har någon erfaranheter av ovan nämda säjare? Har någon märkt någon skillnad mellan olika kloner av nämda box?
verkar ju billigt..är nog hemma för 2000kr..dollar sjunker ju hela tiden nu
ingen som köpt nåt på mydalle ?
nästen så man skulle köpa nåt billigt ,bara för att se om det kommer..
sen en 800
Har kollat igenom tråden lite nu.. men jag undrar, hur kan man se om man har fått en klon eller en original DM 800?
Kan nu rapportera efter ca 2 månaders användande av en Klon 500 ifrån crown nämna detta. Den hänger sig typ 2 gånger per dygn oberoende om man kör Pli eller Gemeni.. enl insatt så ska inte orginal dm 500 hänga sig 2 gånger per dygn. Men men man får vad man pyntar för.
Min 500s klon har aldrig hängt sig vid normal anvädning. Dock kan den hänga sig ibland när jag streamar från den. Fungerar minst lika bra som den original jag hade.
Blir intressant att testa en 800 klon, men dröjer nog 1-2v innan jag har den.
Jag vet inte vad ett SIM-chip kostar och bryr mig inte heller.
Själv köper jag satellitmottagare och ingen mobil med låst abb.
2nd stage var först och främst tänkt som extra backup så att man inte skulle kunna förstöra bootloadern och få en obrukbar box.
Att DMM sedan trycker i SIM för att lagra MAC och andra säkerhetskollar vid uppstart är väl inte förvånande med tanke på deras bakgrund.
Ödets ironi vore väl om någon får till ett "soft-sim".
Jag vet också personer i min närhet som blivit pålurade kloner och betalat fullt dröm-pris. Tycker lika illa om det som du.
Därför är det bättre om utseendet avviker lite som med DM500 v8, Eagle/Kamikaze/Miraclebox osv
Vill man använda sina cash för att köpa original så är det upp till var och en.
En DM800-klon ska inte behöva kosta mer än 1800-1900 SEK inkl. frakt.
http://wholesale.alibaba.com/search?...+800&CatId=509
Det är inte normalt. Vad är det som hänger sig? Även på FTA-kanaler?
Telnetta och skriv ps när det händer...Möjliga orskaker:
1. Nätdelen 2. Fel på konfig. 3. Annat hårdvarufel
ny DM800 rev, Fläkten slår på när tunnern slår om till hd
Har varit i kontakt med http://joysats.com via mail och fått följande uppgifter.
1st dm800c inkl frakt till sverige: 310USD
"Currently our Dreambox DM800 load is 7.2 it cann't upload to 7.4.Acutally whatever 7.2 or 7.4 is the same .7.4 isn't get so much improve . Our dm800 can upgrade gemini 4.4"
Ska man backa här lr vad tycker ni?
nån som handlat DB för 1900 SEK inkl. frakt ..DM 800 då
och fått den...var isåfall?
finns ju rätt många ställen att handla på
någon som vet skillanden på ddm 600s och en dm 600s??
Fick min Dreambox 800 klon idag. Beställde den av en säljare via Alibaba. Första intrycket av säljare var väl sådär. Jag valde EMS som leveransalternativ för att det skulle bli mindre risk att fastna i tullen. Men han skickade den som DHL ändå. Pratade med han om det och han sa att det försvunnit ett brev med EMS som han inte blivit ersatt med och skickar därför inte med dem längre. Behövde i alla fall inte betala något extra för frakten.
Två dagar efter att den skickades från Hong Kong ringde det på dörren och jag trodde inte mina ögon. Hur de lyckats få den från Hong Kong till norrland på två dagar var det värsta jag sett. :)
Har hunnit prova den lite och kör den med samma image som den kom, nämligen Gemini 4.4. Bootloader var #72 då de slutat leverera med #74 på grund av något problem de haft med den versionen. Följde med en fläkt som redan var monterad, men den stängde jag av väldigt snabbt då den inte alls var tyst. Boxen blir varm, men hade inte förväntat mig något annat, men 100% stabil hittils för mig i alla fall. Får se ifall jag bryr mig om att sätta in någon tystare fläkt, tycker det borde räcka med kylflänsen då jag hursomhelst inte kommer att sätta in någon hårddisk.
Fjärrkontrollen är lite seg som andra skrivit, men inget som stör mig alls. Möjligt det går att åtgärda genom att installera imagen på hårddisken istället med, läste om en som gjort det.
Är då jättenöjd hittils och totalkostnaden för mig blev 1853:- inkl. frakt. :) Var inte heller några som helst problem att söka åt kanalerna och HD-kanalerna funkar perfekt med. Men får väl ta och testa under en längre period och se om jag får några problem. Har inte tänkt att byta image heller. Så länge det funkar att se på TV så gör den det jag vill. :)
Har en liten undran. Har sett det skrivas om att man kan ställa in att den ska justera upplösning automatiskt. Är det något addon man själv måste installera och går det ladda hem direkt via gemini-servern i dreamboxen?
Här finns en del patchade firmwares för kopior, samt div fixar och guider
http://www.dreamboxsweden.com/list.php?c=support
Låter intressant, har varit i kontakt med några på alibaba oxå.
Vissa av dem påstår att de säljer 800:or med BL74 som är uppgraderingsbar till 75, simkort version 2.1. Vet du vilken version du har på din? det brukar stå på en klisterlapp under boxen.
Undra om man kan lite på det där med att man skall kunns uppgradera till 75?
/qsecofr
Installerade en hårddisk igår och försökte lägga in Barry Allen på den för att testa. Tog hem en version 4.8.2 som skulle funka bra på kloner, men den vägrade installera på hårddisken. Den hittar hårddisken men får bara ett felmeddelande att den inte verkar vara mountad i /media/hdd. Men det är jag helt säker på att den är. Dessutom om jag sätter in ett USB-minne funkar det hur bra som helst att installera på det.
Vad är problemet och finns det nått sätt att lösa? Jag kör Gemini 4.4 och läste att det kanske är det som är problemet, men var inte sugen på att installera någon annan image till flash förrän jag vet säkert att det är vad som är felet.
Anledningen jag vill köra från hårddisken är att jag läst att fjärrkontrollen och menyer och även till och med kanalbytena kan bli lite snabbare av det. Finns det kanske något sätt att installera en image på hårddisken utan att använda Barry Allen?
*edit* Lyckades installera en patchad version 5.0.15 av BA nu.
Jag köpte några fulboxar (500S och 500C) från DVBseller.com och det fungerade bara fint. Levererade till dörren på drygt en vecka. De var även kreativa att skriva ner värdet på sändningen till ungefär en fjärdedel vilket gjorde att momsen blev lite lägre.
Efter att ha läst hela denna tråd beställde jag igår en klon från dvbmonkey
Klonen är en BLACKBOX 500C så den ser inte ut som en DB.
Ska det vara en kopia får det gärna synas att det är en kopia.
Har ingen vana alls av Linux så det ska bli kul...
Ska använda den till mina tre hål i väggen alltså Tele2.
Jag köpte 3st 800 kloner igår, tydligen en ny rev med fläkt som endast startar när man ser på HD kanaler. Återkommer med bilder och sånt när jag är i Sverige igen. :)
Gick det bra att installera Barry Allen 5.0.15?
Har du installerar/flashat img på din hårddisk nu? Löste det problemet med fjärrkontrollen?
Jag har också problem med fjärrkontrollen, det är lite märkligt för om jag siktar med fjärrkontrollen upp och ner så funkar det bra och styra boxen.
Någon som har liknande problem?
Jepp gick bra installera BA 5.0.15. Provade köra Gemini 4.4 från hårddisken och den blev lite snabbare i menyerna. Men det var ingen stor skillnad och känns inte värt att ha hårddisken igång hela tiden för den lilla skillnaden.
Tror inte det blev någon skillnad i hur riktningskänslig fjärrkontrollen blev dock.
Hjälper det att installera en annan image kanske?
Jag hittade den här http://www.digitalworldz.co.uk/21969...ots-guide.html när jag googlade lite.
Någon som har testat den?
Är det någon här som har beställt DB600C ifrån crown-sat. Kan inte hitta den modellen på deras site.
Verkar ha kommit nå images till BL75 för 2.01 simcard. http://www.digitalworldz.co.uk/21531...ml#post1630126
Jag testade flasha in Nabilo och det gick utan problem. Har nu bootloader #75 enligt programvaran. Om det bara är fake eller ej kan jag inte svara på.
någon som hart köpt från
mydalle.com
hur långt tid tar det att få hem boxen?
Köpte en reserv-fjärr för att testa Dalle. Efter 8 dagar så befinner den sig i England. Fraktsättet är EU-delivery express. Tycker att det tar lite lång tid dock. Kanske för att det är sånt litet paket.
Köpte en DB från Crown-sat, då tog det 7 arbetsdagar och jag fick den ända hem till dörren. Fraktsättet var EMS, som tydligen var lite snabbare. Nackdelen var att jag inte fick något trackingnummer.
Tror nog att det kan variera lite beroende på lagerstatus samt fraktsätt. Men man får nog räkna med att det kan ta 14 dagar.
nått att tänka på för cloon ägare av ex dm800 boxar
echo " !!!!!! LAST WARNING !!!!!!"
echo ================================================== ==============
echo "People using hacked Barry Allen Versions on Cloneboxes which"
echo "don't have the latest original bootloader for booting"
echo "current images should start thinking if the Loadercheck"
echo "maybe is also included in the Bootmanager or the"
echo "nfidump binary for extracting nfi files - just waiting"
echo "until his Spanish is perfect ?"
echo ================================================== ==============
Från 'preinst' Barry Allen 5.0.15.
jag har läst en del om att dom kan fastna i tullen, vad är det som händer då egentligen? vad man läst så får man betala extra för boxarna, men vad är det som säger hur mycket man får betala? hur ofta brukar tullen kolla vad paketerna innehåller?
dom kan ju knappast kolla alla paket som går från kina?
eller är det olagligt att köpa kopior?
Det är inte olagligt på något sätt.
Vad det handlar om är att man egentligen är skyldig att betala tull och moms på varor man köper utanför EU.
Här kan man se en tabell med avgifter för olika typer av varor:
http://www.tullverket.se/sokordao/t/...cc8000927.html
Men i praktiken orkar väl inte tull och post öppna varenda paket utan de tar väl stickprov.
jodå Crown-sat ger oxå trackingno. men man måste fråga om det
min skickades 21okt från HK och jag väntar fortfarande
den har iaf sorterats i england
valde oxå EU frakt om man har riktigt tur så ser det ut som om paketet kommer från england o inte från HongKong efter som dom sorterar om den där och trackingno. slutar på GB
då slipper man tull+moms
har haft otur med crown-sat
fick nästan betala tull+moms varje gång
ca.100:- för varje box
Mailade Crown-Sat efter 18 dagar från beställning.
Fick ett svar på 10 minuter innehållande kollinummer. Såg då att postningen hade gjorts först 12 dagar! efter beställning. (dålig hantering)
Hade min box två dagar senare. Ca 8 dagar (frakttid) från Hongkong alltså...
En 500s som gått felfritt nu i 2 månader.
:rockon: